Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ore speciale de limba englezã, pregãtite ºi prezentate de elevi

Joi, 14 februarie, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea

Ore speciale de limba englezã, pregãtite ºi prezentate de elevi

La orele de englezã desfãºurate, astãzi, joi, 14 februarie, elevii claselor a X-a C, a XI-a E, a XI-a C ºi a XI-a F au avut de pregãtit individual sau pe grupe, la alegere, o temã cu specific de Valentine’s Day, profesoara lor de englezã, Delia Mela, trecând în bancã, a devenit pur ºi simplu spectatoare, bucurându-se de reuºitele elevilor sãi.

 „Am experienþa anilor anteriori când totul a ieºit extraordinar, ca ºi acum. Elevii sunt încântaþi sã pregãteascã asemenea momente. Le place nespus sã se implice, sã joace teatru, dar ºi sã-ºi facã daruri, aceasta fiind, de fapt,  nota caracteristicã a acestui eveniment. Fiecare s-a strãduit sã creeze ceva în limba englezã, ceea ce nu este puþin lucru. Fiind rodul muncii lor, al imaginaþiei, inteligenþei ºi sensibilitãþii lor, ºi rezultatele sunt altele decât dacã le-aº fi prezentat eu. Totul este pânã la urmã un minunat prilej de a gândi, a crea ºi a conversa în limba englezã”, conchide prof. Delia Mela.
Dupã-amiazã, elevi din cele patru clase, însoþiþi de profesoara lor, urmeazã sã meargã la cinema sã vizioneze un film despre regina Angliei.
Scenete ºi prezentãri în power point
Meritã sã-i cunoaºteþi ºi pe protagoniºtii numeroaselor proiecte (prezentãri în power point) ºi scenete hazlii, bine interpretate ºi primite cu aplauze de colegi.
La prezentarea evenimentului (Valentine’s Day), la nivelul clasei a XI-a E, au colaborat douã echipe, alcãtuite din Ramona Blaga ºi Crina Rus, Sorin Erdei, Alexandra Albiter, Teodora Murariu, Norbert Boroº ºi Roxana Rotaru. Cele douã scenete principale care ne-au reþinut atenþia i-au avut drept protagoniºti pe elevii: Alexandra Negru, Sapojnicov Eduard, Marius Râncan, Marius Ruje, Nyiri Anita ºi Dãnuþ Sas (în cazul scenetei „ Pimp my bride”), Adrian Nan, Diana Tudor, Adina Dume, Adelina Fericel ºi Denisa Pop (în sceneta”Boby and his Love”).
În derularea activitaþii de la clasa a XI-a C, s-au implicat: Tabita Lucaci, Monica ªandor, George Ghiurãu, Ioana Þirtea (cu un recital de poeme), Florina Venter, Melania Popuº, Alin Bronz, ºi Daniel Bodea (luând o cinã romanticã), Ramona Maghiar, Rãzvan ªinca, Mihaela Morgoº, Cãtãlin Fãrcaº ºi Anamaria Ghitea (sceneta „True Love”), Oana Petriºor, Adrian Mudura, Alexandra Baciu ºi Balasz Ricard („A love story from Romania”), Oana Blaj, Bogdan Pop ºi Amalia Teºan (A Valentine’s Day).
Cei din a XI-a F au fãcut-o latã de tot, cu un final cât se poate de dulce, în care fiecare îndrãgostit a avut parte de un pahar cu suc ºi câte o felie de  tort (a la „Scala”). La petrecerea lor a ajuns ºi dl director, Ruben Filimon.
Dincolo de faptul cã aproape toþi elevii clasei s-au implicat într-un fel sau altul, dorim sã nominalizãm personajele importante ale celor douã momente artistice: „Cununia” (cu Anamaria Moane, Radu Onicaº ºi Liana Pater) ºi „Party la restaurant”(Camelia Diþiu, Nyeºte Consuela, Rãzvan Bara, Beniamin Pal, Marius Uivaroºan ºi Daniel Boc). (Adina & Ovi)   
P.S. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: Ore speciale de limba englezã, pregãtite ºi prezentate de elevi.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 19:05:32 Ora de vară a Europei de Est