Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Responsabilitate, Comunitate, Participare Socială”

Zilele Asistenței Sociale

„Responsabilitate, Comunitate, Participare Socială”

În luna martie a fiecărui an, Colegiul Național al Asistenților Sociali din România sărbătorește „Zilele Asistenței Sociale”, luna Asistenței Sociale oferind oportunitatea asistenților sociali de a celebra profesia lor și a reafirma munca pe care o desfășoară zi de zi în comunitate.

Recunoscută ca o profesie în dezvoltare, profesia de asistent social identifică segmentul de populație ce face obiectul activităților de asistență socială, evaluează problemele socio-umane dintr-o anume regiune, comunitate sau localitate, dezvoltă planuri de acțiune, programe, măsuri, activități profesionalizate și servicii specializate specifice domeniului, sensibilizează opinia publică și o informează cu privire la problematica socială, stabilește modalitățile concrete de acces la prestații și servicii specializate de asistență socială pe baza evaluării nevoilor.
Evenimentele organizate în cadrul ZAS 2013, sub egida: „Responsabilitate, Comunitate, Participare Socială”, readuc în atenția publicului larg faptul că asistenții sociali sunt persoanele care aduc plus-valoare societății prin activitatea profesională desfășurată, activitatea acestora având o importanță socială în stabilirea echilibrului social.
În județul Bihor organizarea ZAS a revenit Structurii Teritoriale Bihor a CNASR, care joi, 21 martie 2013, a derulat evenimente în parteneriat cu Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea, Coaliția STRONG și Cercul de Asistență Socială.
Alături de noi la aceste evenimente, pe lângă partenerii amintiți, au fost prezente peste 110 persoane: studenți la Asistența Socială de la cele trei universități cu profil din Oradea (Universitate Oradea, Universitatea Partium și Universitatea Emanuel), asistenți sociali din diverse instituții publice sau organizații neguvernamentale, reprezentanți ai Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor - dna Hexan Olimpia, Administrația Socială Comunitară Oradea - dna Radiana Gheorghiță, decanul Facultății de Științe Socio-Umane din cadrul Universității din Oradea, dna Floare Chipea, șeful Departamentului de Științe Sociale al Universității Partium - dna Eniko Szucs. 
La masa rotundă organizată în prima parte a zilei au fost prezenți 60 de studenți la specializarea asistență socială de la cele trei universități orădene, care au intrat în interacțiune cu profesioniști în domeniu fiind împărtășite experiențe utile viitorilor asistenți sociali. Totodată, au fost promovate participarea socială și voluntariatul, valori importante pentru viitorii asistenți sociali.
La dezbaterile care au avut loc cu asistenții sociali ne-am bucurat de prezența unui număr de 50 asistenți sociali din județul Bihor.
„Este foarte important să conștientizăm cu toții că implicarea fiecărui asistent social în procesul de reglementare a profesiei începe cu astfel de momente, de aceea este importantă prezența fiecăruia la astfel de acțiuni.
Doar împreună ne putem afirma ca și profesie deoarece aducem un  plus-valoare societății și economiei prin activitatea profesională desfășurată, activitate ce are o importanță socială enormă în stabilirea echilibrului social. O profesie bine reprezentată atât din punct de vedere al numărului, cât și al calității actului profesional asigură accesul la incluziune socială reală”, a spus Claudia Torje, asistent social principal, președintele Structurii Teritoriale Bihor a Colegiului Național al Asistenților Sociali.
Colegiul Național al Asistenților Sociali din România este autoritatea profesională în domeniu care reprezintă, apără și promovează drepturile și interesele membrilor la nivel local, național și internațional, apără onoarea, libertatea și independența profesională a asistentului social în exercitarea profesiei, asigură respectarea de către asistenții sociali a obligațiilor care le revin față de beneficiari, instituții și societate, în concordanță cu normele deontologice ale profesiei. (C.N.)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 05:23:04 Ora de vară a Europei de Est