Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Vaccinurile: prevenția care îmbolnăvește și uneori chiar ucide”

Dr. Christa Todea-Gross:

„Vaccinurile: prevenția care îmbolnăvește și uneori chiar ucide”

De curând a fost publicată o carte ce a stârnit atât interesul părinților, cât și al medicilor: „Vaccinurile: Prevenție sau boală? O nouă patologie pediatrică”, scrisă de medicul clujean Christa Todea-Gross.

Lucrarea aduce câteva mari provocări pentru sistemul medical românesc din ultima jumătate de secol: au rezolvat într-adevăr vaccinurile marile epidemii sau este aceasta o ipoteză care s-a dovedit nefondată? Sunt companiile care le produc sincer preocupate de bolile oamenilor sau există un interes economic în promovarea feluritelor vaccinuri?
Am încercat, în interviul luat D-nei Dr. Todea-Gross, să obținem câteva răspunsuri concise la aceste întrebări, care nădăjduim să stârnească îndeajuns interesul cititorilor pentru a le aprofunda în cartea domniei sale.
- Vă întreb direct: care sunt efectele vaccinurilor asupra copiilor? De ce vaccinurile provoacă tot felul de reacții adverse?
- Termenul medical corect este cel de „reacții adverse postvaccinale”, care sunt numeroase, mai mult sau mai puțin grave, unele recunoscute de către medicină, altele nuSunt recunoscute în mod oficial doar acele reacții adverse care apar în primele patruzeci de zile de la vaccinare (excepție făcând vaccinul antituberculos BCG) și nu voi insista asupra lor, fiind descrise în carte.
Cele mai severe reacții adverse, denumite de către medicii din Occident „complicații postvaccinale”, nu sunt recunoscute în mod oficial și debutează după această perioadă. Aceste complicații nu sunt altceva decât bolile sistemului imun: alergiile, bolile alergice, bolile autoimune și bolile maligne (limfoame, leucemii). Deși bolile maligne sunt cele mai grave, pe primul loc ca frecvență rămân bolile autoimune, care sunt boli severe, cronice și nevindecabile, dintre care enumăr câteva:
- bolile autoimune digestive: alergia la lapte de vacă, alergia la gluten, boala Crohn, rectocolita ulcero-hemoragică, diabet zaharat tip 1 etc.;
- bolile autoimune reumatologice: ARJ la copil (artrita reumatoidă juvenilă), PR (poliartrita reumatoidă) la adult;
- bolile autoimune hematologice: anemia Biermer, anemii hemolitice, trombocitopenie etc.;
- boli autoimune cutanate: psoriazis, vitiligo;
- bolile autoimune neurologice: sindromul Guillain-Barré, scleroza multiplă, epilepsie, paralizii de nervi cranieni (urmate de surditate, orbire sau lipsa vorbirii), encefalite, meningite, sindrom ADHD, autism etc.
Cea mai gravă complicație postvaccinală este decesul. „Sindromul morții subite la sugar” este o astfel de complicație și s-a dovedit că este dată de vaccinul DTP.
Cauzele „reacțiilor adverse postvaccinale”
Eșecul vaccinurilor este determinat de mai multe cauze, pe care le putem împărți în trei grupe.
În primul rând, aș vorbi despre principiul vaccinării.Acesta este un principiu fals, artificial, la care organismul uman nu se poate adapta. De ce? Fiindcă „mecanismele de funcționare” ale sistemul imun al omului nu sunt „aplicabile” în cazul unui vaccin. Sistemul nostru imun este asemenea unei mașini care funcționează după anumite reguli stricte, precise, stabilite și adaptate în decursul a mii de ani… De două secole, noi încercăm să reprogramăm un mecanism perfect, dar nu reușim, fiindcă este imposibil. Sacrificiul unei astfel de „încercări” a fost prea mare: distrugerea lentă și sistematică a celei mai puternice arme de supraviețuire a organismului uman – sistemul imun. În concluzie, principiul vaccinării este unul simplist și ineficient, fiind un model „artificial”, bazat pe alte legi decât cele naturale, la care, după cum o dovedesc studiile și practica medicală, sistemul nostru imun nu se adaptează, ci se îmbolnăvește.
În al doilea rând, numărul mare de vaccinuri, administrate într-un timp foarte scurt unui organism imatur și cu un sistem imun incomplet maturizat. Un medic din Occident afirma că un vaccin administrat unui sugar echivalează cu treizeci de vaccinuri administrate unui adult în decurs de o zi… Un adult nu ar putea suporta o asemenea agresiune, dar un sugar trebuie s-o facă! Consecințele le vedem…
În al treilea rând, combinația de vaccinuri. Să ne întoarcem puțin în timpÎn Germania (și în toate țările europene, de altfel),în anul 1972 existau numai cinci vaccinuri la sugari! Toate vaccinurile erau administrate separat. Este motivul pentru care organismul reușea să facă față unei asemenea agresiuni, iar îmbolnăvirile nu erau atât de frecvente și atât de graveÎn anul 1975 încă nu se știa de sindromul ADHD! În 1976 crește numărul vaccinurilor la doisprezece și este pentru prima dată când se administrează simultan două vaccinuri. În continuare a crescut numărul vaccinurilor la paisprezece, apoi la treizeci și două! În 1995 se folosește trivaccinul DTP (trei vaccinuri combinate), apoi tetravaccinul (patru vaccinuri combinate). În 2006 s-a ajuns la patruzeci de vaccinuri la un singur copil și se introduce pentru prima dată hexavaccinul la sugar (șase vaccinuri simultan!). Din acest an, frecvența sindromului ADHD crește foarte mult. La fel și autismul.
În România, numărul de vaccinuri administrate sugarului până la vârsta de 1 an este în număr de douăzeci și nouă, iar până la 9 ani – treizeci și patru de vaccinuri (fără să socotim și vaccinurile opționale!)Combinația de șase vaccinuri se administrează și sugarilor din România la vârsta de 2, respectiv 6 luni, iar sindromul ADHD și autismul sunt deja destul de răspândite între copiii români. Un singur vaccin conține un singur antigen (viral, bacterian etc.) și o cantitate mai mică de adjuvanți și conservanți, deci o cantitate mai mică de substanțe neurotoxice (mercur, aluminiu) sau alergice (proteine animale, antibiotice etc.). Combinația mai multor vaccinuri a dus inevitabil la înmulțirea efectelor neurotoxice și alergice, cu efectele dezastruoase pe care le vedem…
- Care credeți că este cel mai periculos vaccin?
- Cel mai toxic vaccin este cel care are cele mai multe combinații de vaccinuri și cei mai mulți conservanți și adjuvanți neurotoxici (aluminiu, mercur): hexavaccinul de la 2 luni și combinația de opt vaccinuri de la 1 an.
Dar, în același timp, nu putem simplifica matematic o reacție postvaccinală. Spre exemplu, vaccinul BCG singur poate provoca o tuberculoză primară pulmonară ori extrapulmonară gravă, sau otite purulente, care duc la pierderea auzului. Vaccinul DTP (trivaccin) poate provoca „sindromul morții subite la sugar”, iar exemplele pot continua. Repetarea aceluiași vaccin reprezintă un alt pericol. Are loc o hiperimunizare, prin formarea unui titru (o cantitate) mult prea mare de anticorpi – așa cum se întâmplă în cazul vaccinului DTP, care se administrează de patru ori (!) până la vârsta de 1 an, cu provocarea unor boli alergice și apoi a bolilor autoimune: eczema atopică, alergia la lapte de vacă, astm bronșic etc.
Toate acestea se întâmplă din cauza dezechilibrului sistemului imun, prin stimularea unilaterală a imunității umorale, în detrimentul celei celulare. Dacă este întreruptă la timp vaccinarea și tratată corespunzător boala alergică, copilul se vindecă. Dacă se continuă vaccinarea, observăm că are loc o trecere de la o boală alergică la una autoimună mai ușoară (alergie la lapte de vacă), apoi la altă boală autoimună mai gravă (alergie la gluten) etc. De fapt, sistemul imun clachează și în final se instalează o boală autoimună gravă, fie la 1,5-2 ani (ADHD, autism, astm bronșic), fie la 6-7 ani (diabet zaharat, ARJ), sau chiar în adolescență (scleroza multiplă, poliartrita reumatoidă, boala Crohn, rectocolita ulcero-hemoragică, diabet zaharat tip 1 etc.). Vaccinurile au bătaie lungă, de ani de zile, chiar zeci de ani…
Tot mai mulți părinți refuză vaccinarea
- S-a schimbat mentalitatea părinților în ceea ce privește vaccinurile?
- Mentalitatea părinților a început să se schimbe treptat, odată cu informarea acestora pe diverse căi, principala cale fiind Internetul. Nu sunt singura persoană din țară care a postat articole despre vaccinuri pe site-uri, iar părinții, cunoscători de limbi străine, au putut să se informeze și din alte surse despre pericolul vaccinurilor pentru sănătatea copiilor. Cartea pe care am scris-o vine să lămurească aspectele variate legate de vaccinuri, dar să dea și soluții.
Rezultatul este evident:tot mai mulți părinți refuză vaccinarea copiilor lor, iar recent, apariția unor reacții adverse destul de severe după vaccinul BCG la nou-născuți (cunoscute și până acum, dar, poate din lipsa informării, părinții nu le-au mai sesizat organelor competente) a dus la pierderea încrederii în efectul pozitiv al vaccinurilor. Faptul că părinții copiilor afectați au ajuns în instanță pentru a-și cere drepturile care le-au fost încălcate este un pas înainte în România – pe mine mă bucură cu adevărat acest lucru, pe care, de altfel, l-am accentuat și în introducerea cărții.
- De ce credeți că totuși unii părinți își vaccinează în continuare copiii, în ciuda atâtor materiale care au apărut împotriva vaccinurilor?
- Mentalitatea părinților nu poate fi schimbată peste noapte… Este adânc înrădăcinată în conștiința oamenilor falsa idee că bolile copilăriei sunt foarte periculoase și trebuiesc prevenite cu orice preț, când de fapt este adevărat exact contrariul: bolile copilăriei sunt afecțiuni ușoare, la care sistemul imun foarte flexibil al copilului se adaptează ușor și, în câteva zile, acesta se vindecă complet, fără complicații. Pe de altă parte, vaccinarea nu previne aceste boli, ci le amână pe mai târziu, când sunt mai greu suportabile, din cauza unui sistem imun mai rigid și când pot apărea complicații, fără să pună însă viața omului în pericol. Trebuie să existe un teren susceptibil (boli cronice, deficiențe imune, tratamente greșite cu antibiotice sau tratamente care scad imunitatea etc.), pentru ca bolile copilăriei să provoace complicații la sugari. Cu atât mai mult, la acești sugari, vaccinurile pot provoca reacții adverse grave.
Pentru majoritatea părinților este un șoc să afle că vaccinurile sunt dăunătoare și nu benefice! Nici nu au cum, fiindcă medicii înșiși sunt dezinformați sistematic în timpul facultății și ulterior, când practică medicina. Zilnic primesc întrebări din partea părinților care nu știu ce decizie să ia. Este motivul pentru care am scris cartea, folosind aproape în exclusivitate bibliografie străină. Sunt convinsă că vom avea, cu timpul, tot mai mulți copii nevaccinați și sănătoși. Nu-i putem sacrifica de dragul unor interese financiare…
- Dar cum pot fi prevenite bolile copilăriei, dacă se renunță la vaccinuri?
- Ele nu trebuiesc prevenite! Dimpotrivă, este indicat ca toți copiii să facă bolile copilăriei. Aceste boli joacă un rol important în formarea unui sistem imun sănătos al copilului, iar imunitatea dobândită în urma acestor boli este îndelungată, deseori pentru întreaga viață. Totodată, studiile arată că imunitatea dobândită în urma bolilor copilăriei joacă un rol important în prevenirea altor boli grave: sindrom nefrotic, tumori, leucemie etc. Or, acest adevăr nu li se spune părinților! Fetițele care trec prin aceste boli naturale până la vârsta de 14-16 ani vor avea o imunitate suficientă și pentru copii, când vor deveni mame. Prin vaccinare, imunitatea se pierde mult mai repede, iar copiii vor fi expuși intranatal sau postnatal acestor boli, care le pot provoca malformații, respectiv complicații. Aș dori să mai spun faptul că vaccinurile pot provoca uneori chiar boala pe care ar trebui s-o prevină!
- Exista totuși vreun vaccin care ar trebui făcut?
- Nu. Motivele le-am explicat mai devreme, când am vorbit despre cauzele reacțiilor adverse ale vaccinurilor. Studiile arată că numărul consultațiilor copiilor vaccinați este net superior celor nevaccinați. Dr. G. Buchwald afirma pe bună dreptate că în viitor, după ritmul în care are loc vaccinarea sugarilor, singurii copii cu adevărat sănătoși vor mai fi doar copiii nevaccinați!
În decurs de 30 de ani, toți copiii vor suferi de o boală alergică
- Care sunt consecințele pe termen lung asupra sănătății populației, dacă se continuă cu vaccinurile în același ritm?
- Statisticile arată că, la ora actuală, în țările dezvoltate (fără ca situația să fie diferită de cea din România!), unul din doi copii suferă de alergie, tot al treilea copil suferă de eczemă atopică și unul din zece de astm bronșic. Nici una dintre aceste boli nu are un tratament etiologic, ci doar unul simptomatic – adică ameliorează simptomele, dar nu vindecă. Se preconizează că în decurs de 30 de ani toți copiii vor suferi de o boală alergică. Nu vor mai suferi de banalele boli ale copilăriei, tratabile și vindecabile în 3-7 zile, ci vor suferi o viață întreagă de boli cronice, ireversibile, de cele mai multe ori debilizante!
Dar nu trebuie să ne uităm atât de departe…Deja putem vorbi la ora actuală de o epidemie de autism în România în rândul copiilor, iar o mare parte din cazurile de sindrom ADHD nu sunt diagnosticate. Ca urmare, numărul lor este cu mult mai mare decât cel oficial. Numărul cazurilor de boli neurologice postvaccinale crește de la o zi la alta. Vaccinurile din copilărie au deschis o „poartă” și pentru alte boli cronice, nevindecabile: peste un milion de români suferă de o boală rară… Statisticile arată că 75% dintre pacienții cu boli rare sunt copiii, conform datelor Alianței Naționale pentru Boli Rare din România. Acestea pot fi boli autoimune, boli toxice și infecțioase, boli pulmonare, leucemii sau alte cancere rare etc. Legătura dintre aceste afecțiuni rare și vaccinuri o fac numeroase studii din Occident.
Este nevoie de o mare reformă în medicina preventivă. Programul național de vaccinare, din nefericire, constituie o prevenție care îmbolnăvește și uneori chiar ucide.
- Relatați-ne, vă rog, câteva din cazurile întâlnite în activitatea dumneavoastră în care copiii au avut de suferit de pe urma vaccinurilor…
- Primele cazuri ar fi chiar proprii mei copii: doi băieți și o fată… Dar prefer să vorbesc despre cazuri mai recente, la modul general, nu individual, datele fiind confidențiale. Am văzut toată gama de boli autoimune și neurologice la copiii vaccinați: alergii alimentare, astm bronșic, sindrom ADHD, autism, vitiligo, psoriazis, diabet zaharat tip 1 etc.
Nu voi intra în amănunte, fiindcă mi se va spune că nu pot dovedi legătura dintre vaccin și aceste boli. Ea poate fi însă dovedită prin proba terapeutică, și anume prin aplicarea unui tratament (încă necunoscut în țară, dar care se aplică în Occident încă din anul 1990) care ameliorează net aceste boli și uneori le vindecă (așa cum am precizat și în carte, la capitolul 3). Medicina alopată este neputincioasă în fața unor astfel de afecțiuni cronice, unele foarte grave. Am văzut cum acești copii, prin eliminarea metalelor grele din organism (mercur) cu ajutorul unui tratament specific, s-au vindecat. Numeroasele studii au arătat cum mercurul din vaccinuri provoacă boli autoimune neurologice grave precum autism, ADHD ș.a., care, fiind tratate la debut, pot fi ameliorate net și uneori pot fi vindecate. Același tratament, alături de un regim alimentar, poate vindeca eczemele atopice, psoriazisul la debut, alergiile alimentare, astmul bronșic alergic ș.a.
Ceea ce lipsește deocamdată la noi în țară este studiul comparativ dintre copiii vaccinați și cei nevaccinați. Ar fi o altă dovadă că vaccinurile sunt cauza frecventă a bolilor sistemului imun, respectiv bolile alergice, autoimune și maligne. La copiii nevaccinați, bolile alergice și autoimune sunt extrem de rare (date de alergiile părinților, intoxicațiile cronice ale părinților cu metale grele etc.). Boli precum autismul și sindromul ADHD practic lipsesc la copiii nevaccinați.
- Știm că în străinătate părinții au dat în judecată spitalele pentru astfel de situații. La noi s-au întâlnit astfel de cazuri?
- Nu, dar am înțeles că zilele acestea mamele copiilor care suferă în urma vaccinului BCG au dat în judecată Ministerul Sănătății – acesta este un început promițător! Așa cum am specificat și în carte, părinții nu sunt informați asupra reacțiilor adverse ale vaccinurilor. De asemenea, este grav încălcat dreptul pacientului când, în maternitate (și nu numai), copii sunt vaccinați fără a se cere acordul în scris al mamei. Mama trebuie să semneze dacă este de acord sau refuză vaccinurile, inclusiv cele două din maternitate: BCG și anti-hepatitic B. Prin încălcarea dreptului la consimțământul informat, mama poate da în judecată conducerea spitalului.
- Ce ar trebui sa facă părinții care refuză să-și vaccineze copiii, mai ales când primesc tot felul de amenințări din partea personalului medical?
- Părinții, indiferent dacă refuză sau nu vaccinurile, trebuie să își cunoască drepturile de cetățean, drepturile de pacient și cele de tutore ale unui minor. Astfel, dacă le sunt încălcate unele din aceste drepturi de către medicul de familie, este indicat să-l schimbe. Dacă nu există această posibilitate, părinții pot depune o plângere sau, în ultimă instanță, pot da în judecată persoana care-i amenință sau conducerea instituției (grădiniță, școală, spital).
Din nefericire, intimidarea părinților rămâne în continuare o armă foarte eficientă la noi în țară când este vorba de vaccinare. Lucrurile trebuie să se schimbe la un moment dat, fiind vorba de sănătatea copiilor noștri. După ce copilul se îmbolnăvește, nu se mai face de obicei legătura dintre vaccin și boală, „reacțiile adverse” sunt considerate „normale”, iar părintele se vede neputincios și părăsit într-o lume medicală indiferentă…
A consemnat Raluca Tănăseanu
Interviu aparut in nr. 48 al revistei Familia Ortodoxa
Sursa: Război întru Cuvânt ( http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2013/01/30/dr-christa-todea-gross-vaccinurile-preventia-care-imbolnaveste/)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:09:52 Ora de vară a Europei de Est