Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Creațiile micilor pietoni de la „Dimitrie Cantemir”

Prof. de educație plastică Mariana Pădurean

Creațiile micilor pietoni de la „Dimitrie Cantemir”

Toți suntem și pietoni, și trebuie să respectăm regulile de circulație atunci când suntem implicați în traficul zilnic – când mergem pe stradă, când o traversăm, când trebuie să avem în vedere semnele de circulație, semaforul, trecerea de pietoni – toate acestea indiferent de starea noastră.

Toate acestea au fost ținta noastră, a Școlii Gimnaziale „Dimitrie Cantemir”, implicată în proiectul de educație rutieră derulat de Inspectoratul de Poliție Rutieră al județului Bihor.
Ca urmare, toți elevii școlii, sub îndrumarea profesorilor de la clasele I-VIII, s-au implicat în proiect prin ilustrarea celor mai semnificative aspecte ale felului cum circulăm pe străzi, pe șosele sau cum recunoaștem și respectăm semnele de circulație.
Elevii au reușit să-și materializeze cunoștințele rutiere prin desene semnificative, dar și prin creații literare.
Creațiile elevilor din clasele I-IV au fost deosebite, elevii sesizând prin mijloace proprii de exprimare cum să evite eventualele accidente rutiere, la traversarea străzii, la trecerea pietonilor prin locurile marcate sau prin respectarea culorii semaforului. Este de remarcat numărul mare de lucrări de la clasele mici, care au exprimat și prin compuneri expresive imaginile desenate.
Desenele colegilor mai mari (clasele a V-a) au ilustrat atât aspectele pozitive, cât și cele negative ale străzii.
Creațiile cele mai reușite au fost expuse la panoul „Colțul micului pieton” din unitate.
Numeroasele lucrări literare și plastice au fost trimise la concursul derulat de I.P.J. Bihor, concurs care e în derulare.
Implicarea elevilor școlii noastre în acest proiect rutier a fost un succes prin participarea atât a elevilor, cât și a cadrelor didactice. (M. P.)

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:30:44 Ora standard a Europei de Est