Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Evenimentul național „Săptămâna PASII FPI”

Luni, la C.T. „Traian Vuia”, a fost lansat

Evenimentul național „Săptămâna PASII FPI”

Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea este unitate de învățământ profesional și tehnic pilot în cadrul proiectului strategic „Parteneriate active școală-întreprindere pentru formarea profesională inițială – PASII FPI”.

Luni, 1 aprilie 2013, în cadrul întâlnirii de proiect desfășurate în sala de sport a colegiului, în prezența partenerilor de proiect și a dlui inspector școlar de specialitate, Florian Mieluț, a fost lansat evenimentul național „Săptămâna PASII FPI”.
Directorul colegiului, dl prof. Dorel Șaitoș, a salutat distinșii invitați și parteneri, lansând și evenimentul național „Săptămâna PASII FPI”. În continuare, domnia sa a prezentat agenda săptămânii, obiectivul general al proiectului, precum și obiectivele specifice.
„Obiectivul general urmărește îmbunătățitea capacității învățământului profesional și tehnic de a asigura calificări și oferte educaționale relevante pentru nevoile pieței muncii, prin colaborare directă cu reprezentanții mediului economic. Obiectivele specifice sunt focalizate pe cunoașterea cerințelor și condițiilor concrete de pe piața muncii în rândul reprezentanților IPT, al autorităților publice interesate și al beneficiarilor sistemului; pilotarea în 20 de județe din țară a unor parteneriate active școală-întreprindere în vederea îmbunătățirii ofertei educaționale, chiar dacă în proiect sunt implicate toate județele, cu un număr de 100 de unități de învățământ profesional și tehnic: 20 de unități pilot și 80 de unități de învățământ partenere în rețele, în total, unități școlare și întreprinderi vreo 5.000”, a mai precizat dl director Dorel Șaitoș.   
Doamna director adjunct, prof. Adriana  Rodica Petrica, a detaliat obiectivele operaționale: „asigurarea colaborării directe și complexe a unităților de învățământ profesional și tehnic cu reprezentanți ai întreprinderilor, respectiv multiplicarea efectelor prin diversificarea modalităților de cooperare și atragere a tuturor actorilor interesați. Þin apoi să subliniez faptul că am avut 12 ședințe de lucru cu agenții economici și cu cei cinci profesori implicați în proiect, ședințe în care am pregătit activități de consiliere, am făcut fișe de informare și consiliere, am pregătit studii de caz, în care am rezolvat o problemă a întreprinderii, fiind aplicată la nivel de laborator; am pilotat aceste ore și bine-nțeles, am tras concluzii. Copiii sunt foarte interesați de aceste activități. Iată, s-au făcut 40 de studii de caz, câte două la toate cele 20 de unități pilot. Noi am făcut unul pentru electronică și unul pentru școala profesională, mecanici auto; 20 de fișe de informare și consiliere. Am organizat un concurs și am întocmit metodologia de desfășurare a acestuia, iar acum am ajuns la această săptămână a parteneriatelor active școli-întreprinderi. Această săptămână, începând cu ziua de astăzi (luni – n.n.) va fi bogată în activități care într-adevăr să consolideze această relație. Astăzi, vorbim de lansare și ne propunem să ne cunoaștem și să aflăm cât mai multe lucruri despre această colaborare. Mâine (marți - n.n.), va fi o zi dedicată vizitelor la agenții economici. Cu acest prilej, copiii vor aduna materiale promoționale despre meseriile care se practică acolo. Am înțeles că partenerii noștri au pregătit prezentări PowerPoint și alte materiale pentru informare. În cea de-a patra zi, Ziua porților deschise, toată prezentarea va fi făcută de elevi pentru elevii din clasa a VIII-a care ne vor vizita școala”, a mai adăugat doamna director adjunct Adriana Rodica Petrica.
Pentru o cunoaștere cât mai bună a partenerilor, s-a trecut la prezentarea în PowerPoint a celor cinci parteneri: Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea, Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd, Colegiul Tehnic din Aiud (județul Alba), Liceul Tehnologic din Sebeș (județul Alba) și Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (68 de poze), accesați Galeria foto: Evenimentul național „Săptămâna PASII FPI”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 10:23:53 Ora de vară a Europei de Est