Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Responsabilitate, Comunitate, Participare Socială”

Zilele Asistenței Sociale

„Responsabilitate, Comunitate, Participare Socială”

În luna martie a fiecărui an, Colegiul Național al Asistenților Sociali din România sărbătorește „Zilele Asistenței Sociale”, luna Asistenței Sociale oferind oportunitatea asistenților sociali de a celebra profesia lor și a reafirma munca pe care o desfășoară zi de zi în comunitate.

Recunoscută ca o profesie în dezvoltare, profesia de asistent social identifică segmentul de populație ce face obiectul activităților de asistență socială, evaluează problemele socio-umane dintr-o anume regiune, comunitate sau localitate, dezvoltă planuri de acțiune, programe, măsuri, activități profesionalizate și servicii specializate specifice domeniului, sensibilizează opinia publică și o informează cu privire la problematica socială, stabilește modalitățile concrete de acces la prestații și servicii specializate de asistență socială pe baza evaluării nevoilor.
Evenimentele organizate în cadrul ZAS 2013, sub egida: „Responsabilitate, Comunitate, Participare Socială”, readuc în atenția publicului larg faptul că asistenții sociali sunt persoanele care aduc plus-valoare societății prin activitatea profesională desfășurată, activitatea acestora având o importanță socială în stabilirea echilibrului social.
În județul Bihor organizarea ZAS a revenit Structurii Teritoriale Bihor a CNASR, care joi, 21 martie 2013, a derulat evenimente în parteneriat cu Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea, Coaliția STRONG și Cercul de Asistență Socială.
Alături de noi la aceste evenimente, pe lângă partenerii amintiți, au fost prezente peste 110 persoane: studenți la Asistența Socială de la cele trei universități cu profil din Oradea (Universitate Oradea, Universitatea Partium și Universitatea Emanuel), asistenți sociali din diverse instituții publice sau organizații neguvernamentale, reprezentanți ai Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor - dna Hexan Olimpia, Administrația Socială Comunitară Oradea - dna Radiana Gheorghiță, decanul Facultății de Științe Socio-Umane din cadrul Universității din Oradea, dna Floare Chipea, șeful Departamentului de Științe Sociale al Universității Partium - dna Eniko Szucs. 
La masa rotundă organizată în prima parte a zilei au fost prezenți 60 de studenți la specializarea asistență socială de la cele trei universități orădene, care au intrat în interacțiune cu profesioniști în domeniu fiind împărtășite experiențe utile viitorilor asistenți sociali. Totodată, au fost promovate participarea socială și voluntariatul, valori importante pentru viitorii asistenți sociali.
La dezbaterile care au avut loc cu asistenții sociali ne-am bucurat de prezența unui număr de 50 asistenți sociali din județul Bihor.
„Este foarte important să conștientizăm cu toții că implicarea fiecărui asistent social în procesul de reglementare a profesiei începe cu astfel de momente, de aceea este importantă prezența fiecăruia la astfel de acțiuni.
Doar împreună ne putem afirma ca și profesie deoarece aducem un  plus-valoare societății și economiei prin activitatea profesională desfășurată, activitate ce are o importanță socială enormă în stabilirea echilibrului social. O profesie bine reprezentată atât din punct de vedere al numărului, cât și al calității actului profesional asigură accesul la incluziune socială reală”, a spus Claudia Torje, asistent social principal, președintele Structurii Teritoriale Bihor a Colegiului Național al Asistenților Sociali.
Colegiul Național al Asistenților Sociali din România este autoritatea profesională în domeniu care reprezintă, apără și promovează drepturile și interesele membrilor la nivel local, național și internațional, apără onoarea, libertatea și independența profesională a asistentului social în exercitarea profesiei, asigură respectarea de către asistenții sociali a obligațiilor care le revin față de beneficiari, instituții și societate, în concordanță cu normele deontologice ale profesiei. (C.N.)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:33:33 Ora standard a Europei de Est