Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Studenți din Cluj-Napoca și Timișoara au studiat la Universitatea din Oradea

În cadrul programului studențesc Exchange 2013

Studenți din Cluj-Napoca și Timișoara au studiat la Universitatea din Oradea

Studenți de la Facultatea de Electronică și Telecomunicații a Universității Tehnice din Cluj-Napoca și Facultatea de Electronică și Telecomunicații a Universității „Politehnica” din Timișoara au avut ocazia de a studia la Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației din cadrul Universității din Oradea, timp de o săptămână, în cadrul programului studențesc Exchange, ediția 2013.

Programul Exchange oferă studenților din primii ani de studii universitare posibilitatea de a participa la activități didactice din alte centre universitare pe bază de parteneriat.
Astfel, studenții din Cluj-Napoca și Timișoara au luat parte la orele de curs și de laborator ale programului de studii Rețele și Software de Telecomunicații, anul I.
La sfârșitul acestei activități, studenții participanți s-au arătat mulțumiți de condițiile de studiu și de baza materială oferite de către Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației a Universității din Oradea.
Pe plan local, organizarea activității a fost asigurată de dl. Romeo Filip, student în anul II la programul de studii Calculatoare și vicepreședinte al studenților din Senatul universitar al Universității din Oradea.
La nivel de studii de licență, Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației a Universității din Oradea organizează următoarele programe de studii:
*Calculatoare și Tehnologia Informației în domeniul Calculatoare și Tehnologia Informației;
* Sisteme Electrice și Electromecanică în Domeniul Inginerie Electrică;
*Electronică Aplicată și Rețele și Software de Telecomunicații în domeniul Inginerie Electronică și Telecomunicații;
* Automatică și Informatică Aplicată din domeniul Ingineria Sistemelor;
* Inginerie Economică în Domeniul Electric, Electronic și Energetic din domeniul Inginerie și Management. (Daniel TRIP)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:33:38 Ora standard a Europei de Est