Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Declarație politică - deputat Florica Cherecheș

„Marșul pentru viațã” – ediția a III-a

Declarație politică - deputat Florica Cherecheș

Sâmbătă, 23 martie, la ora 12.00, în 27 de orașe și sate din România, a început a treia ediție națională a „Marșului pentru viață”, care are ca scop afirmarea și sprijinirea unor valori esențiale: dreptul la viață al tuturor persoanelor începând din momentul concepției și familia ca temelie a unei societăți prospere.

Tema din acest an a „Marșului pentru viață”, prezentată sub forma unui mesaj-manifest adresat publicului, este „Iubește-i pe amândoi! - Asumă, ajută, adoptă!” Manifestul este o invitație la implicare în sprijinul femeilor însărcinate, care sunt constrânse să apeleze la avort din cauza indiferenței și a lipsei de ajutor, uneori chiar din partea celor apropiați.
Această adevărată formă de violență împotriva femeilor care poartă o sarcină neașteptată nu trebuie să ne mai lase indiferenți. Societatea trebuie să facă astfel încât un copil să nu fie perceput ca un obstacol în calea împlinirii unei femei, a bunăstării ei ori a realizării profesionale. Copilul este un dar pe care o femeie îl aduce societății, iar aceasta este datoare cu întreg sprijinul necesar. De aceea, organizatorii consideră că femeile merită să fie sprijinite personal, dar și pe plan social și politic prin promovarea unor legi care să ușureze situația financiară dificilă, să faciliteze adopția și să facă accesibilă consilierea în sarcina nedorită.
Statisticile ne arată că, în România, la fiecare 4 minute are loc un avort. Între 350 și 400 de femei recurg la întrerupere de sarcină în fiecare zi în România. 59% din totalul avorturilor în România sunt făcute la cerere, iar restul sunt avorturi spontane care au cauze anatomo-fiziologice.
 Dintre femeile care fac avort:
- 68% sunt tinere sub 34 de ani (20-34 ani),
- 10% sunt fete cu vârste cuprinse între 15 – 19 ani,
- 54% dintre femei au făcut mai multe întreruperi de sarcină, fapt ce demonstrează că întreruperea de sarcină nu este un accident, ci adesea este utilizată ca și metodă contraceptivă în România. („Fenomenul întreruperilor sarcinilor nedorite în România” – studiu realizat de Institutul pentru Politici Publice - august 2012)
Totuși, numărul avorturilor la cerere este în descreștere față de 1990 – an când s-au înregistrat cifre record la numărul întreruperilor de sarcină, dar situația este în continuare îngrijorătoare.
România se clasează încă pe locuri neonorante în aceste statistici negre, ocupând locul 4 în Uniunea Europeană și locul 6 în lume în ceea ce privește întreruperile de sarcini nedorite pe an.
Trebuie să depunem mai multe eforturi pentru a preveni sarcinile nedorite și avorturile, cauză importantă a acestui fenomen fiind LIPSA EDUCAÞIEI.
Conform studiului Institutului pentru Politici Publice realizat în august 2012, 49% dintre femeile fertile din România declară că nu au beneficiat de vreo formă de educație sexuală sau a reproducerii, 27% dintre femeile fertile folosesc ca metodă de contracepție „metoda calendarului”, iar 84% dintre femei spun că Statul trebuie să se implice mai mult în prevenirea sarcinilor nedorite.
Eu cred că toți trebuie să ne implicăm și să multiplicăm demersurile pentru a preveni sarcinile nedorite, pentru a preveni avorturile. Trebuie să promovăm și să încurajăm ONG-urile care desfășoară activități de educație și informare a femeilor în acest domeniu.
Tinerii trebuie educați și responsabilizați, iar problema sănătății reproducerii nu ar trebui să privească exclusiv femeile, ci viața de cuplu, abordând ambii parteneri. Aceștia trebuie să conștientizeze impactul negativ, atât fizic, cât și psihic, pe care avortul îl are asupra femeilor. De asemenea, ei trebuie să conștientizeze că, prin avort, curmă o viață și pun în pericol viața femeii și șansa ca aceasta să mai fie vreodată mamă.
Avortul nu trebuie să mai fie considerat ca o metodă de contracepție, ci doar o procedură medicală menită să salveze viața femeii în anumite cazuri medicale.
În calitate de deputat, membru al Comisiei de învățământ, tineret și sport, Educația tinerilor pentru sănătate este o prioritate pentru mine. De aceea, susțin includerea în programa școlară a Educației pentru sănătate, Educației pentru viață.
Îmi exprim speranța că vor fi mulți în Parlamentul României care se vor alătura acestui demers.
Florica Cherecheș,
deputat PNL

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 02:14:22 Ora de vară a Europei de Est