Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Târg de mărțișoare în fața Grădiniței Nr. 31

Miercuri, preșcolarii au ieșit în stradă

Târg de mărțișoare în fața Grădiniței Nr. 31

Cu aprobare de la Primărie, preșcolarii grupei mari A de la Grădinița nr. 31 din Oradea au ieșit, miercuri (27 februarie 2012), să vândă mărțișoare pe platoul din fața grădiniței.

La ora plecării acasă, părinții și copiii au cumpărat mărțișoare și mini vaze pentru ghiocei, pe care preșcolarii și părinții lor le-au confecționat în mai multe șezători pe care le-au organizat în perioada 7-13 februarie. Lucrând cu spor, în reprize de câte o oră și jumătate, mâinile harnice și dibace ale copiilor și părinților, coordonați de educatoarele grupei, prof. Lidia Petrica și Elena Bala, au confecționat nu mai puțin de 230 de mărțișoare și câteva mini vaze (din cutii de actimel).
„Învățăm să dăruim!”
„În 14 februarie, am organizat prima expoziție de mărțișoare pentru părinți, în sala de grupă. Tot atunci am avut o acțiune de dăruire de mărțișoare conducerii grădiniței, dnei director Viorica Turcuț și întregului personal, precum și conducerii Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller”, doamna director Adriana Bunea.
În vase de ceramică am semănat semințe de busuioc, iar acum, după cum se poate observa, avem un „câmp” de busuioc, verde crud. Toate activitățile lunii februarie s-au desfășurat în cadrul proiectului educațional „Învățăm să dăruim”, ne-a spus doamna profesor Lidia Petrica.
Tot în cadrul acestui proiect au fost confecționate 23 de felicitări pentru mămici, de 8 martie.
Așa după cum am amintit în deschidere, miercuri, copiii, împărțiți pe grupe, au ieșit, împreună cu educatoarele, să vândă mărțișoare pe platoul din fața grădiniței, organizând un stand cu mărțișoare, felicitări, desene și mini vaze, intitulat „Simfonia mărțișoarelor” și cuprinzând 230 de mărțișoare, 23 de mini vaze și 23 de felicitări. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Târg de mărțișoare în fața Grădiniței Nr. 31.

Trimite email
duminică, 21 decembrie 2025 la 00:46:10 Ora standard a Europei de Est