Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

A fost inaugurat Dispeceratul pentru monitorizarea video a domeniului public

Siguranța cetățeanului - obiectiv și responsabilitate

A fost inaugurat Dispeceratul pentru monitorizarea video a domeniului public

Miercuri, 27 februarie 2013, la sediul I.P.J. Bihor din Calea Aradului, a fost inaugurat Dispeceratul pentru monitorizarea video a domeniului public din municipiul Oradea.

La inaugurare au participat: primarul Oradiei, dl ing. Ilie Bolojan, chestorul  Liviu Popa - șeful I.P.J. Bihor, dl viceprimar Ovidiu Mureșan, dl Alexandru Laza - directorul Poliției Locale și dl Ioan Lenghel - șeful Poliției Oradea
Între Inspectoratul Județean de Poliție, Primăria Oradea, Poliția Locală Oradea și Administrația Imobiliară Oradea (A.I.O.) a fost semnat un protocol privind creșterea gradului de siguranță a cetățeanului în municipiul Oradea.
„Prin camerele video instalate în zone fierbinți ale orașului, încercăm să monitorizăm ceea ce se întâmplă, dar în primul rând să prevenim orice faptă de natură antisocială care s-ar putea comite pe raza municipiului Oradea...” a spus dl  chestor în deschiderea conferinței de presă.
În cuvântul său, dl primar a ținut să puncteze  trei idei legate de protocolul încheiat: cea de siguranță a cetățeanului, de eficiență privind cheltuirea banilor publici și cea de colaborare.
„În ceea ce privește siguranța cetățeanului, care este un obiectiv și o responsabilitate comună a primăriei și a poliției, am convenit un set de măsuri, începând de la colaborarea în ceea ce privește efectuarea de patrulări în comun pe teritoriul municipiului Oradea, la instalarea unui sistem de monitorizare video în municipiu pentru supravegherea mult mai bună a zonelor aglomerate cu potențial infracțional, în așa fel încât să descurajăm micile infracțiuni și să creștem siguranța cetățeanului. Acesta este, deci, obiectivul nostru comun și sper ca în anii următori, o dată cu extinderea acestui sistem și cu alte măsuri complementare pe care le vom lua să creștem siguranța cetățeanului pe stradă în municipiul Oradea...
Banii economisiți îi vom dirija pentru a crește prezența poliției în teren. De exemplu, prin alocări mai mari la partea de combustibil, în așa fel încât să acoperim cât mai bine orașul. Și a treia chestiune importantă este partea de colaborare între instituții”.
Legat de colaborarea în general între instituții, dl primar a ținut să sublinieze faptul că „acolo unde există mai mulți responsabili, de multe ori, din păcate, colaborarea lasă de dorit pe anumite probleme, iar când sunt lucruri neplăcute, care se întâmplă, autoritățile fug de responsabilitate... Avem un dispecerat comun, avem un sistem comun de gestionare a armamentului, avem patrule comune, asta înseamnă că ne vom asuma aceste răspunderi în continuare în comun, forțele noastre vor fi mult mai eficient gestionate, vom putea avea o capacitate de intervenție mult mai bună și asta, sigur, se va face sub coordonarea Poliției Municipiului Oradea”, a conchis dl primar Ilie Bolojan.
Cele 106 camere video vă pândesc zi și noapte în cele mai importante zone ale orașului
Dl viceprimar Ovidiu Mureșan a prezentat detaliile tehnice privind dezvoltarea sistemului de monitorizare și etapele protocolului.
„A fost o primă etapă de achiziție a 42 de camere video profesionale; etapa a II-a, transferul a 64 de camere existente și urmează etapa a III-a în cursul anului 2013, achiziția a încă 54 de camere profesionale...”  
În cadrul dispeceratului, 24 de ore din 24, cu ajutorul celor patru monitoare mari, este monitorizată toată activitatea care intră în raza de acțiune a celor 106 camere video.
În cuvântul său, dl Alexandru Laza, directorul Poliției Locale, s-a referit la măsurile luate privind creșterea siguranței publice „prin constituirea de patrule mixte ale Poliției Locale și Poliției municipale, care acționează în două schimburi, inclusiv un schimb de noapte pe trafic greu, iar după finalizarea cursului de inițiere în carieră, la care participă angajați ai Poliției Locale (curs care ține până la sfârșitul lunii aprilie), vom dubla aceste patrule, astfel încât să avem o prezență maximă în teren. Vizăm ca să avem câte un echipaj în fiecare din cele opt sectoare din Oradea”, a precizat șeful Poliției Locale, dl Alexandru Laza. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost inaugurat Dispeceratul pentru monitorizarea video a domeniului public.  

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

vineri, 18 septembrie 2020

Poza zilei

Câștigă o tabletă Smart!

La împlinirea a 20 de ani de activitate,
Universitatea Agora din Oradea organizează un concurs pentru elevii claselor a XII-a
Dacă ești elev în clasa a XII-a și dorești să câștigi o tabletă Smart, urmează cei trei pași:
1. Cere o recomandare dirigintelui tău.
2. Redactează un eseu-prezentare cu titlul ,,Dăruiește învățătură"!
3. Scanează sau fotografiază recomandarea și eseul și trimite-le pe adresa de email: agora20@univagora.ro.
Fii conectat! Fii învățat!
Și tu ai dreptul la educație!