Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Joi, proba de baraj

Olimpiada națională de chimie, în direct, de la Oradea

Joi, proba de baraj

Astăzi, joi, 7 februarie, cei 109 candidați care s-au înscris pentru proba de baraj au susținut, la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, proba „maraton”, de cinci ore, cu subiecte tari: „opt probleme din toată chimia, cu un grad ridicat de dificultate, cu subiect unic, indiferent de clasă”, după cum aveam să aflăm de la prof. dr. Marius Andruh, președintele comisie centrale.

În urma evaluării, se va constitui lotul olimpic lărgit de 20 de elevi. Cei 20 se vor reuni la București, probabil, în luna martie, unde vor avea o rundă de pregătiri, urmată de o nouă selecție în urma căreia se va decide cine va reprezenta România la Olimpiada internațională de chimie de la Budapesta, din luna iulie, dar și la celelalte două confruntări internaționale din estul Europei, Olimpiada internațională de chimie „D.I. Mendeleev”, din 1-10 mai, organizată de Facultatea de Chimie a Universității de Stat „M.V. Lomonosov” din Moscova, și Olimpiada internațională pluridisciplinară  Tuymaada, organizată, ca de fiecare dată, în Yakutia, Siberia Orientală.
În sala festivă, au fost organizate trei expoziții
În sala festivă a colegiului, puteau fi admirate nu mai puțin de trei expoziții: expoziția comemorativă, intitulată „Un Einstein al Bihorului”, cuprinzând imagini inedite despre ing. chimist dr. Ernest Varadi (Weiss), expoziție organizată de prof. Iosif Popa; expoziția de carte (de specialitate), organizată în colaborare cu biblioteca liceului gojdist, precum și expoziția cu aparatură specifică laboratorului de chimie, organizată de ing. Balogh Janos (din Odorheiu Secuiesc) și firma sa producătoare de sticlărie și aparatură de laborator (cea care a produs și o parte din aparatura folosită la proba experimentală a actualei ediții a Olimpiadei naționale de chimie de la Oradea. „Firma noastră, acreditată ISO, face producție autohtonă de sticlărie și porțelan, are laboratoare metrologice atestate pentru instrumentație de laborator. În anul școlar 2006-2007, am dotat cu aparatură de laborator specifică nu mai puțin de 420 de școli”, ne-a spus dl ing. Balogh Janos.
Cu ochii pe rezultate
„Rezultatele de la proba teoretică au fost afișate deja la cele două intrări în școală, urmează ca în scurt timp să le avem și pe cele de la proba practică, iar diseară să poată fi depuse eventualele contestații. Toate  rezultatele, dar și subiectele de la olimpiadă le găsiți pe lego.rdsor.ro, pe site-ul olimpiadei...”, ne-a declarat directorul colegiului, prof. Viorel Mititean.
Cu ochii pe rezultate, i-am surprins și noi pe câțiva gojdiști curioși să vadă ce au făcut colegii lor la olimpiadă. Alături, am cunoscut și două dintre reprezentantele județului Maramureș, Oana Sas (din clasa a XI-a A), de la Colegiul Național „Dragoș Vodă” din Sighet și Mădălina Ursu (din clasa a X-a A), de la Colegiul Național „Vasile Lucaciu” din Baia Mare, două „abonate” la națională, care vor să urmeze medicina sau farmacia ori, poate, vor ajunge să lucreze în cercetare, de ce nu!
Vineri, excursie la Peștera Urșilor și o seară dansantă
Pentru mâine, vineri (8 februarie), organizatorii le-au programat olimpicilor o zi de distracție. Dimineață, chimiștii urmează să plece în excursie la Peștera Urșilor de la Chișcău, iar seara, vor avea o descindere la discoteca „No Problem” pentru o seară dansantă și un concurs de frumusețe. Doamna profesoară de chimie Voichița Moș, de la Palatul Copiilor și Elevilor, le-a și pregătit câștigătorilor concursului de frumusețe  eșarfele și premiile. (Ovidiu DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Joi, proba de baraj.  

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:11:18 Ora de vară a Europei de Est