Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Arată-mi că ești special!” (Arta CES)

La C.S.E.I. Nr. 1

Arată-mi că ești special!” (Arta CES)

Proiectul ARaTĂ-mi Că Ești Special!” (Arta CES) este un program de terapie prin mediere artistică derulat de Asociația C.E.S. – Colaborăm Educăm Sprijinim, în parteneriat cu Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea în perioada 01.01-31.10.2013 cu sprijinul Fundației pentru Comunitate și MOL România în cadrul programului MOL pentru sănătatea copiilor.

Scopul proiectului este implementarea unor programe de terapie prin mediere artistică individuală și de grup, de tipul terapiei prin muzică, terapiei prin dans, metodei teatrului experiențial, art-terapiei și psihodramei, la copii cu cerințe educative speciale (C.E.S.) și alte boli cronice, în vederea recuperării psihopedagogice a acestora și/sau dezvoltării armonioase a personalității lor.
Grupul țintă, căruia se adresează proiectul îl reprezintă un număr de 57 de copii cu cerințe educative speciale: deficiență mintală, tulburări comportamentale, tulburări psihomotrice, tulburări de limbaj, ADHD, autism și alte boli cronice, din școli speciale și/sau școli integratoare, cu vârste cuprinse între 3-18 ani.
Bugetul proiectului de 12.000 de lei a fost aprobat exclusiv pentru plata terapeuților implicați în activitățile proiectului.
Activitățile proiectului, centrate pe terapii prin mediere artistică de tipul terapiei prin muzică și dans, art și drama terapie, teatru experiențial, psihodramă și povești terapeutice se derulează sub forma unor programe:
1. Programul de terapie individuală - program individual complex de recuperare, incluzând terapii prin mediere artistică stabilit pentru fiecare copil în parte în urma evaluării de către terapeut în colaborare cu părintele.
Opt copii cu diferite diagnostice, provenind din familii cu dificultăți economice și sociale, beneficiază gratuit de 1-2 ore de terapii complexe, inclusiv prin mediere artistică, pe parcursul semestrului II al anului școlar 2012-2013
2. Programul de terapie de grup -  program de activități de dezvoltare personală - autocunoaștere și formare a imaginii și stimei de sine - de grup, centrat pe terapii prin mediere artistică, elaborat de terapeuții participanți la proiect, adaptat și implementat la nivelul mai multor grupuri.
Astfel, 12 copii integrați în școlile colaboratoare (Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Oradea și Școala cu clasele I-VIII „Szacsvay Imre”, Oradea) împreună cu colegii lor; 10 copii internați la Spitalul de Neuropsihiatrie Infantilă „Dr. Gavril Curteanu”, Oradea și 12 copii de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea au beneficiat și beneficiază în continuare de acest program de 10 ore structurate în 5 ședințe.
3. Școala de vară: ateliere și tabăra de creație - program de modificare a unor comportamente și emoții negative, ca urmare a confruntării cu acestea prin intermediul terapiilor prin mediere artistică.
Un număr de 16 copii cu cerințe educative speciale sunt așteptați pe parcursul vacanței de vară de profesorii terapeuți de la Asociația C.E.S. și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea pentru a derula activități.
Cadrele didactice și părinții interesați să înscrie copiii în acest program: atelierele de creație ale școlii de vară, ne pot contacta la adresa de e-mail a Asociației C.E.S. (sen_association@yahoo.com ) sau la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea din Str. Roman Ciorogariu, Nr.48 (persoana de contact: Lavinia Gorgan), locația școlii de vară.
(Teodora Pantazi)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Arată-mi că ești special!” (Arta CES).

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 04:03:59 Ora de vară a Europei de Est