Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A apărut nr. 103 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 103 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ. Numărul se deschide cu prima ediție a Zilei Școlii din Nojorid.

În pagina a II-a, partenerii noștri de la Eurovacanța ne propun Festivalul Sporturilor Montane, din 2-4 august, de la Parângul Mare. În pagina de Evenimente: Ziua Internațională a Francofoniei, sărbătorită la Szeged (Ungaria) și Parteneriat româno-maghiar, cu Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, pentru diminuarea numărului de accidente de circulație. Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” a organizat prima ediție a Târgului virtual al locurilor de muncă.
În pagina Universității Agora, avem mesajul distinsului său rector, prof. univ. dr. Ioan Dzițac, îndemnul de a vizita www.univagora.ro și de a cunoaște oferta educațională a Universității Agora. În pagina de Eveniment național, am prezentat un fotoreportaj de la lansarea „Săptămânii  PASII FPI”, la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” -  școală pilot, în parteneriat cu cinci școli partenere din Oradea, Aleșd, Aiud și Sebeș (jud. Alba). În rubrica juridică, dl notar Gârba Cornel ne vorbește despre Căsătorie; alegerea regimului matrimonial. Dna prof. Kovacs Anamaria ne-a scris despre acțiunile desfășurate în Săptămâna altfel, la Colegiul Tehnic „Unirea”din Ștei. În mijlocul revistei, dar nu numai, am publicat fotoreportajul realizat joi la Căminul Cultural din Oșorhei, la cea de-a II-a ediție a proiectului județean „Tradiții folclorice românești între trecut și modernitate”, la care au participat nouă școli din Calea Mare, Drăgești, Husasău de Criș, Ineu de Criș, Oșorhei, Răbăgani, Roșia, Săcădat și Þețchea (un fotoreportaj, cuprinzând 23 de poze, din care 4 color). În Săptămâna altfel,Turnul Primăriei Oradea a constituit atracția turistică nr. 1. Numai joi, 4 aprilie, peste 280 de elevi au urcat cele 250 de trepte (în foto, elevii clasei I C de la Școala Gimnazială „Dacia”, elevii dnei prof. Florica Hava). În pagina de Proiecte: O acțiune cu scop caritabil, desfășurată de liceenii economiști orădeni, îndrumați de prof. Daniela Ghiuro și Cireșica Ivan. Cel de-al doilea proiect a fost consemnat de consilierul educativ de la Școala Gimnazială din Holod, dra prof. Diana Gheban. În rubrica săptămânală „Cu noi este Dumnezeu”, Alexandra ne prezintă cântecul „Pe Tine Te lăudăm (partea a II-a). În paginile 13-14, continuă fotoreportajul din pagina I de la Ziua Școlii din Nojorid (fotoreportaj, cuprinzând 17 poze, din care 4 color). Prof. Gabriela Osvald de la Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea a scris despre activitatea prietenei sale, Lavinia Dumea (o surpriză pe care Lavi nu a aflat-o încă)! Doar la Papetăria „MONA”, ați putut găsi (la promoție) tablete pentru învățarea limbii engleze, niște materiale didactice excepționale pentru copii și profesorii de engleză. Acestea au fost subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale numărului 103 al revistei „OviDan”, apărut marți, 9 aprilie 2013 (cu un total de 79 de poze). Ovidiu DAN  

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:28:21 Ora de vară a Europei de Est