Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

În 4 aprilie, bugetul de venituri și cheltuieli urmează să fie aprobat

Proiectul de buget al municipiului poate fi consultat la afișier

În 4 aprilie, bugetul de venituri și cheltuieli urmează să fie aprobat

Luni, 11 martie 2013, în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001 privind administrația publică locală și cu prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, la afișierul Primăriei Municipiului Oradea - Direcția Economică, a fost publicat Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pentru anul 2013.

Până în data de 26 martie 2013 se pot formula propuneri privitoare la acest material la Centrul de Informații cu Publicul (parter Primăria Oradea) sau în format electronic la adresa de e-mail: primarie@oradea.ro sau prin fax la nr. 0259/437.544.
A doua zi (marți, 12 martie), dl viceprimar Ovidiu Mureșan și directorul Direcției economice, dl Eduard Florea au prezentat proiectul de buget în fața reprezentanților presei, iar în ședința Consiliului Local din 4 aprilie este prevăzută aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe 2013, după cum avea să sublinieze dl viceprimar, în deschiderea conferinței.
S-a pus accent pe optimizarea cheltuielilor cu serviciile publice
 „Pentru 2013, bugetul de venituri și cheltuieli sintetizează resursele financiare de care dispunem și modul de utilizare în scopul satisfacerii unor nevoi la nivelul municipiului. Tot ce gândim la nivel de buget este în folosul comunității locale  și sperăm să găsim un echilibru între solicitări și oferte. Am acordat de această dată o mult mai mare importanță, față de anii precedenți, optimizării cheltuielilor cu serviciile publice și cele din domeniul infrastructurii municipiului. Ne-am propus să asigurăm un cadru echidistant, echilibrat de satisfacere a nevoilor acestora. Bugetul municipiului Oradea este în creștere cu 43 la sută față de nivelul realizat în anul precedent. Nu în funcție de ce ne-am propus în 2012, ci în funcție de ce am realizat. Și astfel, bugetul are patru cifre 971,6 milioane lei. Ce ne-am propus la venituri: să acordăm din buget o atenție deosebită atragerii de noi investitori, atât străini, cât și autohtoni, prin utilarea (asigurarea utilităților publice) și promovarea Parcului Industrial. În ce privește nivelul taxelor și veniturilor,  considerăm că veniturile proprii estimate sunt în creștere față de anul precedent, atât datorită majorării acestora (este o majorare cu 13 milioane lei), dar și datorită unor eforturi ce țin de modul de organizare intern și de monitorizarea gradului de încasare. La fel, urmărim atent creșterea încasărilor din cotele defalcate din impozitul pe venitul global, ca sursă principală din venitul economic de la bugetul local. O altă sursă importantă de venituri este vânzarea de terenuri și imobile. Avem nevoie de acești bani pentru cheltuielile operaționale și de capital. Ne propunem aici să câștigăm 1,5 milioane lei, față de anul trecut din veniturile obținute prin vânzarea terenurilor și imobilelor, fără a avea un grad de risc foarte mare la realizarea acestor tranzacții.
La cheltuieli, statistic, după carte, ar trebui ca 25 la sută din cheltuieli să fie cele de capital și 75 cele operaționale. Și anul trecut și anul acesta, ne-am propus undeva la 40 la sută. Ne propunem ca din cele 971,6 milioane să avem cheltuieli operaționale de 575,7 și cele de capital de 395,9. Din punct de vedere al cheltuielilor, prioritate zero.
Preocupare pentru un oraș mai curat și mai bine iluminat
Preocuparea noastră de a avea un oraș mai curat, un oraș bine iluminat, cu parcuri bine întreținute, cu străzi de nivel european se materializează în bugetul de venituri și cheltuieli pe 2013 prin sumele alocate serviciilor publice: 14 milioane pentru Salubritate, 12 milioane la iluminat, la reparații drumuri 22 de milioane, la Poliția Comunitară 3,2 milioane lei.
Fundamentarea bugetului
Dl director Eduard Florea ne-a prezentat fundamentarea bugetului.
„Doresc să vă prezint ceea ce am avut în vedere când am fundamentat bugetul  E vorba de codul fiscal, de Hotărârea 10 pe 2013 privind stabilirea impozitelor și taxelor, completată cu acea actualizare de luna trecută. E vorba de Legea nr. 5 privind bugetul de stat pe anul 2013, previziunile cu privire la creșterile economice, la cursul de schimb, inflație, dobânzi și acte normative care au fost adoptate privitor la politicile bugetare...”
Pe baza graficelor prezentate în PowerPoint am aflat cât de mare este bugetul pe anul 2013, prezentat anterior de dl viceprimar (971,6 milioane de lei); din ce se compun veniturile publice, „principalele surse de venituri: spitalele, în relație cu Casa de Sănătate, pe bază de contract, se regăsesc în bugetul nostru ca și sursă, acolo sunt 26 la sută din total venituri, este cea mai importantă sursă; pe locul II ca și importanță, 24 la sută din buget provine din eforturile orădenilor, venituri fiscale 40 la sută, 94,5 milioane de lei, din impozite și taxe, 120 de milioane, aproximativ jumătate o reprezintă cotele defalcate din impozitul venitul global”, a precizat directorul Direcției economice, dl Eduard Florea.(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai mlte poze, accesați Galeria foto: În 4 aprilie, bugetul de venituri și cheltuieli urmează să fie aprobat. 

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

sâmbătă, 15 mai 2021