Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Să știi mai multe, să fii mai bun!”

Săptămâna dedicată activităților extrașcolare ale elevilor

„Să știi mai multe, să fii mai bun!”

Peste 1.500 de preșcolari și școlari bihoreni au fost implicați de polițiștii bihoreni în zeci de activități preventive, în cadrul programului „Să știi mai multe, să fii mai bun!

În perioada 1-5 aprilie 2013, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Bihor au desfășurat o serie de activități preventive în cadrul Campaniei naționale „Să știi mai multe, să fii mai bun!”
Activitățile desfășurate de polițiștii de prevenire bihoreni au avut drept scop informarea elevilor asupra aspectelor legale ce țin de infracționalitate și conștientizarea acestora cu privire la consecințele comiterii de infracțiuni, în sensul descurajării comportamentului infracțional și adoptării unui comportament preventiv.
Pe parcursul celor cinci zile, peste 1.500 de preșcolari, elevi din clasele primare, gimnaziale, liceale și profesori din școlile bihorene au fost implicați activ într-o serie de activități cu caracter preventiv – informativ, respectiv sesiuni de informare, vizionări de filme educativ - preventive, lansări de proiecte preventive, concursuri preventive și distribuire de materiale cu mesaje preventive.
Campania preventivă a fost abordată pe trei paliere, respectiv organizarea unor acțiuni cu grupurile țintă, pentru diseminarea mesajelor preventive, organizarea de vizite la sediul Inspectoratului Județean de Poliție Bihor, în cadru cărora au fost prezentate activitățile polițiștilor bihoreni, au fost desfășurate demonstrații practice de autoapărare, a fost prezentat laboratorul criminalistic, copiii fiind inițiați în tainele întocmirii portretului robot și au fost desfășurate demonstrații cu câinii de serviciu. Nu în ultimul rând, au fost transmise recomandări cu caracter preventiv, prin distribuirea de materiale preventive pentru elevi și proiecții de filme informativ- preventive.
Totodată, au fost organizate trei concursuri preventive adresate copiilor din clasele I – IV.
Tematica prezentată de polițiștii bihoreni și partenerii de program a fost axată pe prevenirea comportamentelor antisociale, prevenirea accidentelor rutiere, a violenței în mediul școlar, răspunderea penală a minorilor. Totodată, au fost dezbătute aspecte referitoare la pragul delincvențial, cauzele și factorii favorizanți în geneza delincvenței juvenile (anturajul, consumul de alcool, de substanțe etnobotanice etc.), a consecințelor legale și sociale în cazul comiterii de infracțiuni de către persoane minore (răspunderea penală a minorilor, efectele comiterii de infracțiuni în plan social), diferitelor situații de victimizare în care pot fi implicați minorii și a măsurilor de prevenire pe care orice persoană le poate lua pentru a evita victimizarea.
Alături de polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Bihor, în organizarea activităților preventive desfășurate pe parcursul întregii săptămâni au fost implicați și reprezentanții Agenției Naționale Împotriva Traficului de Persoane Bihor, cei ai Centrului Județean de Prevenire și Consiliere Antridrog Bihor și reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Bihor. (Alina Dinu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Să știi mai multe, să fii mai bun!”

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 03:46:18 Ora de vară a Europei de Est