Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius Young Europe

La C.S.E.I. „Cristal”

Reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius Young Europe

În perioada 21-24 martie 2013, la Centrul Școlar pentru Educație Inclusivă „Cristal” din Oradea a debutat întâlnirea partenerilor de proiect din cadrul proiectului multilateral Comenius Young Europe, proiect finanțat de către UE prin Programul Învătare pe tot Parcursul Vieții.

La reuniune de la Oradea, participă 19 cadre didactice din șapte școli partenere: Istituto Comprensivo „Melvin Jones - Orazio Comes”, Monopoli, Italia, CEIP „SAN XOSÉ OBREIRO”, ARTEIXO - A CORUNA, Spania, 1st  Special School „Centaurs”, Volos, Grecia,  Zespó³ Szkó³ Ogólnokszta³c±cych Szko³a Podstawowa im. Brunona Strza³ki Lubomia, Polonia,  Coppetts Wood Primary School & Children’s Centre, Londra, UK,  Summerside Primary School,  Londra , UK, OZEL BURC GULTEN NAKIPOGLU ILKOGRETIM OKULU,  Istanbul, Turcia, precum și șase elevi din Polonia.
Ospitalitatea este la ea acasă la C.S.E.I. „Cristal”. În momentul sosirii distinșilor oaspeți, copii îmbăcați în costume populare i-au primit cu pâine și sare, potrivit obiceiului tradițional românesc.
„Toți prietenii sunt aici cu mine”
Directorul centrului, dna prof. Rodica Lezeu și coordonatorul de proiect, dra Ramona Vesa și-au poftit partenerii în sala festivă pentru deschiderea oficială. Prin intermediul unei prezentări în PowerPoint, coordonatorul de proiect le-a făcut cunoștință cu unitatea de învățământ. Momentul artistic pregătit în cinstea musafirilor a fost deschis de orchestra Liceul de Artă, alcătuită din tineri voluntari care de ani buni desfășoară activități în cadrul S.N.A.C. la C.S.E.I. „Cristal”, sub coordonarea prof. Viola Nagy și Anita Lupșa. Micii artiști de la „Cristal”, îndrumați de prof. Adriana Crișan, Bar Emoke și Aurelia Opriș, au interpretat cântecul Prietenia (Toți prietenii sunt aici cu mine). Momentul emoționant s-a încheiat cu mărțișoarele dăruite de două fetițe elevilor și profesorilor străini.
„Noi aici lucrăm foarte foarte mult cu emoții și sentimente”
„Eu sunt sigură că am început bine și vom continua la fel de emoțional și de frumos, a ținut să ne asigure doamna director Rodica Lezeu. Pentru că noi aici lucrăm foarte foarte mult cu emoții și sentimente!”
În drum spre sala de spectacole a trupei de teatru de păpuși, oaspeții au aruncat o privire prin sălile de grupă. În sala teatrului de păpuși, partenerii de proiect au fost suprinși plăcut de către doamna Maria Ivănescu și echipa de păpușari –artiști, toți profesori psihopedagogi; ei ne-au încântat cu un program cultural educativ, în care păpușile reprezentau elevi-artiști din țările partenere, care interpretau cântece și dansuri specifice tradiționale.
Mesajul prieteniei, tradiției și interculturalității transmis prin intermediul păpușilor
„Păpușa, indiferent că este un personaj, un obiect sau un animal, este jucăria preferată a copilăriei oricărui individ. Păpușa face legătura între noi și ceea ce este în jur. Prin mișcare, păpușa îl apropie pe copil de lumea înconjurătoare. Îl face pe copil să fie liber; îi elimină stresul și inhibiția. Astăzi, noi, prin teatrul de păpuși, vrem să vă transmitem un mesaj special. Este mesajul prieteniei, al tradiției și al interculturalității. Prin el, noi vrem să vă simțim aproape și să vă spunem așa cum am spus inițial: „Bine-ați venit!”
După un coffe break, s-a trecut la prima sesiune de lucru, în care au fost prezentate tehnici de muncă pentru elevul deficient de auz și elevul deficient vizual. Elevilor polonezi li s-a pregătit un program special Goal-ball (sport prezentat de copiii C.S.E.I. „Cristal”), împreună cu elevii clasei de nevăzători, pași de dans românesc și plimbare în parcul Petofi. După-amiază, activitățile primei sesiuni au continuat cu discuții, potrivit agendei.
Cina a fost programată la Restaurantul Transilvania, fiind condimentată cu un recital de canto popular, susținut de elevi voluntari, coordonați de prof. Mihaela Costea, Aurica și Lucian Florin Bontu.
La Salină, la Turda
În cea de-a treia zi, a fost programată o nouă sesiune de discuții, după care oaspeții au plecat într-o excursie de documentare la Salina de la Turda; seara, i-a așteptat o cină romantică la „Vinoterra”.
Programul ultimei zile le-a prilejuit partenerilor de proiect o vizită la Primăria Oradea, unde i-a primit dl viceprimar Mircea Mălan care le-a vorbit despre proiectele de dezvoltare a municipiului de pe Crișul Repede, dar și despre politica de susținere și dezvoltare a învățământului, cu proiecte în derulare și programe viitoare cu finanțare europeană.
Întâlnirea de la primărie s-a continuat cu un tur al municipiului și un prânz împărătesc la Restaurantul Oradea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius Young Europe.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 15:35:22 Ora de vară a Europei de Est