Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Gala premiilor Eurojunior

Vineri, la Liceul Pedagogic „I. Vulcan” Oradea

Gala premiilor Eurojunior

Vineri (15 februarie 2008), la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea a fost mare sărbătoare, decretată de înv. Adriana Puie, organizator local (pe școală) al concursului național „Eurojunior”, drept "Gala premiilor „Eurojunior”, prilej cu care celor mai grozavi „eurojuniori” din ciclul primar al pedagogiștilor li s-au înmânat premiile și mențiunile câștigate, între care un telefon mobil și laptop.

Unul din cele trei laptop-uri a ajuns la Oradea
La ediția din noiembrie 2007 a popularului concurs național ”Eurojunior”, de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea au participat 258 de elevi din 16 clase din ciclul primar: 65 din clasele I (din care șase au obținut premii și mențiuni), 80 din clasele a II-a (obținând un premiu și patru mențiuni), 51 din clasele a III-a (din care un premiu) și 62 din clasele a IV-a (unde s-au obținut premii substanțiale, între care unul din cele trei laptop-uri acordate la nivel de țară).
Laptop, telefon mobil, MP4 și MP3-player, veioză, mascota absolventului și diplome  
La ediția din noiembrie 2007 a concursului „Eurojunior”, la nivel de țară, s-au acordat următoarele premii: trei laptop-uri, drept marele premiu, elevilor care au reușit punctaj maxim-100 de puncte (precum Mădălina Popescu, clasa a II-a, Lic. Ped. „Spiru Haret”, Buzău, jud. Buzău; Anca Dobre, clasa a III-a, Șc. cu clasele I-VIII „Ștefan cel Mare”, Focșani, jud. Vrancea; Dan Seutiuț, clasa a IV-a E, Lic. Ped. „Iosif Vulcan”, Oradea, județul Bihor, elevul inst. Ionuț Andrei); 20 de telefoane mobile (celor care au obținut 99 de puncte și premiul I, precum Denisa Durdeu, din clasa a IV-a E, eleva inst. Ionuț Andrei); 30 de MP4-player (celor care au obținut 98 de puncte și premiul II, precum Alexandra David, din clasa I C, inst. Rodica Meza); 20 de MP3-player (celor care au obținut 97 de puncte și premiul III); 1.000 de mențiuni: veioze și mascote „Eurojunior” (celor care au totalizat 96 de puncte, precum cei șapte pedagogiști orădeni: Alin Benea, clasa a IV-a C, elevul inst. Anca Mărincean, Daria Dodescu, clasa a IV-a B, eleva înv. Maria Constăngioară și Iulia Lucaciu, clasa a IV-a E, eleva inst. Ionuț Andrei – toți trei câte o veioză fiecare; George Dărăban, clasa I E, elevul inst. Aurelia Susan, Bogdan Argyelan, clasa I C, elevul inst. Rodica Meza, Andrada Luncan, clasa a II-a E, eleva inst. Ioana Abrudan și Andreea Georgiana Candale, clasa a III-a D, eleva înv. Elena Șarba – toți  patru câte o mascotă „Eurojunior” fiecare). Pe lângă cele 1.073 de premii și mențiuni, s-au mai acordat 500 de diplome, ca mențiuni speciale (din care șapte și pedagogiștilor orădeni: două mențiuni II și cinci mențiuni III, elevilor: Flaviu Cirtea și Darius Moisi - M2, Alicia Bogdan și Claudia Igna - M3, toți patru din clasa a II-a E, elevii inst. Ioana Abrudan, precum și trei M3 obținute de Ștefan Abrudan, Adelin Nicolas Paina și Mircea Crăciun Puie, elevii înv. Adriana Puie).
În concluzie, la ediția din noiembrie 2007 a concursului „Eurojunior” („singura testare națională ce privește cunoștințele dobândite de elevi la toate disciplinele prevăzute în programa școlară”),  elevii Liceului Pedagogic „Iosif  Vulcan” din Oradea au obținut un laptop, un telefon mobil, un MP4 – player, trei veioze și patru mascote, precum și șapte diplome.
Cadrelor didactice participante cu minimum 15 elevi înscriși li se acordă diplome de excelență.
„Asociația „Olimp”, organizatorul acestui concurs, felicită cu acest prilej cadrele didactice care se implică în programe naționale extrașcolare conform standardelor de calitate emise de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, corelate și armonizate cu normele Uniunii Europene”, ne-a declarat înv. Adriana Puie, organizatorul pe școală al concursului „Eurojunior” și moderatorul manifestării. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați aleria foto: Gala premiilor Eurojunior.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 09:36:45 Ora de vară a Europei de Est