Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

În 4 aprilie, bugetul de venituri și cheltuieli urmează să fie aprobat

Proiectul de buget al municipiului poate fi consultat la afișier

În 4 aprilie, bugetul de venituri și cheltuieli urmează să fie aprobat

Luni, 11 martie 2013, în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001 privind administrația publică locală și cu prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, la afișierul Primăriei Municipiului Oradea - Direcția Economică, a fost publicat Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pentru anul 2013.

Până în data de 26 martie 2013 se pot formula propuneri privitoare la acest material la Centrul de Informații cu Publicul (parter Primăria Oradea) sau în format electronic la adresa de e-mail: primarie@oradea.ro sau prin fax la nr. 0259/437.544.
A doua zi (marți, 12 martie), dl viceprimar Ovidiu Mureșan și directorul Direcției economice, dl Eduard Florea au prezentat proiectul de buget în fața reprezentanților presei, iar în ședința Consiliului Local din 4 aprilie este prevăzută aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe 2013, după cum avea să sublinieze dl viceprimar, în deschiderea conferinței.
S-a pus accent pe optimizarea cheltuielilor cu serviciile publice
 „Pentru 2013, bugetul de venituri și cheltuieli sintetizează resursele financiare de care dispunem și modul de utilizare în scopul satisfacerii unor nevoi la nivelul municipiului. Tot ce gândim la nivel de buget este în folosul comunității locale  și sperăm să găsim un echilibru între solicitări și oferte. Am acordat de această dată o mult mai mare importanță, față de anii precedenți, optimizării cheltuielilor cu serviciile publice și cele din domeniul infrastructurii municipiului. Ne-am propus să asigurăm un cadru echidistant, echilibrat de satisfacere a nevoilor acestora. Bugetul municipiului Oradea este în creștere cu 43 la sută față de nivelul realizat în anul precedent. Nu în funcție de ce ne-am propus în 2012, ci în funcție de ce am realizat. Și astfel, bugetul are patru cifre 971,6 milioane lei. Ce ne-am propus la venituri: să acordăm din buget o atenție deosebită atragerii de noi investitori, atât străini, cât și autohtoni, prin utilarea (asigurarea utilităților publice) și promovarea Parcului Industrial. În ce privește nivelul taxelor și veniturilor,  considerăm că veniturile proprii estimate sunt în creștere față de anul precedent, atât datorită majorării acestora (este o majorare cu 13 milioane lei), dar și datorită unor eforturi ce țin de modul de organizare intern și de monitorizarea gradului de încasare. La fel, urmărim atent creșterea încasărilor din cotele defalcate din impozitul pe venitul global, ca sursă principală din venitul economic de la bugetul local. O altă sursă importantă de venituri este vânzarea de terenuri și imobile. Avem nevoie de acești bani pentru cheltuielile operaționale și de capital. Ne propunem aici să câștigăm 1,5 milioane lei, față de anul trecut din veniturile obținute prin vânzarea terenurilor și imobilelor, fără a avea un grad de risc foarte mare la realizarea acestor tranzacții.
La cheltuieli, statistic, după carte, ar trebui ca 25 la sută din cheltuieli să fie cele de capital și 75 cele operaționale. Și anul trecut și anul acesta, ne-am propus undeva la 40 la sută. Ne propunem ca din cele 971,6 milioane să avem cheltuieli operaționale de 575,7 și cele de capital de 395,9. Din punct de vedere al cheltuielilor, prioritate zero.
Preocupare pentru un oraș mai curat și mai bine iluminat
Preocuparea noastră de a avea un oraș mai curat, un oraș bine iluminat, cu parcuri bine întreținute, cu străzi de nivel european se materializează în bugetul de venituri și cheltuieli pe 2013 prin sumele alocate serviciilor publice: 14 milioane pentru Salubritate, 12 milioane la iluminat, la reparații drumuri 22 de milioane, la Poliția Comunitară 3,2 milioane lei.
Fundamentarea bugetului
Dl director Eduard Florea ne-a prezentat fundamentarea bugetului.
„Doresc să vă prezint ceea ce am avut în vedere când am fundamentat bugetul  E vorba de codul fiscal, de Hotărârea 10 pe 2013 privind stabilirea impozitelor și taxelor, completată cu acea actualizare de luna trecută. E vorba de Legea nr. 5 privind bugetul de stat pe anul 2013, previziunile cu privire la creșterile economice, la cursul de schimb, inflație, dobânzi și acte normative care au fost adoptate privitor la politicile bugetare...”
Pe baza graficelor prezentate în PowerPoint am aflat cât de mare este bugetul pe anul 2013, prezentat anterior de dl viceprimar (971,6 milioane de lei); din ce se compun veniturile publice, „principalele surse de venituri: spitalele, în relație cu Casa de Sănătate, pe bază de contract, se regăsesc în bugetul nostru ca și sursă, acolo sunt 26 la sută din total venituri, este cea mai importantă sursă; pe locul II ca și importanță, 24 la sută din buget provine din eforturile orădenilor, venituri fiscale 40 la sută, 94,5 milioane de lei, din impozite și taxe, 120 de milioane, aproximativ jumătate o reprezintă cotele defalcate din impozitul venitul global”, a precizat directorul Direcției economice, dl Eduard Florea.(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai mlte poze, accesați Galeria foto: În 4 aprilie, bugetul de venituri și cheltuieli urmează să fie aprobat. 

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

vineri, 25 septembrie 2020

Poza zilei

Elena - absolventa de aur a familiei Avram!

Astăzi (joi, 24 septembrie 2020), aveam să-i cunoaștem pe absolvenții de 10 ai Bihorului, care au fost premiați cu diplome și sume de bani, potrivit bunelor rânduieli instituite pentru a stimula competiția și performanța.
Printre cei 19 absolvenți de aur ai Bihorului (cinci absolvenți de liceu și 14 absolvenți de gimnaziu), se numără și Elena Avram, absolventă de 10 a Colegiului  Național ,,Iosif Vulcan" din Oradea.
Întâmplarea a făcut ca după premiere, să o revăd pe Elena, alături de părinții săi, fericiți, în grădinița de flori a gospodăriei, unde tatăl tocmai și-a propus o ,,ședință foto".
Cum să nu fie fericiți mami și tati cu fetița lor de aur!
(OviDan)