Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
26 noiembrie 2021

1.Ziua de 29 noiembrie, luni, este zi liberă în sistemul public – hotărârea a fost publicată în Monitorul Oficial / Elevii, copiii, studenții și profesorii din școlile, grădinițele și universitățile publice vor avea o perioadă de cinci zile libere
Premierul Nicolae Ciucă a anunțat că Guvernul va aproba în ședința de azi declararea zilei de 29 noiembrie ca zi nelucrătoare în sistemul public. Elevii și profesorii nu vor mai merge la ore pe 29 noiembrie, având astfel trei zile fără școală în intervalul 29 noiembrie – 1 decembrie. La acestea se adaugă weekendul, iar perioada de zilele libere este astfel de cinci zile. Revenirea la școală ar urma să aibă loc joi, pe 2 decembrie 2021. Hotărârea de Guvern se aplică în toate instituțiile publice, deci și în universitățile de stat.
„Pe data de 29 va fi zi liberă”, a anunțat Ciucă la începutul ședinței de Guvern.

2. Nivelul „catastrofal” al studenților, reducerea numărului de ore de curs și frauda masivă de la examenele online, criticate de un profesor de la o universitate din Franța
Un profesor de drept public ce predă la Université de Bretagne Occidentale (U.B.O.) a criticat într-un e-mail intern nivelul studenților și decizia scăderii numărului de ore, informează lefigaro.fr. Lectorul și-a descris studenții ca fiind nepregătiți, susține că au un nivel ,,catastrofal” și vorbește despre existența unei fraude masive nepedepsite.
Cadrul didactic, Erwan Le Cornec, avertizează în e-mail că universitatea U.B.O. va deveni o variantă de rezervă a absolvenților de liceu, dacă aceștia nu intră unde își doresc. Un alt aspect menționat de profesor se referă la fraudarea examenelor, dacă acestea sunt organizate la distanță: „în plus, putem trișa dacă, din întâmplare, se organizează examene la distanță”, a spus acesta, citat de publicația franceză.
Jurnaliștii din Hexagon notează că profesorul ar fi întocmit rapoarte bazate pe dovezi și ar fi adus la cunoștința conducerii universității frauda de la examenele online încă din luna februarie a acestui an. Este vorba de câteva zeci de studenți care ar fi în această situație, conform Le Figaro. Profesorul a declarat că urmează să sesizeze autoritățile judiciare în privința aceasta, în situația în care conducerea universității va recunoaște că a trecut cu vederea acțiunea imorală a studenților.
„Cum să explic că studenții, care nu cunosc cu adevărat o materie (avem doar 27,5 ore de lecții pe semestru) și care trebuie să acumuleze informații de la multe alte materii, într-un timp foarte scurt, ar putea să-mi citeze hotărâri judecătorești, precizând data exactă, numărul cauzei și numele părților? (…) La universitate nivelul a devenit, din păcate, catastrofal. Am 25 de ani de serviciu public și văd că doar s-a deteriorat”, a spus profesorul, citat de cunoscuta publicație franceză.
El a fost sprijinit de către colegi, cadre universitare, dar și de la profesorii de liceu. Cu toate acestea, a primit și amenințări cu moartea: „Am găsit etichete pe ușa biroului meu: „RIP”, „to death facho”, spune Erwan Le Cornec, citat de Le Figaro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 octombrie 2021
Campanie susținută de BCR, prin proiectul Școala de Bani
Concurs național, cu premii, pentru elevii din clasele P-IV, lansat de Școala de Bani, BCR. Înscrierile sunt deschise până pe 15 noiembrie și pot fi făcute de învățători

Un nou concurs de creație – desene și picturi – este lansat la nivel național în cadrul proiectului “Școala de Bani“, pentru elevii din clasele primare. Sunt invitați să se înscrie, prin învățători, copiii cu vârsta cuprinsă între 6 și 11 ani, cu desene sau picturi pe temele: educație pentru mediu, educație financiară. Termenul de înscriere este 15 noiembrie, iar premiile sunt atractive: școlile pot obține titlul de ,,Școala Banilor Bine-Crescuți”, participanții primesc seturi întregi de cărți și, în școli, se vor organiza ateliere de educație financiară pentru cei mici.
Concursul se desfășoară în perioada 13 octombrie – 15 decembrie 2021 și se adresează elevilor cu vârsta cuprinsă între 6 și 11 ani, care vor reprezenta astfel școala la care învață. Fiecare școală doritoare trebuie să își înscrie cele mai reușite 12 desene realizate de către elevii săi, pe site-ul concursului. Desenele trebuie să atingă una dintre cele trei teme, la alegere:
• “Economisesc pentru visul meu”
• “La ce ne ajută banii?”
• “Avem grijă de resursele mediului înconjurător”.
Lucrările pot fi realizate în orice tehnică de compoziție: ulei, acuarelă, creion, peniță, colaj, ceracolor etc.


24 ianuarie 1859 - Unirea Principatelor Române

La Talpoș s-a dansat Hora Unirii

24 ianuarie 1859 - Unirea Principatelor Române

S-au sărbătorit, joi, 24 ianuarie 2013, 154 de ani de la înfăptuirea „Micii Uniri”, așa cum este numită Unirea Principatelor Române.

Sub îndrumarea domnului profesor de istorie Petran Cezar și cu sprijinul doamnei director Pop Sofia-Grațiela, elevii Școlii Gimnaziale nr.2 Talpoș au pregătit un scurt moment dedicat Unirii.
Prima intervenție în program i-a aparținut dlui prof. Petran Cezar, care a prezentat pe scurt însemnătatea zilei de 24 ianuarie. Unirea Principatelor Române cunoscută ca „Mica Unire” (Marea Unire fiind cea de la 1918) a avut loc la jumătatea secolului al XIX-lea și reprezintă unificarea vechilor state, Moldova și Þara Românească. Unirea este strâns legată de personalitatea lui Alexandru Ioan Cuza și de alegerea sa ca domnitor al ambelor principate la  5 ianuarie 1859 în Moldova și la 24 ianuarie 1859 în Þara Românească. Totuși, unirea a fost un proces complex, bazat pe puternica apropiere culturală și economică între cele două țări. Procesul a început în 1848, odată cu realizarea uniunii vamale între Moldova și Þara Românească, în timpul domniilor lui Mihail Sturdza, respectiv Gheorghe Bibescu. Deznodământul războiului Crimeei a dus la un context european favorabil realizării unirii. Votul popular favorabil unirii în ambele țări, rezultat în urma unor Adunări Ad-hoc în 1857 a dus la Convenția de la Paris din 1858, o înțelegere între Marile Puteri prin care se accepta o uniune mai mult formală între cele două țări, cu guverne diferite și cu unele instituții comune. La începutul anului următor, liderul unionist moldovean Alexandru Ioan Cuza a fost ales ca domnitor al Moldovei și Þării Românești, aducându-le într-o uniune personală. În 1862, cu ajutorul unioniștilor din cele două țări, Cuza a unificat Parlamentul și Guvernul, realizând unirea politică. După înlăturarea sa de la putere în 1866, unirea a fost consolidată prin aducerea pe tron a principelui Carol de Hohenzollern-Sigmaringen, iar constituția adoptată în acel an a denumit noul stat România.
 După, această lecție de istorie, a urmat corul școlii, care a interpretat melodia „Hora Unirii”, pe versurile poetului Vasile Alecsandri, în timp ce elevii tuturor claselor au dansat în horă. Momentul s-a desfășurat în aer liber fiind apreciat atât de elevi, cât și de cadrele didactice. (prof. Petran Cezar)

Trimite email

joi, 2 decembrie 2021