Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Obiectivul suprem al anului 2013 este trecerea de la nivelul grad de încredere la grad de încredere ridicat

La Universitatea din Oradea

Obiectivul suprem al anului 2013 este trecerea de la nivelul grad de încredere la grad de încredere ridicat

Dl rector Constantin Bungău a susținut miercuri (20 februarie 2013) o conferință de presă în care și-a propus să prezinte Planul operațional al Universității din Oradea: nerealizări pe 2012 și propuneri pentru 2013.

Pornind de la economia timpului și ajungând la raportul privind Planul operațional pe 2012, realizat în cadrul Consiliului de administrație al Universității, dl rector Constantin Bungău l-a luat mereu pe NU în brațe, arătând nerealizările anului 2012, care sunt în procent de 30 la sută. Neîmplinirile au fost puse pe seama anului electoral și a indicatorilor care depind de sursele financiare, iar banii nu au venit.
 „Ne-am propus să mai dezvoltăm un program la învățământ la distanță, dar a scăzut numărul de studenți care frecventează forma de învățământ la distanță. Ne-am mai propus să dezvoltăm un institut de cercetare, dar acesta înseamnă foarte mulți bani”.
Tot din lipsa banilor nu s-a amenajat nici clubul studențesc. Sunt însă și alte nerealizări care nu țin neapărat de investiții și de mulți bani, cum ar fi neacordarea diplomelor de merit pentru șefii de promoție. În cazul acesta s-a invocat economia timpului. La fel, nu s-au acordat diplome de excelență pentru absolvenții de studii universitare de licență care au obținut media 10 pe durata studiilor.
Propuneri pentru 2013
Pentru 2013 , Planul operațional a fost structurat pe cinci capitole: managementul instituțional, managementul calității, al proceselor de învățământ, al procesului de cercetare și parteneriate; un plan operațional ambițios ce se întinde pe 21 de pagini, iar pe fiecare pagină sunt câte 10-15 indicatori.
Pentru 2013, au fost propuse mai multe programe de licență sau de masterat în limba engleză (înaintate spre aprobare ARACIS) la Facultatea de Științe Economice, la Farmacie și Matematică, raport de evalure la Arhitectură (pentru că anul trecut a fost pierdută acreditarea la Arhitectură); s-a propus dezvoltarea site-ul media, pus în funcțiune la 1 februarie (pentru o informare corectă și o informatizare a bazelor de date). Astfel că studenții au posibiliatea să-și vadă notele după fiecare sesiune.
„Din păcate, nu se prevăd foarte mulți bani de la minister pentru investiții. Universitatea din Oradea având un patrimoniu destul de frumos și mare, dar care și necesită resurse financiare. Va trebui să apelăm la fonduri din proiecte. Va trebui să scriem iarăși proiecte. O să ne trebuiască fond de rulment pentru aceste proiecte. Până la urmă toate se reduc la cuvântul bani.
La sfârșitul anului, am contractat o linie de finanțare. N-am folosit-o încă. Am drămuit bănuții, i-am rostogolit, chiar dacă au rămas niște arierate. Avem totuși o linie de finanțare pe care o putem folosi în caz de avarie, pentru a susține, cu prioritate, proiectele de cercetare...”
„Nu înseamnă neapărat o rușine că nu ți-ai îndeplinit indicatorii...”
Răspunzând întrebărilor, dl rector a arătat că în ciuda faptului că unii indicatori nu au fost îndepliniți, s-au făcut mai multe lucruri față de ceea ce era prevăzut în planul operațional. „A se vedea, de exemplu, activitatea de acreditare edituri, care nu a fost prevăzută în planul operațional pe 2012”.
„Am și desființat specializări!”
Facultatea de Inginerie Electrică a propus renunțarea la specializarea Inginerie medicală, datorită numărului foarte foarte mic de solicitanți, la fel și Facultatea de Arte, la specializarea Arte Plastice și Decorative. În schimb, la master, la Facultatea de Protecția Mediului există o continuare a programului de licență sub denumirea Inginerie și management în alimentație publică și agroturism. Deci, Facultatea de Protecția Mediului a depus un dosar pentru acreditarea unui program de masterat ca și o continuare a programului de licență.
„În zona istoriei avem valoare recunoscută la nivel național și internațional”
Plecarea la cele veșnice a distinsului profesor universitar dr. Barbu Ștefănescu, director al școlii doctorale, a fost regretată de domnul rector, fiind considerată o grea pierdere, „pentru că, trebuie să recunoaștem că în zona istoriei avem valoare recunoscută la nivel național și internațional. De ce? Pentru că acolo sunt niște oameni valoroși. Unul dintre ei a fost Barbu Ștefănescu. Aceasta înseamnă o piedere nu numai pe zona administrativă, ci o pierdere pe zona de știință, pe zona de învățământ, pe zona de cercetare”.
Șase programe noi ...
În intervenția sa, Olimpia Popoviciu de la departamentul de presă al Universității din Oradea s-a referit la programele noi, arătând că sunt șase programe noi: la Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și ale Comunicării există o propunere de masterat pentru Evaluare de politici și programe europene, iar la Facultatea de Protecția Mediului, Managementul unităților de turism și alimentație publică; la licență: la Matematică, Afaceri Internaționale și Farmacie în limba engleză se mai adaugă la Facultatea de Arte, Arte plastice și grafică, plus Arhitectura, acestea sunt în limba română.
O ultimă chestiune importantă pe care dl rector a adus-o la cunoștința reprezentanților presei a fost cea de cuantificare, de clasificare, de ierarhizare a instituției, a programelor de studii.
„Unele vorbe, și sunt vorbe doar, spun că ceea ce a fost anul trecut cu privire la ierarhizarea domeniilor o să dispară, pentru că nu este recunocută metodologia respectivă, nu se mai aplică. Și-atunci, pentru noi, fiind lucrurile acestea necunoscute, nu știi pe ce butoane să apeși ca să raportezi corect. Dar, vrem nu vrem, trebuie să ne facem un raport mare de evaluare instituțională. Anul acesta, până în vară și în toamnă, cel târziu, să vină o comisie ARACIS pentru evaluarea instituțională. Să trecem de la nivelul grad de încredere la grad de încredere ridicat. Acesta ar fi obiectivul suprem al  anului 2013”, a ținut să sublinieze dl rector Constantin Bungău. (Ovidiu DAN)

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:03:53 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).