Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Astăzi, la Ramada, Succes pe tocuri - ediția a III-a

Junior Chamber International Oradea

Astăzi, la Ramada, Succes pe tocuri - ediția a III-a

În urma impactului deosebit de care s-au bucurat cele două ediții anterioare, Junior Chamber International Oradea vă invită la Succes pe tocuri III, inițiativă dedicată exclusiv femeilor.

Dacă în cadrul evenimentelor precedente, femei reprezentative din domenii profesionale diverse au împărtășit experiențele lor personale pe drumul spre succes, ediția din acest an se dorește a fi inedită, reunind prezentarea unor povești de succes cu caracteristicile unui eveniment de business networking.
Participantele din acest an provin din mediul de afaceri orădean fiind antreprenori, manageri, consultanți, practicieni de profesii liberale. Acestea se vor cunoaște într-un mediu cât mai informal, își vor prezenta domeniile de business pe care le reprezintă, precum și provocările profesionale cu care se întâlnesc în activitatea curentă. Date fiind dificultățile economice actuale, evenimentul dorește să ofere femeilor de afaceri locale un cadrul optim schimbului de rețete ale succesului o dată cu schimbul de cărți de vizită.
Scopul unui Business Networking Event este identificarea oportunităților de afaceri între participanți, modelul de desfășurare al evenimentului fiind dezvoltat pe baza experienței de mai mulți ani a organizațiilor similare din diferite orașe din țară și străinătate. Astfel, se stabilesc grupuri de câte doi participanți care vor avea la dispoziție 5 minute pentru a-și prezenta domeniul de activitate. După expirarea celor 5 minute, partenerii se schimbă, astfel ca toți participanții să aibă ocazia de a schimba cărți de vizită între ei, să lege parteneriate sau să obțină recomandări.
Junior Chamber International Oradea a adus pentru prima dată acest tip de eveniment networking în mediul de afaceri local, organizând două ediții anterioare.
În deschidere, dna prof. univ. dr. Anca Dodescu, expert al Comisiei Europene și Organizației Europene de Cooperare și Dezvoltare pentru Entrepreneurship & Employment,  va vorbi despre Antreprenoriatul feminin ca temă inedită de cercetare. Câteva dintre aspectele care vor fi abordate sunt: diferențe privind antreprenoriatul în rândul femeilor la nivel mondial, particularitățile pentru țara noastră și județul Bihor în special, importanța politicilor și strategiilor speciale destinate stimulării antreprenoriatului feminin, care este situația actuală în Uniunea Europeană și România.
Vă așteptăm joi, 7 martie 2013, începând cu ora 17.45, în sala Toscana a Hotelului RAMADA din Oradea, pentru a lua parte la eveniment.
Program
17.45 – 18.10 Sosirea participantelor
18.10 – 18.20 Intro Succes pe tocuri – Ligia Oala, manager proiect
18.20 – 18.35 Antreprenoriatul la feminin – prof. univ. dr. Anca Dodescu
18.35 – 20.15 Schimb de cărți de vizită între participante
20.15 – 21.00 Cocktail - business networking informal
Prezentare Junior Chamber International
Junior Chamber International (JCI) este cea mai mare organizație pentru tinerii lideri și antreprenori din lume, cu peste 200.000 de membri activi, milioane de alumni care se implică în proiecte, programe, întâlniri și evenimente pe 5 continente, în peste 110 țări și 6.000 de comunități locale. 
JCI Oradea a fost înființată în anul 2009 ca o necesitate la realitățile economice locale. Mediul de afaceri slab dezvoltat și neomogen a determinat nevoia creării unei Camere de Afaceri a Tinerilor care să îi sprijine pe intreprinzătorii orădeni în demersul lor de a se dezvolta și afirma pe piață. JCI Oradea este o platformă care permite tinerilor profesioniști, lideri și antreprenori să contribuie la producerea de schimbări pozitive în societate prin dezvoltarea de proiecte prin care își pot promova abilitățile de leadership, capacitățile antreprenoriale, principiile de responsabilitate socială și valorile personale.

Trimite email
duminică, 6 iulie 2025, 07:13:05 Ora de vară a Europei de Est