Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Târgul virtual al locurilor de muncă, ediția I

Marți, la C.T. „Mihai Viteazul”

Târgul virtual al locurilor de muncă, ediția I

Elevii claselor a X-a, a XI-a și a XII-a B de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”din Oradea, coordonați de prof. ec. Mariana Bara, în colaborare cu prof. ec. Camelia Pop și prof. Nadia Szuiogan, au simulat marți (2 aprilie 2013) prima ediție a unui Târg virtual al locurilor de muncă

Creându-le condiții asemănătoare unui târg real, profesorii au dorit să-i vadă cum se descurcă ajunși în situația de recruta forță de muncă pe piața reală. Invitatul lor special a fost dna Rodica Voichiță, consilier superior al  A.J.O.F.M., care le-a răspuns cu multă amabilitate întrebărilor. Neștiind cu cine are de-a face, dumneaei era pregătită să le explice cum trebuie redactat un CV, cum se redactează o scrisoare de intenție, cum te pregătești pentru un interviu, care sunt etapele de recrutare..., or elevii, deținând un asemenea bagaj de cunoștințe, urmau să le aplice în practică. Evenimentul s-a desfășurat cu sprijinul conducerii școlii, a dlui director, prof. dr. Ruben Filimon și al dnei director adjunct, prof. ec. Simona Ardelean.
În pregătirea târgului, doamna prof. ec. Mariana Bara le-a reîmprospătat elevilor cunoștințele prin prezentarea PowerPoint, trecând în revistă tipurile de interviuri (tradiționale și netradiționale), ei cunoscând interviul de la firma de exercițiu, cu etapele și jocul de rol. S-a insistat asupra greșelilor frecvente făcute de aplicant la interviul de angajare, pregătirea pentru interviu (cu sfaturi pentru candidați, dar și sfaturi pentru angajatori),  care sunt așteptările angajatorilor...
„Am rămas mută de uimire!”
„Ceea ce văd că se întâmplă astăzi aici este un lucru minunat, nemaipomenit pentru voi, cei care sunteți în formare, care veți fi forța de muncă de mâine, poimâine, peste un an, peste doi. Când am primit invitația să vin la această întâlnire, citind acolo câteva subpuncte care au fost menționate, chiar m-am gândit. Mă duc acolo, probabil că vom vorbi despre un CV, cum trebuie redactat un CV, cum se redactează o scrisoare de intenție, cum te pregătești pentru un interviu, dar văd că voi sunteți super pregătiți. Asta într-adevăr, meritați și voi toate felicitările și doamna profesoară care, într-adevăr, a știut să vă învețe exact de ceea ce aveți nevoie în viață. Pentru că în școală învățați multe lucruri teoretice..., dar ceea ce ați învățat aici, prin aceste exerciții de simulare, asta vă pregătește pentru perioada imediat următoare. La fel m-am gândit, poate trebuie să le explic ce-i piața muncii, dar, la fel, văd că voi știți aceste lucruri. Deci, nu-mi rămâne decât să stau la dispoziția voastră pentru întrebări. Repet: am rămas mută de uimire, ca să spun așa”. Am citat-o pe doamna consilier Rodica Voichiță (de la A.J.O.F.M.
În partea a II-a, elevii și-au luat rolurile în serios, cei din a X-a și a XI-a au mers la târgul organizat pe hol, iar cei din a XII-a erau angajatorii, care scoseseră la concurs câteva posturi pentru firmele lor de exercițiu: secretară, educatoare, agent vânzări, designer vestimentar, șofer, contabil, instructor, asistentă medic specialist...i-am urmărit și pe unii și pe alții. Dintr-o dată elevii din sală deveniseră foarte serioși și responsabili luând târgul ca pe un execițiu util și important pentru cariera sa viitoare. Candidații  chiar doreau să obțină un loc de muncă, iar angajatorii îi măsurau cu atenție, având CV-ul lor în față. Chiar și atunci când s-a nimerit ca propriul frate să ajungă la interviu, fratele angajator nu a făcut concesii și nu coborât ștacheta. Așadar, târgul ne-a arătat că elevii celor trei clase de profil chiar sunt la nivelul la care au fost evaluați de invitatul special, dna Rodica Voichiță. Cu siguranță, doamna consilier nu a aflat încă nimic despre cărțile de vizită și palmaresul firmelor de exercițiu de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, nici despre doamna profesor ec. Mariana Bara care este formator național și coordonator al Centrului de resurse care are arondate 13 școli de profil din regiunea Nord-Vest, județele Bihor și Cluj.
La încheierea târgului, elevii au revenit în sala de clasă pentru bilanț și concluzii. Așa după cum am remarcat și noi pe parcursul fotoreportajului realizat la târg, angajații și candidații au fost la înălțime, ambii și-au luat în serios rolurile, dând tot ce s-a putut pentru a impresiona și cuceri partenerul de dialog și a obține rezultatele scontate. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (60 de poze), accesați Galeria foto: Târgul virtual al locurilor de muncă, ediția I. 

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 00:53:38 Ora de vară a Europei de Est