Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cel de-al 76-lea volum de studii și comunicări...

D.P.P.P.D. a lansat, ieri, la I.S.J. Bihor

Cel de-al 76-lea volum de studii și comunicări...

Departamentul pentru pregătirea și perfecționarea personalului didactic (D.P.P.P.D.), din cadrul Universității Oradea, a lansat, ieri (joi, 7 februarie 2008), la sala mare de ședințe a Inspectoratului Școlar, cel de-al 76-lea volum al colecției „Educația în Mileniul trei”, intitulat „"Educația omului de azi pentru lumea de mâine" (ediția a V-a), coordonatori, prof. univ. dr. Vasile Marcu și conf. univ. dr. Mariana Marinescu.

Pentru numeroasele cadre didactice și studenți care își regăsesc lucrările publicate în prezentul volum a fost un real eveniment, prefațat de organizatorul manifestării, prof. Virginia Tiurbe, directorul Casei Corpului Didactic Oradea – Bihor.
Despre cel de-al 76-lea volum scos de D.P.P.P.D, a vorbit directorul departamentului, prof. univ. dr. Vasile Marcu, și coordonator al volumului, precum și conf. univ. dr. Mariana Marinescu.
Prof. Florian Mieluț, inspector școlar de specialitate, s-a arătat încântat să descopere în actualul volum și lucrări care vizează educația tehnologică ( precum:” Obiective și direcții de modernizare privind educația tehnologică”, din secțiunea I sau „Rolul major al educației tehnologice în școala românească”, din secțiunea a II-a).
Volumul este structurat în patru secțiuni: secțiunea I – Abordări interdisciplinare ale educației (care se deschide cu lucrarea  „Tehnoștiința – esență și importanță”, semnată de prof. univ. dr. Vasile Marcu); secțiunea II – Noile educații în societatea cunoașterii (având în deschidere lucrarea conf. univ. dr. Mariana Marinescu, „Educația ecologică sau educația relativă la mediu”); secțiunea  III – Elemente de didactică (de la ... teoria și practica metodelor și procedeelor didactice, învățarea prin descoperire și problematizarea... la modelarea și algoritmizarea..., instrumente de evaluare și proiecte de lecții ); secțiunea IV – Din preocupările studenților și masteranzilor (evident, tot preocupări didactice: Dimensiunea europeană a relației profesor-elev; Metode complementare de evaluare: observarea sistematică a activității și comportamentului elevilor, și investigația; tipuri de itemuri, și proiecte didactice).
Oferta educațională pentru 2008-2009
Socotim că este util să cunoașteți și oferta educațională a D.P.P.P.D. pentru 2008-2009:
1. Studii postuniversitare de specializare (Educație tehnologică)
2.Cursuri de perfecționare postuniversitare (Modulul de formare psihopedagogică și metodică; Modulul de formare psihopedagogie specială; Curs de formare pentru cadre didactice cu clase incluzive)
3.Master (Educație pentru sănătate; Formarea profesorilor; Management educațional)
4. Cursuri de formare continuă (Formarea continuă a personalului didactic din învățământul preuniversitar Varadinum; Formarea managerilor din învățământul preuniversitar Crișana).
 Angelica & Ovidiu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Cel de-al 76-lea volum de studii și comunicări...

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 04:11:47 Ora standard a Europei de Est