Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Flavius Bunoiu și-a prezentat bilanțul la „sfârșit de mandat”

Ce sfori se trag la Casa de Cultură?

Flavius Bunoiu și-a prezentat bilanțul la „sfârșit de mandat”

După patru ani în fruntea Casei de Cultură a Municipiului Oradea, Flavius Bunoiu, directorul instituției, a prezentat joi, 7 februarie 2013, bilanțul la „sfârșit de mandat”.

Gurile rele vorbesc despre desființarea instituției!
„În ceea ce privește subvențiile de la Consiliul Local, pentru că aceasta a fost cerința în 2009, atunci când am fost eu numit, să se reducă cheltuielile. S-au redus cheltuielile. Subvențiile de la Consiliul Local, o să observați că în 2008 au fost de 1.274.000 de lei, iar în 2012 au ajuns la 797.300; au fost și mai mici în 2011, dar acum vorbim de 2012. Practic, o scădere de 37 %. În același timp, veniturile proprii înregistrate de Casa de Cultură au crescut cu 64 la sută, de la 210.785 de lei la 346.197. Am făcut și o situație interesantă, pentru că mi se pare lămuritor felul în care a activat în acești ani Casa de Cultură. Practic, dacă în 2008, înainte de a veni eu, procentul de cofinanțare al Casei de Cultură era de 16.54 %, în 2012 a ajuns la 43 la sută. Practic noi am asigurat din venituri proprii cam 43 la sută din cheltuieli.
Cheltuielile de care vorbeam: bunuri și servicii, întreținerea sălii, salariile personalului, programele culturale și toate celelalte au scăzut cu 19 la sută față de anul 2008”.
De la limbajul cifrelor, dl director a trecut la prezentarea imaginii instituției la preluare. „A fost, practic, o ruină, care s-a renovat în 2010. Am mai trecut și printr-un audit, în 2009, ca să vedem care sunt problemele care trebuie să le rezolvăm, practic erau probleme peste tot. Au fost două reduceri succesive de posturi și de angajați, din aproximativ 20 de posturi, am rămas cu 4... Între timp, casa a devenit un spațiu destul de primitor”.
În continuare, dl director s-a referit la multitudinea de evenimente care au fost organizate și găzduite, pe scena casei urcând artiști, formații și personalități reprezentative (de la Victor Rebenciuc la Florin Piersic și Horațiu Mălăele), la intensa activitate online. „E singura instituție bugetară de cultură din țara aceasta care a fost remarcată și nominalizată la premii pentru campanii online. Anul trecut am ajuns până în finală...”.
Vorbind despre cel mai mare eveniment al instituției, „Toamna orădeană”, derulat cu mult succes, dl director ar fi bucuros să știe că evenimentul va continua.
Nu e foarte ușor să fii șef!
Neîmplinirile vin din domeniul managementului, după cum singur avea să recunoască.
„Din punct de vedere al managementului, cred că am făcut și eu destul de multe greșeli, datorită vârstei și datorită faptului că am învățat managementul acesta din mers. Nu e foarte ușor să fii șef și, bineînțeles, să lucrezi cu oamenii. Acesta este cel mai greu lucru, pe care cine vine în urma mea trebuie să-l înțeleagă și să-l aplice cât mai bine...
Dacă scrieți, scrieți că le mulțumesc și partenerilor care de-a lungul timpului și-au dat mâna ca să ajute evenimentele acestea. Sunt lucruri pe care probabil că n-o să le știe nimeni, cât a muncit un partener sau altul sau cât a fost dispus să lase de la el chiar dacă nu avea îndreptățirea să facă lucrul acela, dar sunt foarte mulți oameni în orașul acesta; vorbim de hoteluri, restaurante, toți cei care au lucrat la poliție, la jandarmerie, poliția locală, când au fost evenimente și concerte, au fost întotdeauna alături de noi”.
„Cel mai greu lucru a fost să concediez oameni”
La întrebările jurnaliștilor, dl director a fost foarte rezervat și zgârcit, nedorind să facă declarații „incendiare” cum ar fi dorit unii.
Pentru a doua oară a recunoscut că e greu să lucrezi cu oamenii. „Am avut probleme cu personalul pentru că am avut scântei cu ei la început. Cel mai greu lucru a fost să concediez oameni. Acolo cred că a fost... Nu greșeala că i-am concediat, ci greșeala cum am pus problema cu personalul la început. Pentru că ei erau mai în vârstă, eu mai tânăr, eu veneam din afară, ei de-acolo. N-a fost foarte simplu”, a încercat să ne lămurească Flavius Bunoiu. (Ovidiu DAN)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 20:57:11 Ora de vară a Europei de Est