Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Povestea Oradiei pentru preșcolarii grupei mijlocii A

În săptămâna altfel, la Grădinița „Ion Creangă”

Povestea Oradiei pentru preșcolarii grupei mijlocii A

Programul „Să știi mai multe, să fii mai bun”s-a derulat la grupa mijlocie A, de la Grădinița Nr. 45 – „Ion Creangă” din Oradea (director, prof. Rodica Ciocan) pe tema „Povestea Oradiei”.

Activitățile desfășurate au răspuns intereselor și preocupărilor diverse ale copiilor preșcolari și au pus în valoare talentele și capacitățile acestora în diferite domenii, au stimulat participarea lor la acțiuni variate, cu strategii didactice activ participative și tematică diversificată. Dar cel mai important lucru a fost acela că a răspuns nevoii de joacă și bună dispoziție a copiilor.
Astfel, startul s-a dat prin vizionarea spectacolului „Capra cu trei iezi”, susținut de prietenii noștri, actorii de la Teatrul Dollo din Arad. După care, copiii au devenit mici actori, mânuind păpușile, unele aduse de acasă, creând povești cu personajele îndrăgite.
Dintre activitățile derulate de-a lungul întregii săptămâni amintim:
Oradea - ieri și azi,prezentare PPT cu imagini din orașul nostru, orașul vechi - orașul nou, unde au fost incluse fotografii primite de la copii, cu ipostaze surprinse din vizite, plimbări sau evenimente la care au participat. Lucruri interesante am descoperit din diferite albume despre orașul nostru, editate de-a lungul timpului.
Parcuri și locuri de joacă - vizionând imaginile, copiii au povestit cum își petrec timpul liber. Cel mai mult este apreciat spațiul din Orășelul copiilor.
Grădinițe din orașul meu - grădinița mea, grădinița prietenilor noștri de la Grădinița Nr. 30 Oradea, director, prof. Ioana Ruge.
Oradea, capitala verde a României - acțiuni de ecologizare și sădire de flori și pomi ornamentali.
Evenimente din orașul meu - Ziua Oradiei, Toamna orădeană, Porți deschise la pompieri, poliție, spectacole etc Rememorarea acțiunilor la care am fost și noi părtași.
Ziua mondială a cărții pentru copii am sărbătorit-o împreună cu colegii de la grupa mare, prof. Mariana Niulaș și prietenii noștri școlarii și la bibliotecă, Filiala „Dacia”, unde am folosit prilejul de a ne documenta despre autori ce au descris orașul nostru în lucrările lor.
Sărbătorirea zilelor de naștere ale copiilor – carnaval cu măști confecționate de noi.
Atelierele de lucru au dat copiilor posibilitatea de a-și pune în valoare talentul, creativitatea. Lucrările lor au fost reunite într-o expoziție intitulată „Primăvara în orașul meu”. De asemenea, am realizat o machetă cu instituțiile și locurile cele mai reprezentative din oraș. Evaluarea proiectului am realizat-o prin DVD-ul cu instantanee din derularea programului. Povestea va continua cu un tur al Oradiei cu autocarul și oprirea în câteva puncte cheie: primărie, gară, aeroport, cetate etc. Aceasta a fost intenția noastră inițială, dar din pricina vremii capricioase am amânat.
(Floare Bernad &Voichita Portelechi)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Povestea Oradiei pentru preșcolarii grupei mijlocii A.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 05:49:01 Ora de vară a Europei de Est