Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„România, patria mea!”

Să știi mai multe, să fii mai bun! la „Avram Iancu”

„România, patria mea!”

Sub imboldul denumirii săptămânii premergătoare vacanței de primăvară, elevii clasei a IV-a A de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” au desfășurat o serie de activități extracurriculare menite să-i facă să știe mai multe și să fie mai buni.

Un elev devine mai bun prin prisma convingerilor pe care și le formează cu timpul, în  baza cunoștințelor acumulate pe care le îmbracă în haina călduroasă a afectivității. Să formezi la elevi trăsături pozitive de caracter e o muncă migăloasă ce presupune implicarea colectivului de elevi, în diferite activități, unele de tip cooperant, dar și competitiv; mai ales acum când concursurile parcă ne asaltează. De aceea e nevoie și de discernământ din partea cadrului didactic pentru a face o selecție, în acest sens, în funcție de capacitățile intelectuale și de aptitudinile elevilor clasei. Începând din clasa a II-a, elevii au participat, în fiecare an, la concursul numit, în prezent, „Fii inteligent la…matematică” - etapa națională, apoi la cel de „Evaluare în educație”- matematică și limba română, „Sclipirea minții”, „Smart” - la diverse discipline, „Euroșcolarul”, „Cangurașul”, la alte concursuri naționale de creație artistico-plastică, tocmai pentru a mobiliza în competiții pe cât mai mulți elevi. Rezultatele obținute au răsplătit munca noastră a tuturor: mai multe premii I, un premiu III și mențiuni la concursurile de matematică, premii II și III la concursurile de limba română și mai multe premii I, II sau III la cele de creație artistico-plastică. Scopul participării la concursuri nu era, în primul rând, obținerea unui premiu. Participarea însemnă că s-a făcut o pregătire, în acest sens, iar șansele reușitei depindeau și de nivelul subiectului dat  sau de baremul de corectare impus. I-am învățat pe elevii mei că succesul nu înseamnă obținerea prin orice mijloace a țintelor propuse... Uneori mai trebuie și să știi să pierzi cu demnitate sau să te retragi, la timp,  din competiții care se întind mult peste  nivelul maxim de cunoștințe accesibile intelectului elevilor din ciclul primar... Alteori, scopul concursului era consolidarea cunoștințelor dobândite la diferite obiecte. Prin activitatea de tip concurs, numită: „România, patria mea!” desfășurată marți, 2 aprilie 2013, s-a urmărit consolidarea cunoștințelor de geografie-istorie dobândite de elevi, dar și extinderea cunoștințelor de istorie despre cele trei mari personalități istorice: Sf. Voievod Ștefan cel  Mare, Mihai Viteazul  și Avram Iancu. Un alt scop era dezvoltarea la elevi a demnității naționale; pentru că „trăim într-o țară așa de frumoasă c-un trecut așa de glorios, în mijlocul unui popor atât de deștept”(după Al. Vlahuță – „România pitorească”), iar prezentul și  viitorul ar trebui construite după  măsura moștenirii primite... Pentru aceasta însă, fiecare ar trebui să-și construiască propriul interior după morala creștină... și țara ar fi mult mai bogată prin frumusețea oamenilor ei! Concursul s-a desfășurat pe trei grupe, fiecare echipă alegându-și un nume: „Voinicii”, „Cutezătorii” și „Cercetașii”. Conținutul a implicat șapte probe de geografie, șapte de istorie, dintre care una era cu probleme de matematică cu date istorice, una de literatură, una de grafică, una de educație muzicală și proba de comportament... Doamna profesoară Simona Paraschiv e cea care merită mulțumirile noastre pentru că ne-a jurizat concursul. Au câștigat „Cercetașii” cu 99 de puncte, din 100 posibile, urmați îndeaproape de „Cutezătorii” – 97 de puncte și de „Voinicii” - 94 de puncte. Am câștigat cu toții, consolidându-se mai bine cunoștințele elevilor prin probele parcurse și observând frumoasele imagini din materialul ppt, în corelație cu tematica concursului, încântându-ne recitările sau imaginile grafice realizate de elevi și cântând, împreună, cu demnitate, în final: „Toți copiii României/ Sunt din neamul lui Traian / Și în fiecare suflet/ Se mai naște un Ștefan./ Jos pe vale, sus pe creste /Tututora dați de veste/ Ștefan-Vodă al Moldovei /Ștefan-Vodă mai trăiește”. (prof. Cozma Aurica)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:„România, patria mea!”

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:27:09 Ora de vară a Europei de Est