Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul „Colțul micului pieton”, la Școala „Nicolae Bălcescu”

Vanda și Florin Spătaru, din nou în acțiune!

Proiectul „Colțul micului pieton”, la Școala „Nicolae Bălcescu”

Vanda Jari – președintele Asociației Române pentru Protejarea și Respectarea Drepturilor Victimelor din Evenimente Rutiere (A.R.V.E.R.) și agentul principal Florin Spătaru, din cadrul Poliției Rutiere s-au întreținut joi (21 februarie 2013) cu elevii a trei clase de la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” din Oradea.

Elevii claselor a IV-a C (înv. prof. Simona Mihalca), a III-a D (înv. prof. Ioana Cabău) și a II-a C (înv. Iosif Dorel Mureșan) s-au întrecut în a răspunde întrebărilor puse de Vanda și Forin privind regulile de circulație pe drumurile publice, circulația corectă a pietonilor și bicicliștilor, precum și măsurile de prevenție și „educarea părinților” de către copii pentru a nu nesocoti avertizările venite din partea celor mici. La activitatea interactivă a participat și directorul școlii, dl prof. Gheorghe Troie, care s-a arătat încântat de răspunsurile exacte și reacția micilor pietoni la vizionarea filmulețelor de circulație.
La finalul activității, Vanda i-a îndemnat pe elevi să pregătească desenele pentru concursul proiectului. Surpriza a venit din partea elevilor dnei prof. Simona Mihalca. Ei au și înmânat deja un set de desene președintelui  A.R.V.E.R.
„Sunteți primii și cei mai harnici. Încă nu am primit desene pentru că mai este până în 15 martie. Apoi, trebuie să remarc faptul că unele desene sunt deosebit de sugestive și chiar artistice”, a apreciat Jari Vanda. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul „Colțul micului pieton”, la Școala „Nicolae Bălcescu”  

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 06:50:50 Ora standard a Europei de Est