Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La „Euroșcolarul” – 11 premii speciale, la ediția din noiembrie 2012

Noi premii la Școala Gimnazială „Dacia”

La „Euroșcolarul” – 11 premii speciale, la ediția din noiembrie 2012

Concursul „Euroșcolarul” se desfășoară în cadrul proiectului educațional internațional de evaluare a competențelor „Cu Europa... la joacă”.

La ediția din noiembrie 2012, de la Școala Gimnazială „Dacia” s-au înscris 195 de elevi din 13 clase I-IV, din care 163 au reușit să obțină premii și mențiuni, după cum aveam să află de la doamna profesor Florica Hava, coordonator pe școală al acestui proiect.
Evaluarea cunoștințelor se face în principal din română, matematică, cunoașterea mediului și Uniunea Europeană, dar întrebările fac trimiteri la cunoștințe din toate disciplinele studiate în clasele I-IV.
Corectarea se face la nivelul unității de învățământ, iar concurenții toți sunt răsplătiți cu revista de concurs și cu premii surpriză.
124 de premii și 39 de mențiuni
În urma susținerii probei de baraj,11 copii au obținut râvnitele premii speciale.
12 s-au ales cu premii I, 46 cu premii II, 55 cu premii III, plus 39 de mențiuni.
Premiile speciale au fost cucerite de: Alexandra Sîncelean și Briana Soare din clasa I B, înv. prof. Teodora Sîncelean; Ana-Maria Ștefania Șandor din I C, înv. prof. Florica Hava; Raisa Turcu Nistreanu din a II-a A, înv. Maria Cîmpian; Roberta Erdei din a II-a D, înv. prof. Viorica Murg; Maria Sime-Oprea din a II-a B, înv. Felicia Cheregi; Tudor Gherman din a III-a B, înv. Gabriela Negruț; Oana Săsăran din a III-a C, înv. Ana Cuc; Livia Pașca din a III-a D, înv. Maria Floruț; Kajtar Răzvan din a IV-a A, înv. prof. Simona Fabian și Horia Șuta din a IV-a C, înv. Aurora Feier.
Cele 12 premii I au revenit unor elevi din clasele: I B -1, I C – 3, III B – 3 și III C – 5.
Cele 46 de premii II au ajuns în clasele: I B – 2, I C – 13, II A – 6, II D – 6, II B – 2, III B – 4, III C – 2, III D – 6, IV A – 2, IV C – 2 și IV D (înv. prof. Viorica Iancu) – 1.          
Cele 55 de premii III au fost adjudecate de elevi din clasele: I B – 3, I C – 8, II A – 9, II D – 10, II B – 2, II E (înv. prof. Aurelia Popovici) – 3, III C – 1, III D – 4, IV A – 3, IV C – 5, IV D – 6 și IV F (înv. Maria Iagăr) - 1.
Cele 39 de mențiuni au fost obținute de elevi din clasele: I B – 5, I C – 2, II A – 3, II D – 4, II B – 2, III B – 2, III C – 2, III D – 3, IV A – 2, IV C- 3, IV D – 5 și IV F – 6.
Felicitări celor 163 de câștigători și dascălilor lor! Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La „Euroșcolarul” – 11 premii speciale, la ediția din noiembrie 2012.       

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 05:20:53 Ora de vară a Europei de Est