Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Carnavalul Primăverii la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” din Oradea

Vineri, la Oradea Shopping City

Carnavalul Primăverii la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” din Oradea

Vineri, 29 martie 2013, elevii Școlii Gimnaziale „Dimitrie Cantemir” din Oradea, împreună cu învățătorii și profesorii au întâmpinat cu bucurie primăvara printr-un spectacol-carnaval desfășurat la Oradea Shopping City.

În deschidere, doamna director, profesor dr. Viorica Popa, le-a mulțumit părinților pentru implicarea în reușita activității, subliniind că acest Carnaval al Primăverii dorește nu numai să schimbe începutul unei primăveri capricioase, dar mai ales să facă trecerea spre activitățile din săptămâna „Să știi mai multe, să fii mai bun”.
După cum știm cu toții, carnavalul este sărbătoare, este veselie. Elevi, părinți și profesori am vrut să aducem acest anotimp în sufletele noastre, prilej cu care am descoperit că suntem creativi, că ne implicăm, că știm să fim actori, să cântăm și să dansăm.
Desigur că emoțiile au fost mari pentru toți cei 32 de concurenți, dar mai ales pentru cei din clasa I. Cu multă muncă și talent, personaje inspirate din basme, desene animate ori din lumea reală au prins viață pe scenă.
Concurenții au fost împărțiți în  4 grupe, iar trupele de dans LA-LA GIRLS din clasa a IV-a B, FUNNY KIDS din clasa a III-a B, și cei din clasele  a V-a C, I A și a II-a B, coordonate de doamna profesoară Galea Rodica, au ridicat în picioare spectatorii și au diminuat emoțiile micilor actori. Atmosfera de bună dispoziție a fost completată de elevii Avram Alexandru din clasa a II-a B, Andor Marcel și Buzgău Ioana  din clasa a VII-a A și Radu Maria din  clasa a VII-a B prin momente deosebite interpretate la chitară.
O provocare pentru profesorii din juriu a fost desemnarea câștigătorilor, deoarece rolurile au fost bine interpretate, iar costumele alese cu grijă sau confecționate cu pricepere.
Premiile carnavalului:
PREMIUL I:  Jasmin (Ceanea Dalia, clasa a II-a B, înv. Coșarcă Tatiana)
PREMIUL II: Grădinarul, Sperietoarea, Cioara (Ehik Brigitta, Gere  Debora, Vajna Brigitta din clasa a V-a C, prof. coordonator Sipos Orsolya)
PREMIUL III: Þigăncile dansatoare (Bica Denisa, Soporan Ioana din clasa a VI-a B, Horvath Izabela, Lazăr Alexandra din clasa a VII a B, prof. coordonator Galea Rodica).
PREMII SPECIALE:
Cel mai bun costum: Pisicuța (Muț Denisa, clasa I A, prof. Pința Mariana)
Cel mai talentat actor: Albă-ca-Zăpada (Bokos Rose, clasa a II-a B, înv. Coșarcă Tatiana)
Cel mai original personaj: Robotul (Popa Bogdan, clasa a II-a B, înv. Coșarcă Tatiana)
Cel mai amuzant personaj: Vampirul (Mînz Raul, clasa a II-a B, înv. Coșarcă Tatiana)
Cel mai iubit personaj: Majoreta (Avram Cristina, clasa a VII-a B, prof. coordonator Galea Rodica).
Echipa care a contribuit la buna desfășurare a programului artistic a fost alcătuită din: profesor Galea Rodica - organizator și cadrele didactice: prof. Hera Diana, Turcu Amalia, Sipos Orsolya,  Pința Mariana, înv. Coșarcă Tatiana, Popuș Florica și prof. Pece Daniela, în calitate de colaboratori. Totul a fost posibil cu sprijinul acordat de doamna director, profesor dr. Popa Viorica.
Spectacolul s-a încheiat într-o notă veselă cu dansul tuturor personajelor. Toți concurenții au fost răsplătiți  cu diplome, dulciuri și sucuri. (Amalia Turcu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Carnavalul Primăverii la Școala Gimnazială  „Dimitrie Cantemir” din Oradea.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:32:52 Ora standard a Europei de Est