Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Copacul fericit”, la a III-a ediție, la Șc. „Nicolae Bălcescu”

În Programul Mondial Eco-școala

„Copacul fericit”, la a III-a ediție, la Șc. „Nicolae Bălcescu”

Concursul de colectare a maculaturii „Copacul fericit” este la a treia ediție la „Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” din Oradea și face parte din Programul Mondial Eco-școala.

„Concursul a fost anunțat cu două săptămâni înainte pentru ca elevii să se poată mobiliza, maculatura fiind colectată în două zile: marți și miercuri, 26-27 martie 2013.
Și anul acesta, copiii și-au mobilizat atât părinții, cât și bunicii, dar chiar și vecinii; reușind, toți, împreună, să salvăm un petic de pădure”, ne spune dra prof. Alina Deliman, coordonator pe școală al proiectului.
Maculatură... cu tonele!
La ediția din această primăvară au fost colectate 3.600 kg de maculatură; cei mai harnici s-au dovedit a fi tot cei mai mici elevi. „Astfel că în acest an, am hotărât să premiem cu cupa „Copacul fericit” doua clase: cea care a colectat cea mai mare cantitate de maculatură, incluzând și ajutorul părinților care au predat hârtia direct la firma colectoare, dar și clasa care a adus cea mai mare cantitate de maculatură la școală, mână de la mână. Prin urmare, cupa va fi acordată, în această primăvară, claselor a III-a A (înv. Simona Vancea) – 1.425 kg și I B (înv. Stela Tăut) - 480 kg.
Ocupanții locurilor II și III vor primi medalia „Copacul fericit”. E vorba de clasele a II-a C (înv. Iosif-Dorel Mureșan și I D (înv. Andaluza Raț).
La secțiunea individual, medalia „Copacul fericit” va ajunge la doi copii, elevi în clasa a III-a A: Nan Paula (cu 960 kg) și Medeșan Vlad (300 kg).
Toate clasele participante la concurs primesc câte o diplomă”, ne-a mai spus dra Alina Deliman.
Coordonatorii concursului la nivel de școală sunt Alina Deliman și Reich Ileana.
Premierea va avea loc la 1 iunie, în cadru festiv.
În imagini, i-am surprins pe toți voluntarii, care, în 27 martie, cu mic cu mare, au încărcat maculatura în mașina  firmei colectoare, SC OLIVA VERDE SRL.
Cu această nouă acțiune, șansele Școlii  „Nicolae Bălcescu” cresc simțitor în lupta pentru cucerirea Steagului verde și a titlului de Eco-școală! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Copacul fericit”, la a III-a ediție, la Șc. „Nicolae Bălcescu”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:40:01 Ora standard a Europei de Est