Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Programul Intensiv Erasmus „Spatial planning and sustainable urban transport systems”

În perioada 6 -17 martie, se desfășoară la Univ. Oradea

Programul Intensiv Erasmus „Spatial planning and sustainable urban transport systems”

Cincizeci de studenți și cadre didactice din șase universități europene (Université François Rabelais din Tours, Franța, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität din Hannover, Germania, Università degli studi din Bologna, Italia, Radboud Universiteit din Nijmegen, Olanda, University of the West of England din Bristol, Marea Britanie și Universitatea din Oradea - Facultatea de Geografie, Turism și Sport) participă în perioada 6 -17 martie 2013 la Universitatea din Oradea, la Programul Intensiv Erasmus „Spatial planning and sustainable urban transport systems (Planificare teritorială și sisteme de transport urban durabil).

Deschiderea oficială a evenimentului a avut loc joi, 7 martie 2013, în sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea. Invitați la deschidere, doamna prorector Simona Trip, dl Alexandru Ilieș - decanul Facultății de Geografie, Turism și Sport, dl lect. univ. Mihai Vlaicu – directorul Departamentului de Geografie, Turism și Amenajarea teritoriului, au salutat delegațiile  celor cinci universități europene prezente la Programul Intensiv Erasmus, urându-le un bun venit și succes în derularea programului.
Proiectul este finanțat de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale prin programul Erasmus, Universitatea din Oradea (parteneră de cinci ani în acest proiect), fiind pentru prima dată organizator.
„Centrat pe teme complexe și de actualitate din domeniul planificării teritoriale, acest program intensiv are o tradiție de 20 de ani, iar participanții se reunesc anual în alt centru universitar.
Scopul acestui tip de program este acela de a oferi studenților și profesorilor posibilitatea de a conlucra în grupuri multinaționale, beneficiind, astfel, de condiții de învățare și predare speciale, care nu sunt disponibile într-o singură instituție, precum și de a descoperi împreună noi perspective asupra temei abordate, fiecare beneficiind de background-ul cultural al partenerilor.
Obiectivul programului intensiv de anul acesta este de a realiza un exercițiu didactic centrat pe tematica mobilității durabile în municipiul Oradea și localitățile din zona metropolitană, Asociația Zona Metropolitană Oradea, Primăria Oradea și Oradea Transport Local SA, fiind actorii instituționali cooptați ca și colaboratori.
Rezultatele acestei colaborări vor fi benefice tuturor, permițând studenților și cadrelor didactice să realizeze un exercițiu cu un caracter puternic aplicativ și un schimb de experiență cu practicienii și actorii locali din domeniu, respectiv, practicienilor și actorilor instituționali locali, obținerea expertizei universitare asupra sistemului de transport local, precum și obținerea unor idei noi pe acestă temă”, consideră doamna lector univ. dr. Luminița Filimon – coordonatorul de proiect.
 „După deschidere, fiecare țară își prezintă studiile de caz, bune practici pe probleme de mobilitate urbană care le-au pregătit pentru a da câteva idei noi legate de vitalizarea transportului urban. Pentru început vom urmări trei studii de caz ale germanilor, olandezilor și englezilor, după care vor fi intervenții externe, dl Ciprian Barna – directorul Zonei Metropolitane, care va prezenta contexul Zonei Metropolitane Oradea; tot astăzi, dna Adriana Lipoveanu – arhitect-șef va prezenta problemele de evoluție teritorială a orașului Oradea”, ne-a declarat dr. Valentin Nemeș, organizator, cadru didactic din cadrul Departamentului de Geografie, Turism și Sport.
Să mai spunem că sâmbătă, 16 martie, începând cu ora 9, în Aula Magna a Universității din Oradea va avea loc prezentarea rapoartelor finale ale celor șase grupuri de lucru internaționale, în care studenții vor expune viziunea lor legată de transportul public urban durabil în municipiul Oradea și zona metropolitană. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Programul Intensiv Erasmus „Spatial planning and sustainable urban transport systems”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:57:59 Ora de vară a Europei de Est