Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O activitate interactivă de circulație și protecție împotriva infractorilor minori

Miercuri, la Lic. Ped. “Iosif Vulcan” Oradea

O activitate interactivă de circulație și protecție împotriva infractorilor minori

Miercuri (20 februarie 2008), 85 de elevi din clasele înv. Adriana Puie și Ioana Abrudan, Nagy Emilia și Lavinia Sabău (de la Liceul Pedagogic “Iosif Vulcan”) au participat la o activitate interactivă (elevi-părinți-cadre didactice) de circulație și protecție împotriva infractorilor minori, avându-l ca invitat pe dl Florin Bogdan, agent șef al I.P.J.Bihor.

 Elevii  și-au etalat cunoștințele…
Cu acest prilej, elevii și-au etalat în fața colegilor cunoștințele pe teme de circulație (dinspre și spre casă) și protecție împotriva infractorilor minori care-i acostează pe stradă, în stațiile de tramvai (elevi mai mari  care doresc să-i deposedeze de bani, sandwich, telefon mobile), fiind abordat, totodată, și comportamentul civilizat în parcuri și în alte locuri (și în diferite situații). S-au făcut demonstrații practice, elevii împărtășind astfel din experința lor personală și altor colegi prezenți, s-au pus întrebări, demonstrând curiozitate și interes pentru subiectele puse în discuție.
Trebuie să spunem că activitatea este circumscrisă proiectului “Crearea centrului de resurse pentru părinți”, derulat de înv. Adriana Puie, inst. Rodica Panti și  inst. Lavinia Sabău, în colaborare cu înv.Ioana Abrudan, Nagy Emilia, Andrei Ionuț și Anca Mărincean, un proiect cu bătaie lungă (15 septembrie 2006 – 15 iunie 2011) care urmărește realizarea unor obiective, între care: sporirea capacității de implicare a părinților într-un demers formativ (educativ) coerent, care să sprijine dezvoltarea copiilor de vârstă școlară mică, reducerea abandonului școlar, a delicvenței juvenile și comportamentelor marginale, descoperirea unor strategii de “educație pentru societate” a copiilor prin evidențierea necesității colaborării școlii cu familia în vederea continuității în educație.
“Părinții au dreptul de a participa la educația propriilor copii”
“Prin derularea acestui proiect – ne spunea coordonatorul de proiect - aducem (și aliniem) răspunsuri ale educației la cerințele dezvoltării lumii contemporane, mai exact a “ noilor educații”, răspunzând dezideratelor unei educații psihopedagogice complexe. Încercăm, astfel, să dezvoltăm un parteneriat eficient (familie-școală-comunitate) - un deziderat prioritar care “oferă” avantaje tuturor celor implicați în actul educațional: elevi, familie, școală, comunitate.
Noi credem că părinții au dreptul de a participa la educația propriilor copii,  iar noi le oferim această șansă prin implicare activă în derularea proiectelor noastre educaționale”, a concluzionat înv. Adriana Puie. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O activitate interactivă de circulație și protecție împotriva infractorilor minori.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 05:28:29 Ora standard a Europei de Est