Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevi din 10 clase au dialogat cu Vanda și inspectorul principal de poliție Alin Gherman

Marți, la Școala Gimnazială „Dacia”

Elevi din 10 clase au dialogat cu Vanda și inspectorul principal de poliție Alin Gherman

Marți (12 februarie 2013), de la ora 10 și de la 11, elevi din 10 clase de la Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea au intrat în dialog cu Vanda și inspectorul principal de poliție Alin Gherman.

În prima rundă (de la ora 10.00) s-au întâlnit cu polițiștii elevii claselor I C (însoțiți de înv. prof. Florica Hava), a II-a A (înv. prof. Maria Cîmpean), a III-a D (elevii dnei înv. prof. Maria Floruț, însoțiți de prof. de religie Mariana Bojan), a IV-a A (însoțiți de înv. prof. Simona Fabian) și a V-a A (însoțiți de prof. Costel Ene – coordonatorul manifestării). În cea de-a doua serie, au intrat în dialog cu polițiștii gimnaziștii claselor a V-a C și a VI-a C, a VII-a B și D, precum și a VIII-a B.
La manifestarea desfășurată în noua și frumoasa sală de sport a școlii au participat: directorul școlii, dl prof. dr. Florian Hava, dra Jari Vanda - președintele Asociației Române pentru Protejarea și Respectarea Drepturilor Victimelor din Evenimente Rutiere, inspector principal Alin Gherman și agenții principali Radu Nica și Ovidiu Sala de la Poliția Rutieră din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Bihor.
„Timp de două ore vom purta un dialog cu elevii a 10 clase privind activitățile de prevenire pe care le desfășurăm sistematic și permanent în unitățile de învățământ din Oradea și județ pentru a le reaminti elevilor principalele reguli de circulație pe care trebuie să le respecte în calitate de pietoni, iar unii și de bicicliști pentru a nu se expune accidentelor de circulație și a deveni victime ale acestor nedorite evenimente”, ne-a declarat dl inspector principal de poliție Alin Gherman.
Acțiunea face parte din proiectul educațional „Colțul micului pieton” , proiect lansat în 21 ianuarie la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”.
Despre concursul de desene (și eseuri) cu tematică rutieră
Ieri, la Școala „Dacia”, Jari Vanda și Alin Gherman au împărțit pliante cu proiectul și au dialogat cu elevii, iar pe marele eran le-au proiectat secvențe cu accidente de circulație. Dra Jari Vanda (președintele A.R.V.E.R.) le-a vorbit  și despre concursul de desene (și eseuri) cu tematică rutieră care va avea loc în cadrul proiectului educațional „Colțul micului pieton”.
„Pe parcursul campaniei, la avizierul fiecăreia din unitățile de învățământ participante în proiect vor fi expuse desene și eseuri cu tematică rutieră, precum și materiale educativ preventive realizate de voi”, a precizat Jari Vanda. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevi din 10 clase au dialogat cu Vanda și inspectorul principal de poliție Alin Gherman.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:46:35 Ora de vară a Europei de Est