Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Workshop pentru studenții Departamentului Ingineria Mediului

Promovarea imaginii

Workshop pentru studenții Departamentului Ingineria Mediului

Departamentul de Ingineria Mediului din cadrul Facultății de Protecția Mediului a Universității din Oradea a organizat marți (12 martie 2013) un workshop pentru studenții departamentului.

La manifestare au participat din partea conducerii universității: președintele Senatului, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, și prorectorul Sorin Șipoș, alături de decanul Facultății de Protecția Mediului, dl prof. univ. dr. ing. Ioan Chereji, și directorul Departamentului de Ingineria Mediului, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța, principalul organizator și moderatorul evenimentului.
Din partea instituțiilor partenere au avut intervenții în cadrul workshop-ului: dna Adriana Calapod – șef serviciu monitorizare în cadrul Agenției pentru Protecția Mediului Bihor, dna Mirela Terheș – comisar în cadrul Comisariatului Județean Bihor al Gărzii Naționale de Mediu, dl ing. Pasztor Sandor – director tehnic al Administrației Bazinale Ape Crișuri, dl ing. Teodor Suciu – din partea Direcției Silvice, dl ing. Teodor Jurcuț – directorul Oficiului Județean de Studii Pedologice și Agrochimice, ing. Robert Judea – șef sector la Stația de Epurare a municipiului, precum și dl ing. Virgil Itu de la Unitatea Fitosanitară Bihor.    
24 de ocupații posibile ale absolvenților programelor de studiu
După ce a salutat distinșii invitați și participanții la workshop, directorul de departament, dl prof. univ. dr. Cornel Domuța, a prezentat programul de studii universitare de licență, cele cinci programe de studii universitare de masterat, precum și cele 24 de ocupații posibile ale absolvenților acestor programe de studiu.
„Activitățile antropice, de multe ori nesăbuite, din secolul XX, au creat grave probleme de mediu. Oamenii de știință le-au semnalat și cercetat, iar factorii de decizie le-au rezolvat în măsură mai mare sau mai mică. Au apărut meserii legate de ingineria și protecția mediului, iar Universitatea din Oradea se poate mândri cu o facultate de protecție a mediului înființată în anul 1994. Departamentul de Ingineria Mediului funcționează încă de la înființarea Facultății de Protecția Mediului și în prezent are un program de studii universitare de licență (Ingineria Sistemelor Biotehnice și Ecologice) și cinci programe de studii universitare de masterat (Dezvoltare durabilă, regională și agroturistică; Factori de mediu în siguranța alimentară și sănătatea publică; Ingineria mediului și securitate în muncă; Managementul situațiilor de urgență, crizelor și dezastrelor în agricultură, silvicultură și industrie alimentară și Politici noi de mediu privind integrarea europeană). Conform ,,Clasificării Ocupațiilor din România” – ISCO – O8, ocupațiile posibile ale absolvenților acestor programe de studiu sunt: 1.inspector de specialitate ecolog 2. inginer ecolog 3. profesor în învățământul gimnazial 4. monitor mediu înconjurător 5. inspector pentru conformare ecologică 6. responsabil de mediu 7. inspector protecția mediului 8. specialist în managementul deșeurilor 9. analist de mediu 10. consilier ecolog 11. inginer de cercetare în ingineria sanitară și protecția mediului 12. asistent de cercetare în ecologie și protecția mediului 13. evaluator și auditor de mediu 14. inginer de cercetare în ingineria sanitară și protecția mediului 15. inspector pentru conformare ecologică 16. inspector protecția mediului 17. specialist documentație studii 18. cercetător în ecologie și protecția mediului 19. auditor de mediu 20. specialist în managementul deșeurilor 21. consilier instituții publice 22. șef stație epurare ape reziduale 23. referent de specialitate 24. inspector de specialitate.
În acest scop cadre didactice din departament (21 cadre didactice titulare și 5 cadre didactice asociate) au elaborat planuri de învățământ adecvate aprobate de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS)  care vor face ca absolvenții noștri să fie competitivi pe piața muncii, atât în țară cât și peste hotare”, a subliniat directorul de departament.
În luările de cuvânt președintele Senatului, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, și prorectorul Sorin Șipoș au felicitat colectivul de cadre didactice al Facultății de Protecția Mediului și conducerea Departamentului de Ingineria Mediului pentru rezultatele constant bune obținute de-a lungul anilor în cercetare și pentru preocuparea permanentă manifestată în direcția perfecționării profesionale și publicării de cărți de specialitate.
10 cărți publicate în 2012
La finalul workshop-ului, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța a prezentat cele 10 cărți de specialitate publicate de cadrele didactice din cadrul departamentului în anul 2012. (Ovidiu DAN)

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 10:27:48 Ora de vară a Europei de Est