Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Confecționat mărțișoare, împreună cu părinții

Șezătoare la sfârșitul iernii pentru

Confecționat mărțișoare, împreună cu părinții

La clasa a IV-a C de la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea, dna înv. prof. Monica Toader deține „picătura care lipește” orice...

Din clasa I a avut grijă să cultive relațiile de parteneriat cu părinții și elevii, iar acum culege roade bogate. Dar nu numai acum, ci în permanență. Tot timpul a fost cu ochii pe colectivul clasei, pe instaurarea unor relații armonioase între copii pentru a promova prietenia și a clădi cu răbdare și tact familia în clasa de elevi, dar și între părinții acestora, ea fiind în permanență liantul, „picătura care lipește”.
Miercuri, 20 februarie 2013, am avut în față o nouă mostră de armonie și prietenie ce domnesc în cadrul colectivului de elevi și părinți al clasei a IV-a C.
Adunați ca la șezătoare, elevii și părinții au confecționat mărțișoare, având expuse la tablă câteva modele și etapele de lucru. Dar acestea erau pur orientative, lăsându-i fiecăruia  libertatea de a crea în voie...
I-am admirat pentru cumințenia lor, pentru deschidere, voioșie și prietenie. Fiecare avea pe față un zâmbet discret și bucuria pe care ți-o dă lucrul bine făcut, cu pasiune și pricepere. Te miri din ce s-au născut niște mărțișoare superbe cu medalioane din lingurițe de plastic.
Încălzite la lumânare, lingurițele au devenit încet-încet petale ale unor flori neasemuit de frumoase prin forme și culori din cele mai diverse. Pentru fabricarea mărțișoarelor s-au mai folosit: mărgelușe, nasturi, peturi, panglici, servețele, lipici (Adeziv instantaneu „Picătura”)...
Un nou FB cu felicitări pentru Monica, elevii clasei a IV-a C și părinții acestora, model european de parteneriat, o mare familie, tot timpul la înălțimea așteptărilor! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Confecționat mărțișoare, împreună cu părinții. 

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:14:08 Ora standard a Europei de Est