Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

La C.S.E.I. „Cristal” Oradea

„Să știi mai multe, să fii mai bun!”

La C.S.E.I. „Cristal” Oradea

La C.S.E.I. „Cristal” Oradea, săptămâna 1-5 aprilie 2013 a prilejuit organizarea și desfășurarea unor activități deosebite sub genericul: „Să știi mai multe, să fii mai bun!”

 Activitățile desfășurate în cadrul acestui program, au răspuns intereselor și preocupărilor diverse ale copiilor preșcolari și elevilor din C.S.E.I. „Cristal”, au pus în valoare talentele și capacitățile acestora în diferite domenii, au stimulat participarea lor la acțiuni variate, cu strategii didactice activ participative și tematică diversă.
Prima zi a programului, sub titlul Copil ca tine sunt și eu! din sfera educației pentru democrație și drepturile copilului, a cuprins „Carnavalul prieteniei”, activități în parteneriat cu copiii din instituții partenere din diverse proiecte pentru promovarea egalității de șanse și a toleranței (Liceul de Artă – S.N.A.C.,  Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” Oradea, la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea, Lic.Teologic Romano-Catolic „Szent Laszlo”) și o masă rotundă cu tema „Democrație și drepturile copilului”, cu accent pe legislația română și europeană în domeniu.
Responsabili pentru organizarea zilei au fost dnele profesoare Lezeu Rodica, Bala Adela, Kover Monica, Hoduț Ana, Boros Gyorgy, Varga Tunde. 
În a doua zi a programului, Ce fac cu timpul meu liber?(vizând obiective ale educației pentru timp liber) au fost organizate activități cu caracter sportiv - jocuri de mișcare, parcursuri aplicative, goll-ball, șah pt nevăzători și de asemenea experimentarea unor jocuri sportive propuse de partenerii din proiectul Comenius Young Europe. S-au ocupat de organizarea acestei zile dnele profesoare Opriș Aurelia, Moldovan Mihaela, Tomozei Dana, Șerfezi Aurelia, Todea Stela, Omuț Lavinia, Bar Emoke, Gheorghiu Valentina.
Desfășurată sub sloganul Eu simt, eu creez, eu visez, cea de a III-a zi a cuprins o multitudine de jocuri senzoriale (Cutia cu surprize, Ce se aude din căsuță? etc). Elevi voluntari S.N.A.C. de la C.T. ,,Traian Vuia” Oradea, sub coordonarea dnei prof. Lidia Șandra, au desfășurat împreună cu copiii de la grupa D.S.M. jocul senzorial tactil kinestezic ,,Tablou floral” (în co-acțiune) și la final au cântat și s-au acompaniat cu diferite instrumente muzicale (maracase, trianglu, tobă etc). Au colaborat la succesul acțiunii dnele profesoare Butcovan Lucica, Coneac Angela, Dura Anca, Oprea Eva.
Cea de a IV-a zi, sub titlul „Mens sana in corpore sano” (din sfera educației pentru sănătate) a cuprins acțiunea „Sănătatea din farfurie”, activitate cu caracter practic având drept scop nutriția corectă a copiilor. Ea s-a realizat în colaborare cu dna asistentă medicală Șerf Ana Maria. Copiii au primit informații legate de nutriția corectă și importanța unei alimentații sănătoase în menținerea sănătății și au realizat o lucrare  artistico-plastică colectivă având drept temă realizarea unei „farfurii  vesele” cu alimente necesare organismului sub îndrumarea dnelor profesoare Vesa Ramona, Opriș Aurelia, Pleș Gabriela, Ivănescu Maria, Drimba Rita, Crișan Ana, Junc Emilia, Cotuna Natalia, Kirei Gabriella.
În cea de-a doua parte a zilei, a avut loc acțiunea „Un zâmbet sănătos”, activitate de profilaxie dentară în colaborare cu studenții voluntari U.M.F. Oradea.
Studenții de la secția de stomatologie au prezentat materiale depre igiena orală corectă, i-au învățat pe copii tehnica periajului corect, le-au împărțit micilor participanți paste de dinți și mere. Dna conferențiar univ. dr. Vaida Ligia, îndrumătoarea studenților, le-a vorbit și dânsa copiilor despre importanța vizitelor regulate la stomatolog. Acțiunea a fost coordonată din partea C.S.E.I. „Cristal” de dna prof. Vesa Ramona. În final, studenții au intrat în fiecare grupă/clasă și le-au arătat copiilor în mod concret tehnica de periaj. Dna Lezeu Rodica, directorul instituției, a fost prezentă la activitate și le-a mulțumit participanților pentru inițiativă.
Ziua de 5 aprilie a fost marcată de o serie de activități cu caracter ecologic și de protecție a mediului  cuprinse sub denumirea generică „Ziua verde”. Responsabilii cu desfășurarea acestor acțiuni, Ivănescu Maria, Ovănescu Elena, Burz Floare, Herman Szabolcs, Buboiu Bianca, Manea Adina, au conceput diverse activități, pentru a marca această zi, luând în considerare abilitățile și interesele copiilor.
Această zi a început cu activități care promovează educația ecologică, transportul ecologic; copiii, părinții, cadrele didactice au fost îndemnați ca în această zi să vină la grădiniță  pe jos sau cu bicicleta.
,,Ziua verde” a fost marcată prin vizionarea filmulețului de educație ecologică ,,Pădurea, fereastră spre lume”, realizat cu ocazia proiectului internațional cu același nume, realizat în unitatea noastră și prezentat de prof. Maria Ivănescu. Cu acest prilej, copiii centrului nostru și-au însușit, fixat și consolidat o serie de cunoștințe și deprinderi legate de plantarea copacilor, curățarea și îngrijirea mediului înconjurător, importanța de a-l păstra cât mai curat. Acțiunea a continuat cu jocuri senzoriale, muzicale, jocuri cu text și cântec, executare de miscări pe ritmurile vesele ale melodiilor acestora. „Ziua verde” a reușit să pună în evidență creativitatea, fantezia și originalitatea copiilor, elevilor și cadrelor didactice, prin organizarea și desfășurarea concursului „Din nimic, fac un joc mic!”
Confecționarea jucăriilor copiilor s-a realizat împreună cu partenerii de la Liceul de Artă Oradea, conduși de prof. Mare Florica, în calitate de voluntari și parteneri în cadrul S.N.A.C. Aceștia au ajutat prichindeii fiecărei grupe la confecționarea de jucării și obiecte din materiale reciclabile și refolosibile. Prezenți la acest eveniment au fost și copiii grupei mijlocii de la Grădinița Nr. 31 Oradea, conduși de prof.Silvia Hălmăjean și prof. Lupșa Florica, veniți in vizită la grupa D.S.M (prof. Coneac Angela, Dura Anca și prof. psihoped Eva Oprea) și care au adus în dar flori pentru grădina senzorială a instituției.
Produsele obținute au fost expuse în cadrul expoziției organizate în holul instituției, iar micii meșteri au fost recompensați cu diplome. (Ramona Vesa & Maria Ivănescu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La C.S.E.I. „Cristal” Oradea.

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 09:58:13 Ora standard a Europei de Est