Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Arată-mi că ești special!” (Arta CES)

La C.S.E.I. Nr. 1

Arată-mi că ești special!” (Arta CES)

Proiectul ARaTĂ-mi Că Ești Special!” (Arta CES) este un program de terapie prin mediere artistică derulat de Asociația C.E.S. – Colaborăm Educăm Sprijinim, în parteneriat cu Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea în perioada 01.01-31.10.2013 cu sprijinul Fundației pentru Comunitate și MOL România în cadrul programului MOL pentru sănătatea copiilor.

Scopul proiectului este implementarea unor programe de terapie prin mediere artistică individuală și de grup, de tipul terapiei prin muzică, terapiei prin dans, metodei teatrului experiențial, art-terapiei și psihodramei, la copii cu cerințe educative speciale (C.E.S.) și alte boli cronice, în vederea recuperării psihopedagogice a acestora și/sau dezvoltării armonioase a personalității lor.
Grupul țintă, căruia se adresează proiectul îl reprezintă un număr de 57 de copii cu cerințe educative speciale: deficiență mintală, tulburări comportamentale, tulburări psihomotrice, tulburări de limbaj, ADHD, autism și alte boli cronice, din școli speciale și/sau școli integratoare, cu vârste cuprinse între 3-18 ani.
Bugetul proiectului de 12.000 de lei a fost aprobat exclusiv pentru plata terapeuților implicați în activitățile proiectului.
Activitățile proiectului, centrate pe terapii prin mediere artistică de tipul terapiei prin muzică și dans, art și drama terapie, teatru experiențial, psihodramă și povești terapeutice se derulează sub forma unor programe:
1. Programul de terapie individuală - program individual complex de recuperare, incluzând terapii prin mediere artistică stabilit pentru fiecare copil în parte în urma evaluării de către terapeut în colaborare cu părintele.
Opt copii cu diferite diagnostice, provenind din familii cu dificultăți economice și sociale, beneficiază gratuit de 1-2 ore de terapii complexe, inclusiv prin mediere artistică, pe parcursul semestrului II al anului școlar 2012-2013
2. Programul de terapie de grup -  program de activități de dezvoltare personală - autocunoaștere și formare a imaginii și stimei de sine - de grup, centrat pe terapii prin mediere artistică, elaborat de terapeuții participanți la proiect, adaptat și implementat la nivelul mai multor grupuri.
Astfel, 12 copii integrați în școlile colaboratoare (Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Oradea și Școala cu clasele I-VIII „Szacsvay Imre”, Oradea) împreună cu colegii lor; 10 copii internați la Spitalul de Neuropsihiatrie Infantilă „Dr. Gavril Curteanu”, Oradea și 12 copii de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea au beneficiat și beneficiază în continuare de acest program de 10 ore structurate în 5 ședințe.
3. Școala de vară: ateliere și tabăra de creație - program de modificare a unor comportamente și emoții negative, ca urmare a confruntării cu acestea prin intermediul terapiilor prin mediere artistică.
Un număr de 16 copii cu cerințe educative speciale sunt așteptați pe parcursul vacanței de vară de profesorii terapeuți de la Asociația C.E.S. și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea pentru a derula activități.
Cadrele didactice și părinții interesați să înscrie copiii în acest program: atelierele de creație ale școlii de vară, ne pot contacta la adresa de e-mail a Asociației C.E.S. (sen_association@yahoo.com ) sau la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea din Str. Roman Ciorogariu, Nr.48 (persoana de contact: Lavinia Gorgan), locația școlii de vară.
(Teodora Pantazi)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Arată-mi că ești special!” (Arta CES).

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:26:59 Ora standard a Europei de Est