Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Iulia Miron: „Vom contribui la creșterea calității educației...”

Conferința Biroului Executiv al Consiliului Național al Elevilor

Iulia Miron: „Vom contribui la creșterea calității educației...”

În perioada 2-5 martie 2013, a avut loc, la București, Conferința Biroului Executiv al Consiliului Național al Elevilor.

Pe agenda liderilor naționali ai elevilor s-au numărat atât întâlniri informale, cât și formale cu diferiți factori decizionali din mediul educațional românesc.
Prima întâlnire a avut loc cu președintele Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România, Mihai Dragoș și cu reprezentantul platformei suport a Consiliului Național al Elevilor, Wedu.ro, Doru Ștefănescu. 
S-au pus bazele proiectului „Scrisoare către Basarabia”, de către Institutul „Eudoxiu Hurmuzachi”, reprezentat prin directorul general, domnul Cristian Dumitru, în parteneriat cu Consiliul Național al Elevilor. Mai exact, este vorba despre un concurs de eseuri, având ca reper data de 27 martie 2013. Totodată, proiectul are drept scop promovarea identității și culturii naționale.
Pe agendă s-a aflat și o întâlnire cu doamna Ecaterina Andronescu, președintele Comisiei pentru învățământ, cercetare tineret și sport din Senatul României, fost ministru al Educației, discutându-se, astfel, despre învățământul tehnologic, examenul de Bacalaureat, programul național „Să știi mai multe, să fii mai bun!”, prezența elevilor în Consiliul de Administrație al unităților de învățământ, Statutul Elevului și Regulamentul de Organizare și Funcționare al Consiliului Național al Elevilor. De asemenea, domnul Liviu Pop, președintele Comisiei de Muncă, Familie și Protecție Socială din Senat, fost ministru al Educației, a abordat, în cadrul întâlnirii cu reprezentații elevilor, teme precum: Situația învățământului tehnologic, Voluntariatul în rândul tinerilor și Posibilitatea elevilor de a lucra part-time pe parcursul școlii și al vacanțelor.
O altă întâlnire a avut loc cu reprezentantul Ministerului Culturii, doamna subsecretar de stat Irina Cajal-Marin, în cadrul căreia s-a identificat nevoia de culturalizare a elevilor și ce metode pot fi luate pentru a-i îndemna să meargă la teatru, filarmonică sau alte medii culturale de acest gen.
Domnul ministru al Tineretului și Sportului, Nicolae Băniciou, a discutat cu reprezentanții elevilor despre concursul de proiecte al ministerului, concurs la care pot aplica organizațiile de elevi și modalități de finanțare a diferitelor proiecte pentru elevi.
Nu în ultimul rând, teme precum: Regulamentul de Organizare și Funcționare al Consiliului Național al Elevilor, Statutul Elevului, prezența elevilor și existența comisiilor școlare în unitățile de învățământ, votul elevilor în Consiliul de Administrație din mediul preuniversitar, respectiv Olimpiadele școlare și programul „Să știi mai multe, să fii mai bun!”, au fost abordate în cadrul întâlnirii cu domnul prof. univ. dr. Remus Pricopie, ministru al Ministerului Educației Naționale. Totodată, organizatorii competiției naționale de proiecte „Europa mai aproape de Consiliul Național al Elevilor!”, Diana Ioana Morea, Andrei Cătălin Gherghiu și Andrei Bogdan Petre, au dezbătut detaliile celei de-a doua ediții. Tot în această perioadă reprezentanții elevilor din România s-au întâlnit și cu membii Fundației Leaders, în cadrul întâlnirii discutându-se despre următoarele activități și inițiative pe care cele două organizații urmează să le implementeze împreună.
Președintele Consiliului Național al Elevilor, Iulia Miron, a declarat: „În cadrul primei întâlniri din acest an a Biroului Executiv al Consiliului Național al Elevilor, cu reprezentanții diferitelor instituții cu rol decizional și organizații cu rol în dezvoltarea învățământului și a elevilor, s-au comunicat o serie de propuneri care urmează a fi concretizate și înaintate în bază legală. Vom contribui la creșterea calității educației, asigurându-ne, în continuare, că părerea elevilor va fi luată în considerare”.
Conform calendarului Consiliului Național al Elevilor, următoarea întâlnire națională a reprezentanților elevilor va avea loc la mijlocul lunii martie, la Drobeta Turnu Severin, județul Mehedinți, în cadrul proiectului „CINE votează?”(Cristian Gîrneață)

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:48:40 Ora standard a Europei de Est