Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Astăzi, Bursa locurilor de muncă la Casa de Cultură a Sindicatelor

Concedieri colective la trei societăți comerciale

Astăzi, Bursa locurilor de muncă la Casa de Cultură a Sindicatelor

În cadrul conferinței de presă de ieri (miercuri, 17 aprilie 2013), directorul executiv al A.J.O.F.M., dl ing. Dorel Drăghici, a abordat patru subiecte: prezentarea noului director executiv adjunct Morar Adrian Grațian (numit în funcție în 27 martie 2013); Concedieri colective la trei societăți comerciale din Ștei, Oradea și Beiuș; Situația șomajului și Bursa locurilor de muncă.

Nori negri! Concedieri colective – 274 de persoane
La S.C. Hiperion S.A. Ștei (fosta Mecanica Ștei) se vorbește de suspendarea activității întregii societăți până la sfârșitul lunii aprilie. Aceasta înseamnă disponibilizarea întregului efectiv, de 62 de persoane.
Până la sfârșitul lunii mai vor fi puse pe liber 155 de persoane din 750, de la Yellow Stone Company (firmă spaniolă), care are puncte de lucru și în județ. Vor fi disponibilizate opt persoane (confecționeri încălțăminte) de la punctul de lucru din Salonta, 56 de la Marghita și 91 de la Oradea. În lunile iunie și iulie, Uniconf S.A. Beiuș pregătește disponibilizarea întregului personal de producție 57 de persoane (dintr-un total de 63, întregul efectiv al societății).
Situația șomajului. Comparații, concluzii optimiste
„Stocul inițial de șomeri cu care am pornit la 31 decembrie 2012  sau 1 ianuarie 2013 a fost de 11.743 de persoane înregistrate în baza de date a agenției; ceea ce înseamnă cu 1 la sută mai mult decât stocul de șomeri înregistrat la 31 decembrie 2011 (sau 1 ianuarie 2012); 110 persoane a fost diferența înregistrată. Cum a evoluat acest stoc? La 31 ianuarie, numărul lor a crescut cu 250. În cursul lunii s-au produs 447 de angajări. La sfârșitul lunii februarie, la 28.02., numărul de șomeri înregistrați a fost de 11.286, adică cu 710 pers. mai puțin. În februarie s-au angajat 563 de persoane. La sf. lunii martie, avem înregistrat un număr total de șomeri, prima oară după doi ani, sub 11.000, și anume 10.843. Ceea ce înseamnă 443 de pers. mai puțin decât în februarie. Ceea ce a condus și la scăderea ratei șomajului, prima oară după mai mulți ani, sub 4 la sută, ajungând la 3,95 la sută. Față de 1 ianuarie 2013, numărul este cu 1.153 mai mic. Numai în luna martie s-au angajat 841 de persoane. E vorba de relansarea unor activități: 477 angajați în ianuarie, 563 în februarie și 841 angajați în martie.
364 de locuri de muncă, la Bursa locurilor de muncă, de vineri, de la Casa de Cultură a Sindicatelor
Bursa va începe vineri, 19 aprilie, la ora 9.00, la Casa de Cultură a Sindicatelor. Actuala ediție se va desfășura în parteneriat cu gazdele (ceea ce înseamnă scutire de plata chiriei).
„Fii informat”
În baza unui proiect național derulat de Agenția Națională de Ocuparea Forței de Muncă, intitulat „Fii informat”, participanții la bursă vor primi broșuri și pliante unde vor găsi informații utile. În setul celor 10 materiale, pot fi citite: ANOFM, un pas în carieră; Stimularea încadrării în muncă a elevilor și studenților; Ucenicia la locul de muncă; Subvenții și facilități oferite angajatorilor; Absolvenți (înscriere, drepturi, obligații, facilități); Cauți un job? Caută ANOFM! Șomerul, beneficiarul indemnizației de șomaj; Cunoaște-ne! Suntem aici! Buletin informativ.
„Până la această oră, avem confirmarea participării la bursă de la un număr de 31 de angajatori, pe diverse domenii. Vreau să fac o remarcă pentru S.C. Turism Felix, care mizează pe o revenire, datorită încălzirii vremii, sosirea primăverii și a verii, va angaja 61 de persoane, pe domeniul bar-restaurant, în principal, dar și îngrijitori de spații hoteliere. Celestica – cu 37 de persoane, Faist Mekatronic – 36 de locuri de muncă...”
98 de locuri sunt pentru studii superioare
„Ceea ce este semnificativ, comparativ cu anii trecuți, este că din totalul de 364 de locuri de muncă oferite, 98 sunt pentru studii superioare. Aproape o treime, ceea ce nu s-a prea întâmplat în anii precedenți, la mare căutare fiind: inginerii de diverse specializări, programatori, planificatori și agenți contractări și achiziții, ingineri electromecanici, ingineri producție pentru utilaje cu comandă numerică, ingineri proiectanți, consilieri financiari... Azi și mâine (miercuri și joi – n.n.), mai primim confirmări de participare. Așa cum se întâmplă în România, cam multe vin pe ultimul moment...”
Tot, vineri se vor face încrieri la curs
Domnul director Dorel Drăghici a ținut apoi să ne informeze că tot vineri, la bursă, la standul agenției, se vor face înscrieri la cursurile de formare (programele de formare) pe care le organizează A.J.O.F.M.
Așadar, vineri, 19 aprilie, cu începere de la ora 9.00 (la ora 13.00), toate drumurile duc la Bursa locurilor de muncă, de la Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Astăzi, Bursa locurilor de muncă la Casa de Cultură a Sindicatelor.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 00:40:00 Ora de vară a Europei de Est