Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Dublă lansare de carte pe domenii de maximă autoritate, actualitate și importanță...”

Joi, în sala de conferințe a Bibliotecii universitare

„Dublă lansare de carte pe domenii de maximă autoritate, actualitate și importanță...”

Editura Universității din Oradea și Facultatea de Geografie, Turism și Sport (Departamentul de Geografie, Turism și Amenajarea Teritoriului) au organizat, joi, 11 aprilie 2013, în sala de conferințe a Bibliotecii universitare, lansarea cărților „Evoluția Alianței Nord-Atlantice văzută geopolitic și geostrategic”, semnată de Marian Dincă și „NATO & Securitatea Umană”, semnată de Alexandru Kiș.

„Departament de prestigiu și de top al Universității din Oradea”
În intervenția sa, dl Sorin Șipoș, prorector al Universității din Oradea pe probleme de management al cercetării și relații internaționale, a considerat lansarea de carte drept „pretextul unei reîntâlniri științifice”, departamentul fiind cunoscut pentru performanțele sale științifice remarcabile în cei 49 de ani de activitate științifică și profesională, pedagogică neîntreruptă.
„Geografia este un domeniu care s-a dezvoltat organic pe durată lungă”, dispunând de un colectiv care face performanță, care face excelență; domnia sa a subliniat apoi relația pe care geografia o are cu istoria și alte discipline (cu științele politice și relațiile internaționale), meritul decanului Alexandru Ilieș în a așeza, a orienta departamentul în conformitate cu vremurile, cu piața, cu ceea ce se cere. „Geografia are licență, are masterat, are școală doctorală, cele trei domenii fundamentale, și cel mai important este școala doctorală, care înseamnă excelență în cercetare. Departamentul de Geografie este departament de prestigiu și de top al Universității din Oradea; departament care poate să constituie și să fie model pentru alte departamente. Iată, astăzi (joi – n.n.), departamentul organizează, prin școala doctorală, această dublă lansare de carte pe domenii de maximă autoritate, actualitate și importanță pentru cercetarea științifică de la Universitatea din Oradea și din România”, a conchis dl prorector Sorin Șipoș.
În continuare, dl prof. univ. dr. Nicolae Josan a prezentat cartea dlui Marian Dincă, intitulată „Evoluția Alianței Nord-Atlantice văzută geopolitic și geostrategic”.
Referindu-se la cuvântul dlui prorector  Sorin Șipoș, dl Nicolae Josan avea să aprecieze faptul că dl prorector a surprins exact preocupările de a corela, de a recorela geografia cu alte domenii de activitate, cum ar fi geopolitica („există și o geografie politică, dar care, în perioada ultimilor 50 de ani, a fost interzisă în țara noastră”), după cum avea să sublinieze dl Nicolae Josan.
Vorbind despre cartea lui Marian Dincă, dl prof. univ. dr. Nicolae Josan a ținut să sublinieze faptul că autorul „transpune la un nivel spațial major o realitate militară existentă la ora aceasta. Este vorba de evoluția Alianței Nord-Atlantice. Această evoluție este privită atât în timp, cât și în spațiu. Am încercat cu doctorandul să surprindem această latură a evoluției spațiale a Alianței Nord-Atlantice. Foarte interesant, din punctul meu de vedere, este faptul că luând niște modele mai vechi, autorul a reușit să identifice tendințele actuale ale Alianței Nord-Atlantice cu alte alianțe existente în trecut”. Mai aflăm apoi că lucrarea nu se adresează numai militarilor, „ci oricărui om care dorește să se informeze și să știe ceva nou despre această structură”.
În al doilea rând, autorul face „o prognoză personală privind dezvoltarea Alianței Nord-Atlantice din punct de vedere spațial. Este un lucru foarte interesant”, ține să precizeze dl Nicolae Josan.
Despre cartea dlui Alexandru Kiș, „NATO & Securitatea Umană”, a vorbit dl decan Alexandru Ilieș.
„Vorbind despre lucrarea dlui Kiș, nu este cazul să vă spun ce este în carte, ci să vă incit s-o lecturați, să vă apropiați de ea... Este o carte elaborată după un tipar putem să spunem clasic, la o primă lectură, deci există o primă parte teoretică, în care autorul încearcă să ne familiarizeze cu cadrul teoretic, metodologia de lucru. Sunt multe lucruri interesante, pentru că în această lucrare, autorul dezvăluie sau traduce, ne traduce nouă, celor din domeniul civil, mai ales, o serie de aspecte, pe care le-am înțeles greșit. Prin „Securitatea umană”, probabil mulți dintre noi înțelegem altceva decât este sensul adevărat al conceptului. Cei care au curiozitatea o să constate că prin Securitate umană, practic se justifică în mare măsură existența Alianței Nord-Atlantice. După acest preambul destul de consistent, vizând partea teoretică, urmează un aspect interesant în care autorul ne familiarizează cu ceea ce înseamnă Securitatea umană la nivel substatal și macrostatal”.
Un alt punct forte al autorului este activitatea sa de teren. „În cazul de față, autorul acestei lucrări a fost artizanul sau a participat activ pe teren și a reușit să vadă cu ochii lui, să înțeleagă ceea ce înseamnă securitatea individului, securitatea comunității, securitatea umană, în „cartea de război”, gen Angola, Kosovo, Afganistan... A reușit să transpună faptele, tot ce se întâmplă într-un astfel de areal, să le transpună sub o formă științifică, să extragă modele, care să contribuie la elaborarea unei strategii viitoare. Cred că acesta este aspectul cel mai important dintr-o abordare științifică a unei astfel de teme”, a remarcat dl Alexandru Ilieș. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Dublă lansare de carte pe domenii de maximă autoritate, actualitate și importanță...”.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 21:42:21 Ora de vară a Europei de Est