Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Astăzi, la Ramada, Succes pe tocuri - ediția a III-a

Junior Chamber International Oradea

Astăzi, la Ramada, Succes pe tocuri - ediția a III-a

În urma impactului deosebit de care s-au bucurat cele două ediții anterioare, Junior Chamber International Oradea vă invită la Succes pe tocuri III, inițiativă dedicată exclusiv femeilor.

Dacă în cadrul evenimentelor precedente, femei reprezentative din domenii profesionale diverse au împărtășit experiențele lor personale pe drumul spre succes, ediția din acest an se dorește a fi inedită, reunind prezentarea unor povești de succes cu caracteristicile unui eveniment de business networking.
Participantele din acest an provin din mediul de afaceri orădean fiind antreprenori, manageri, consultanți, practicieni de profesii liberale. Acestea se vor cunoaște într-un mediu cât mai informal, își vor prezenta domeniile de business pe care le reprezintă, precum și provocările profesionale cu care se întâlnesc în activitatea curentă. Date fiind dificultățile economice actuale, evenimentul dorește să ofere femeilor de afaceri locale un cadrul optim schimbului de rețete ale succesului o dată cu schimbul de cărți de vizită.
Scopul unui Business Networking Event este identificarea oportunităților de afaceri între participanți, modelul de desfășurare al evenimentului fiind dezvoltat pe baza experienței de mai mulți ani a organizațiilor similare din diferite orașe din țară și străinătate. Astfel, se stabilesc grupuri de câte doi participanți care vor avea la dispoziție 5 minute pentru a-și prezenta domeniul de activitate. După expirarea celor 5 minute, partenerii se schimbă, astfel ca toți participanții să aibă ocazia de a schimba cărți de vizită între ei, să lege parteneriate sau să obțină recomandări.
Junior Chamber International Oradea a adus pentru prima dată acest tip de eveniment networking în mediul de afaceri local, organizând două ediții anterioare.
În deschidere, dna prof. univ. dr. Anca Dodescu, expert al Comisiei Europene și Organizației Europene de Cooperare și Dezvoltare pentru Entrepreneurship & Employment,  va vorbi despre Antreprenoriatul feminin ca temă inedită de cercetare. Câteva dintre aspectele care vor fi abordate sunt: diferențe privind antreprenoriatul în rândul femeilor la nivel mondial, particularitățile pentru țara noastră și județul Bihor în special, importanța politicilor și strategiilor speciale destinate stimulării antreprenoriatului feminin, care este situația actuală în Uniunea Europeană și România.
Vă așteptăm joi, 7 martie 2013, începând cu ora 17.45, în sala Toscana a Hotelului RAMADA din Oradea, pentru a lua parte la eveniment.
Program
17.45 – 18.10 Sosirea participantelor
18.10 – 18.20 Intro Succes pe tocuri – Ligia Oala, manager proiect
18.20 – 18.35 Antreprenoriatul la feminin – prof. univ. dr. Anca Dodescu
18.35 – 20.15 Schimb de cărți de vizită între participante
20.15 – 21.00 Cocktail - business networking informal
Prezentare Junior Chamber International
Junior Chamber International (JCI) este cea mai mare organizație pentru tinerii lideri și antreprenori din lume, cu peste 200.000 de membri activi, milioane de alumni care se implică în proiecte, programe, întâlniri și evenimente pe 5 continente, în peste 110 țări și 6.000 de comunități locale. 
JCI Oradea a fost înființată în anul 2009 ca o necesitate la realitățile economice locale. Mediul de afaceri slab dezvoltat și neomogen a determinat nevoia creării unei Camere de Afaceri a Tinerilor care să îi sprijine pe intreprinzătorii orădeni în demersul lor de a se dezvolta și afirma pe piață. JCI Oradea este o platformă care permite tinerilor profesioniști, lideri și antreprenori să contribuie la producerea de schimbări pozitive în societate prin dezvoltarea de proiecte prin care își pot promova abilitățile de leadership, capacitățile antreprenoriale, principiile de responsabilitate socială și valorile personale.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 21:56:09 Ora de vară a Europei de Est