Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

„Copiii – prietenii animalelor”

Ieri, la Grădinița Nr. 44 – „Rază de soare”

„Copiii – prietenii animalelor”

Miercuri, 13 februarie 2013, la Grădinița Nr. 44 – „Rază de soare”, structura Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Oradea, am participat la o frumoasă activitate integrată desfășurată în cadrul Comisiei metodice a educatoarelor.

Prin activitatea integrată „Copiii – prietenii animalelor”, preșcolarii grupei mijlocii B, coordonați de educatoarele grupei (prof. Floare Bodea și Violeta AnaMaria Puiu), au făcut o pledoarie a ceea ce înseamnă atenție și încântare pentru animalele domestice și sălbatice.
„În cadrul activității integrate de astăzi, colegele noastre și-au propus să ne arate „Posibilități de valorizare a învățării prin cooperare în actul instructiv-educativ” prin activități practice de cunoaștere a mediului, apelând la jocul didactic, ne-a declarat doamna director adjunct, prof. Mariana Vereș. Activitatea are drept scop sistematizarea și evaluarea cunoștințelor, dar chiar și îmbogățirea lor prin lărgirea orizontului de cunoaștere al copiilor, legat de lumea animalelor (domestice și sălbatice).
Activitatea practică va fi urmată de o analiză și dezbatere în cadrul comisiei metodice, colega noastră, dna prof. Toia Viorica, oferindu-ne suportul teoretic pentru dezbatere, prin prezentarea referatului „Alături și împreună cu cel de lângă tine – învățarea prin cooperare”. Activitatea metodică va fi coordonată de responsabilul comisiei metodice, dna prof. Lucia Caciora, care a pregătit o prezentare PowerPoint adecvată temei, ilustrată cu exemple semnificative, iar invitatul nostru special va fi directorul Școlii Gimnaziale „Avram Iancu”, doamna profesor dr. Gheorghina Bîrlădeanu”, a ținut să precizeze directorul adjunct, dna prof. Mariana Vereș.
Activități pe domenii experiențiale
Activitatea demonstrativă a evidențiat multitudinea de metode și procedee didactice aplicate într-o succesiune logică, eficientă pentru activarea copiilor. Varietatea și bogăția lor au avut darul de a menține trează atenția și a stârni interesul și curiozitatea. Activitatea frontală a fost armonios combinată cu cea individuală și pe grupe mici, dând posibilitate fiecărui copil să se exprime și să se miște. Jocurile de mișcare, de recunoaștere și identificare, susținute de material didactic bogat și variat (jetoane, Roata „norocului”, Cubul fermecat...), cântecele și activitățile practice de selectare, îmbinare și lipire i-au antrenat și i-au încântat pe copii, învățarea prin cooperare constituindu-se, ca un fir roșu, dominanta stategiei de învățare și evaluare.
Strategiile didactice
În cadrul dezbaterilor, s-au făcut aprecieri pozitive la adresa lecției demonstative - model de învățare prin cooperare, s-a prezentat referatul și s-au emis judecăți de valoare referitor la strategiile didactice de învățare, la metode, procedee și mijloace didactice folosite pentru eficientizarea activităților. Intervențiile celor două educatoare propunătoare (prof. Floare Bodea și Violeta AnaMaria Puiu) au fost urmate de aprecierile favorabile exprimate de doamna director adjunct Mariana Vereș și responsabilul comisiei metodice, dna prof. Lucia Caciora, de opiniile pertinente ale colegelor Ana Mărcuț și Ana Todinca.
Una peste alta, am avut parte de mostră de activitate metodică ce putea fi cuprinsă chiar și pe agenda unui cerc pedagogic.
FB cu felicitări! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (72 de poze), accesați Galeria foto: „Copiii – prietenii animalelor”. 

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

sâmbătă, 4 aprilie 2020