Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

De vorbă cu tinerii de Valentines’ Day

La „Miron Pompiliu” Ștei

De vorbă cu tinerii de Valentines’ Day

La Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu’’ Ștei, s-a desfășurat a V-a ediție a activității instructiv-educative intitulate sugestiv: ,,De vorbă cu tinerii de Valentines’Day”.

Scopul acestui gen de activitate este de a relaționa cu elevii despre: capriciile vârstei, încredere, sentimente, situații comice și conflictuale, precum și despre alte aspecte ale vieții.
Activitatea a fost organizată de prof. George Drăgan, cu sprijinul echipei CDI, prof. Gabriel Vancea, inst. Ileana Tomescu și profesorii - diriginți ai  claselor a VIII-a A, B și C (prof. Georgeta Moș, Adelina Mangra și Rodica Haidu).
Invitatul activității a fost dl Maurice Sikers, îndrumător pe probleme de socializare, care a dialogat în limba engleză cu elevii despre cum funcționează relațiile de prietenie între tineri în societatea modernă.
În debutul activității dl prof. George Drăgan a realizat o scurtă prezentare a modului în care tinerii privesc lucrurile la vârsta pubertății, perioada transformărilor, calea spre maturitate, spre primele manifestări sentimentale.
Un moment captivant a fost descifrarea  cuvântului - cheie din cadrul unui rebus. Fiecare enunț al rebusului a fost discutat cu elevii și explicat cu măiestrie de profesorul - organizator.
Un alt moment captivant a fost realizat de dl Maurice care a prezentat imagini și a povestit momente din viața sa.
Socializarea și cunoasterea între tineri, spunea dl Maurice, are momente de fericire și dezamăgire, gelozie și mărinimie, dorințe și sentimente care sunt elementele picante ale vieții, iar calea spre fericire se poate clădi doar pe înțelegere, respect, cunoaștere și sacrificiu.
Conducerea unității de învățământ (prof. Georgeta Mușet – director, prof. Angela Vlaș – director adjunct și prof. Sanda Merce - consilier educativ) a apreciat modul de desfășurare și coordonare a activității și a considerat că am avut de a face cu o temă deosebit de utilă de viață pentru elevii - preadolescența. (Ileana Tomescu)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:30:44 Ora standard a Europei de Est