Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În Turnul Primăriei Oradea au urcat peste 1.300 de elevi

În săptămâna binecuvântată

În Turnul Primăriei Oradea au urcat peste 1.300 de elevi

Turnul Primăriei Oradea - obiectiv introdus în circuitul turistic al orașului de către Primăria Oradea în anul 2011, a încheiat sâmbătă, 5 aprilie 2013, seria vizitelor unităților de învățământ din cadrul programului „Să știi mai multe, să fii mai bun”.

Activitățile educative organizate de către Fundația de Protejare a Monumentelor Istorice din județul Bihor în calitate de administrator al obiectivului turistic Turnul Primăriei Oradea s-au dovedit de un real succes, peste 1.300 de elevi vizitând Turnul Primăriei, începând de luni, 1 aprilie și până sâmbătă. Copiii au venit nu numai din județul Bihor, ci și din județele Sălaj, Arad și Maramureș.
Fundația de Protejare a Monumentelor Istorice din județul Bihor a venit astfel în întâmpinarea unităților de învățământ prin lărgirea activităților pe care acestea le aveau  la dispoziție până atunci.
Activitățile au fost pregătite în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor.
Elevii care au venit sâmbătă, 5 aprilie, au reprezentat următoarele  unități de învățământ: Școala Gimnazială „Dacia”, Școala Gimnazială „Oltea Doamna”, Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller”, Liceul Teologic „Betel” din Oradea, dar și Școala „Dimitrie Cantemir” din Baia Mare.
Elevii de la Școala Gimnazială „Dacia” au fost întâmpinați de viceprimarul Mircea Mălan, care le-a prezentat biroul său de lucru, după care i-a condus să vadă modul în care se desfășoară relațiile cu publicul în piramidă.
Doamna deputat Florica Cherecheș, prezentă la Primăria Oradea i-a condus pe copiii de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” în biroul primarului Ilie Bolojan, unde le-a vorbit despre funcțiile și rolul administrației locale în comunitate, după care i-a condus în Centrul pentru Relații cu Publicul să vadă în mod concret cum se desfășoară relația dintre cetățean și administrație.
Cei peste 1.300 de tineri, care au urcat în Turnul Primăriei au putut admira priveliștea orașului văzut de sus, atât de la ferestrele turnului, cât și de la binoclul montat la nivelul cel mai înalt al acestuia.
La coborârea din turn, toți copiii au fost întâmpinați de coordonatoarea activităților din turn, dna Camelia Matei, din partea Fundației de Protejare a Monumentelor Istorice din județul Bihor. Aceasta a înmânat fiecărui vizitator un pliant cu informații despre turn, dar și un semn de carte cu imaginea Turnului Primăriei.
Elevii și-au putut achiziționa apoi, diverse suveniruri cu imaginea Turnului Primăriei Oradea: magneți de frigider, oglinzi de buzunar, insigne, căni, tablouri, tricouri, ceasuri de perete, broșuri cu obiectivele turistice ale orașului și județului Bihor, CD cu monografia orașului, ilustrate sub formă de vederi, dar și broșe, brățări, suporturi din plută pentru pahare sau agățătoare pentru telefonul mobil.
Înainte de intrarea în turn, criticul de artă Ramona Novicov le-a vorbit vizitatorilor despre arhitectura orașului nostru, despre frumusețea clădirilor monument istoric pe care le are Oradea, dar și despre experiența contemplării orașului de la peste 50 m înălțime.
Elevii au oprit și în curtea Poliției Locale Oradea, unde agenții de poliție le-a vorbit despre activitatea polițiștilor și le-a stat la dispoziție pentru întrebări. Cei mici au putut urca într-o mașină de poliție adevărată, pusă la dispoziția lor de Poliția Locală. (Biroul de presă)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 00:01:40 Ora de vară a Europei de Est