Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Obiectivul suprem al anului 2013 este trecerea de la nivelul grad de încredere la grad de încredere ridicat

La Universitatea din Oradea

Obiectivul suprem al anului 2013 este trecerea de la nivelul grad de încredere la grad de încredere ridicat

Dl rector Constantin Bungău a susținut miercuri (20 februarie 2013) o conferință de presă în care și-a propus să prezinte Planul operațional al Universității din Oradea: nerealizări pe 2012 și propuneri pentru 2013.

Pornind de la economia timpului și ajungând la raportul privind Planul operațional pe 2012, realizat în cadrul Consiliului de administrație al Universității, dl rector Constantin Bungău l-a luat mereu pe NU în brațe, arătând nerealizările anului 2012, care sunt în procent de 30 la sută. Neîmplinirile au fost puse pe seama anului electoral și a indicatorilor care depind de sursele financiare, iar banii nu au venit.
 „Ne-am propus să mai dezvoltăm un program la învățământ la distanță, dar a scăzut numărul de studenți care frecventează forma de învățământ la distanță. Ne-am mai propus să dezvoltăm un institut de cercetare, dar acesta înseamnă foarte mulți bani”.
Tot din lipsa banilor nu s-a amenajat nici clubul studențesc. Sunt însă și alte nerealizări care nu țin neapărat de investiții și de mulți bani, cum ar fi neacordarea diplomelor de merit pentru șefii de promoție. În cazul acesta s-a invocat economia timpului. La fel, nu s-au acordat diplome de excelență pentru absolvenții de studii universitare de licență care au obținut media 10 pe durata studiilor.
Propuneri pentru 2013
Pentru 2013 , Planul operațional a fost structurat pe cinci capitole: managementul instituțional, managementul calității, al proceselor de învățământ, al procesului de cercetare și parteneriate; un plan operațional ambițios ce se întinde pe 21 de pagini, iar pe fiecare pagină sunt câte 10-15 indicatori.
Pentru 2013, au fost propuse mai multe programe de licență sau de masterat în limba engleză (înaintate spre aprobare ARACIS) la Facultatea de Științe Economice, la Farmacie și Matematică, raport de evalure la Arhitectură (pentru că anul trecut a fost pierdută acreditarea la Arhitectură); s-a propus dezvoltarea site-ul media, pus în funcțiune la 1 februarie (pentru o informare corectă și o informatizare a bazelor de date). Astfel că studenții au posibiliatea să-și vadă notele după fiecare sesiune.
„Din păcate, nu se prevăd foarte mulți bani de la minister pentru investiții. Universitatea din Oradea având un patrimoniu destul de frumos și mare, dar care și necesită resurse financiare. Va trebui să apelăm la fonduri din proiecte. Va trebui să scriem iarăși proiecte. O să ne trebuiască fond de rulment pentru aceste proiecte. Până la urmă toate se reduc la cuvântul bani.
La sfârșitul anului, am contractat o linie de finanțare. N-am folosit-o încă. Am drămuit bănuții, i-am rostogolit, chiar dacă au rămas niște arierate. Avem totuși o linie de finanțare pe care o putem folosi în caz de avarie, pentru a susține, cu prioritate, proiectele de cercetare...”
„Nu înseamnă neapărat o rușine că nu ți-ai îndeplinit indicatorii...”
Răspunzând întrebărilor, dl rector a arătat că în ciuda faptului că unii indicatori nu au fost îndepliniți, s-au făcut mai multe lucruri față de ceea ce era prevăzut în planul operațional. „A se vedea, de exemplu, activitatea de acreditare edituri, care nu a fost prevăzută în planul operațional pe 2012”.
„Am și desființat specializări!”
Facultatea de Inginerie Electrică a propus renunțarea la specializarea Inginerie medicală, datorită numărului foarte foarte mic de solicitanți, la fel și Facultatea de Arte, la specializarea Arte Plastice și Decorative. În schimb, la master, la Facultatea de Protecția Mediului există o continuare a programului de licență sub denumirea Inginerie și management în alimentație publică și agroturism. Deci, Facultatea de Protecția Mediului a depus un dosar pentru acreditarea unui program de masterat ca și o continuare a programului de licență.
„În zona istoriei avem valoare recunoscută la nivel național și internațional”
Plecarea la cele veșnice a distinsului profesor universitar dr. Barbu Ștefănescu, director al școlii doctorale, a fost regretată de domnul rector, fiind considerată o grea pierdere, „pentru că, trebuie să recunoaștem că în zona istoriei avem valoare recunoscută la nivel național și internațional. De ce? Pentru că acolo sunt niște oameni valoroși. Unul dintre ei a fost Barbu Ștefănescu. Aceasta înseamnă o piedere nu numai pe zona administrativă, ci o pierdere pe zona de știință, pe zona de învățământ, pe zona de cercetare”.
Șase programe noi ...
În intervenția sa, Olimpia Popoviciu de la departamentul de presă al Universității din Oradea s-a referit la programele noi, arătând că sunt șase programe noi: la Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și ale Comunicării există o propunere de masterat pentru Evaluare de politici și programe europene, iar la Facultatea de Protecția Mediului, Managementul unităților de turism și alimentație publică; la licență: la Matematică, Afaceri Internaționale și Farmacie în limba engleză se mai adaugă la Facultatea de Arte, Arte plastice și grafică, plus Arhitectura, acestea sunt în limba română.
O ultimă chestiune importantă pe care dl rector a adus-o la cunoștința reprezentanților presei a fost cea de cuantificare, de clasificare, de ierarhizare a instituției, a programelor de studii.
„Unele vorbe, și sunt vorbe doar, spun că ceea ce a fost anul trecut cu privire la ierarhizarea domeniilor o să dispară, pentru că nu este recunocută metodologia respectivă, nu se mai aplică. Și-atunci, pentru noi, fiind lucrurile acestea necunoscute, nu știi pe ce butoane să apeși ca să raportezi corect. Dar, vrem nu vrem, trebuie să ne facem un raport mare de evaluare instituțională. Anul acesta, până în vară și în toamnă, cel târziu, să vină o comisie ARACIS pentru evaluarea instituțională. Să trecem de la nivelul grad de încredere la grad de încredere ridicat. Acesta ar fi obiectivul suprem al  anului 2013”, a ținut să sublinieze dl rector Constantin Bungău. (Ovidiu DAN)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 02:41:45 Ora de vară a Europei de Est