Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Despre înscrieri, simulări și decontarea banilor de transport pentru elevii de liceu

La conferința de presă de miercuri

Despre înscrieri, simulări și decontarea banilor de transport pentru elevii de liceu

Miercuri (6 martie 2013), inspectorul școlar general al I.S.J Bihor, dl prof. Daniel Negrean și consilierul pentru relații cu presa, dl Claudiu Damian au prezentat în fața reprezentanților presei două subiecte: Înscrierile pentru clasa pregătitoare și clasa I și Simularea examenelor naționale: de evaluare națională și de bacalaureat; la final au fost făcute și unele precizări legate de Decontarea banilor de transport pentru elevii de liceu.

Clasa pregătitoare va rămâne în învățământul primar și se va organiza în incinta școlii. Este posibil ca această clasă să fie organizată și în localul unei grădinițe, dacă aceasta este structură a unei școli cu clasele I-IV sau I-VIII.
Pentru a înscrie un copil în clasa pregătitoare, copilul trebuie să aibă 6 ani împliniți până la 31 august 2013.
Tot în această clasă mai pot fi înscriși copiii care vor împlini 6 ani între 1 septembrie și 31 decembrie 2013, cu condiția ca acest copil să fie evaluat de către o comisie formată din psihologi școlari din cadrul C.J.A.R.E.- ului (Centrul Județean de Asigurarea Resurselor Educaționale).
O noutate în acest an școlar este aceea că elevii care au 7 ani împliniți la 31 august se vor înscrie direct în clasa I.
Este ultima dată când este permisă înscrirea unui elev direct în clasa I, fără să mai treacă prin clasa pregătitoare.
Au fost aprobate în Camera Deputaților amendamente la Legea Educației Naționale. Se dorește o modificare a Legii în Parlament: rămânerea clasei a IX-a la liceu și nu trecerea ei la gimnaziu așa cum este prevăzut în L.E.N. Cadru didactic care lucrează la clasa pregătitoare este angajat al școlii, calificat pentru învățământul primar și i se va asigura continuitate la clasă, ducând elevii până la absolvirea ciclului primar.
Copiii vor fi înscriși la școala de circumscripție, unde are locul asigurat sau la o altă școală, în funcție de locurile disponibile, ținând cont de criteriile de departajare pe care unitatea de învățământ și le-a aprobat.
„Școlile vor trebui să gândească un program „Școală după școală”, în care elevii să servească masa la școală și, la solicitarea părinților, chiar să se odihnească într-o locație, dacă școala identifică și crede că este necesară. În funcție de condițiile specifice, școala se poate adapta”.
Perioada de înscriere va fi scurtată (la circa două săptămâni, de pe la 1 aprilie) și fără atâtea etape. Pentru învățământul vocațional, din păcate, clasa pregătitoare nu este prevăzută să facă parte din aceste unitățile de învățământ. Se pot constitui aceste clase, dar părintele trebuie să știe că dacă în clasa I, copilul său nu va fi selectat, va trebui să fie mutat într-o altă unitate. „Dacă nu vom face acest lucru, practic la nivelul acestor unități vocaționale, ciclul primar ar urma să dispară, lucru care nu cred că este normal pentru că există copii care doresc să frecventeze aceste cursuri: de artă și de sport”, a precizat domnul inspector general.  
Simulările vor avea loc în luna martie și vor fi coordonate de Inspectoratul Școlar. „Anul trecut, la Bacalaureat, Bihorul s-a clasat pe locul VI. Asta și pentru că rezultatele se datorează în mare parte și unei organizări a învățământului bihorean într-o rețea școlară care nu a încercat să forțeze anumite limite. Cu alte cuvinte nu avem licee în orice comună, cum se întâmplă în unele județe.
Pentru examenele naționale, noi ne-am propus un plan de măsuri: în luna septembrie, în cadrul cercurilor pedagogice, profesorii au avut ca și temă Metode de pregătire a elevilor din clasele terminale pentru a asigura creșterea procentului de promovabilitate; în consiliile de administrație ale unităților de învățământ s-au analizat rezultatele obținute la nivelul școlii și s-a luat hotărârea ca fiecare cadru didactic care predă disciplinele de examen să-și elaboreze un orar de pregătire suplimentară cu clasele terminale; organizarea a cel puțin două ședințe cu părinții pe semestru în vederea informării asupra rezultatelor obținute în urma testelor date. Fiecare inspector de specialitate va dezbate pe larg rezultatele cu cadrele de specialitate în cadrul cercurilor pedagogice (în noiembrie și aprilie); vor avea loc inspecții de specialitate la unitățile de învățământ cu rezultate slabe; cadrele didactice vor concepe periodic teste de evaluare formativă și sumativă, după modelul itemilor propuși de minister;
I.S.J. va solicita lunar situația absențelor, pentru că și absenteismul este o cauză a rezultatelor slabe.
În 25 martie încep simulările la Bac
În luna martie, toate unitățile de învățământ din județ care au învățământ liceal vor susține proba la limba și literatura română, luni, 25 martie 2013, ora 11; marți, 26 martie, ora 11, limba și literatura maternă; miercuri, 27 martie, proba obligatorie a profilului, iar joi, 28 martie, va avea loc proba la alegere a profilului și a specializării;
Simulările la evaluarea națională
Tot în această perioadă, pentru toate unitățile din județ care au învățământ gimnazial, luni, 25 martie, va avea loc, tot de la ora 11, proba de simulare la limba și literatura română (durata este de 120 de minute); marți, la limba și literatura maternă, iar miercuri, 27 martie, la matematică. La simulări se urmărește timpul de transmitere a subiectelor de la inspectorat către centrele de comunicare și către fiecare școală, timpul de xeroxare și de transmitere a subiectelor, de asemenea stadiul pregătirii elevilor din clasele terminale pentru susținerea acestor examene de sfârșit de ciclu, obișnuirea elevilor cu condițiile de examen. Toate simulările vor avea loc în prezența camerelor de supraveghere; modul de evaluare a lucrărilor și analiza rezultatelor.
„O anumită recomandare pe care noi am făcut-o este ca notele de la aceste simulări să fie trecute în catalog...
Nota de la simulare nu poate să înlocuiască nota la teză, a subliniat generalul I.S.J. Bihor.
Decontarea navetei elevilor  
„Se decontează naveta pentru elevii care nu pot fi școlarizați în localitatea de domiciliu, în limita a 50 de kilometri. Decontarea se face de către Ministerul Educației Naționale, din fonduri proprii, prin intermediul inspectoratelor școlare.
Sumele se vor aloca retroactiv”, a subliniat purtătorul de cuvânt. dl Claudiu Damian. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:25:35 Ora standard a Europei de Est