Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Olimpicii Liceului Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea

Iar și iară, e primăvară!

Olimpicii Liceului Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea

Dincolo de câteva proiecte esențiale pe care le-am consemnat în timp, în fiecare primăvară, la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”din Oradea, ne-am obișnuit să consemnăm bilanțul olimpicilor, care, parcă, an de an, e tot mai consistent.

Acolo unde există seriozitate maximă, responsabilitate, disciplină și competență, muncă multă și dăruire, Dumnezeu rânduiește și roade pe măsura interesului și implicării.
12 olimpici alcătuiesc în acest an fanionul liceului; cu ei se mândresc dascălii lor, iar respectul și stima sunt reciproce, căci, măcar 50 la sută din merite și strălucirea premiilor revin și celor care au fost cu ochii pe ei, cot la cot, și cu sufletul alături de ei.
Botica Christopher din a XI-a A e unul din matematicienii dlui prof. Marius Cicortaș, un „abonat” la națională. Acum a ieșit al IV-lea, dar are două medalii de bronz, în 2009 și 2011 și două locuri II la „Grigore Moisil”, tot în 2009 și 2011.
Tiutiu Natan din a VII-a A a ajuns pentru prima oară la națională, la mate. Elevul doamnei prof. Eugenia Medan mai deține o mențiune pe județ în 2012.
Tiutin Andrada din a VI-a e pe drumul bun. Deși atât de tânără într-ale olimpiadelor, eleva dlui prof. Marius Cicortaș promite mult(e). E important că a ajuns la națională, deține un bronz 2013 la „Grigore Moisil” și un premiu III pe județ în 2012.
Pop Robert din a VI-a B, după un loc V, anul trecut pe județ, anul acesta, elevul dlui prof. Marius Cicortaș s-a ambiționat și a adus medalia de bronz de la națională.
Popa David Bujor din a XI-a B s-a clasat pe primul loc la etapa națională a Olimpiadei „Istoria creștinismului” (prof. Dan Botica). Bujor mai deține două locuri III la istorie, în 2012 și 2013, la județ, sub „bagheta” magică a dlui prof. Florin Iștoc; în a V-a și a VI-a a cochetat și cu româna (chiar la națională).
Berghe Sergiu din a VII-a A e tare la geografie. În 27 aprilie 2013, el și Raul Avram (elevii dnei profesor Ramona Iștoc) vor participa la prima ediție a Concursului național Terra sau Mica olimpiadă de geografie. Anul acesta, Sergiu s-a prezentat și la Olimpiada de matematică, etapa județeană, unde s-a clasat pe locul VIII.
Și Pere Carina Rebeca din a IX-a A îndrăgește geografia, tot din cauza dnei profesor Ramona Iștoc. Ea a participat anul acesta la Olimpiada națională de la Târgu Jiu și a învățat multe; și-a încercat puterile și la mate, la etapa județeană.
Avram Raul din a V-a A, așa după cum spunem mai devreme, va participa în 27 aprilie, împreună cu Sergiu, la Mica olimpiadă de geografie, sub „bagheta” dnei prof. Ramona Iștoc. Raul a mai cochetat anul acesta și cu religia și matematica, la etapa județeană.
Săutiuț Elias Claudiu din a IX-a B s-a întors cu premiul I de la naționala de religie, la Studiul vechiului testament, prof. Nelu Tamaș.
Popa David Mircea din a X-a A ne-a reprezentat județul pentru al treilea an, consecutiv, la Olimpiada națională de istorie, sub „bagheta” dlui prof. Florin Iștoc.
Morar Antoniu, elevul dnei profesor Lidia Filip, a participat la Olimpiada Națională a Sportului Școlar, etapa finală la tenis de masă (pentru gimnaziu), desfășurată la Giurgiu. Din 39 de județe prezente în finală, prin Antoniu, Bihorul s-a clasat pe locul 21.
Maier Cristian, elevul dlui profesor Ciprian Fiter, s-a calificat pentru etapa finală a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar, la badminton, care se va desfășura la Bacău, în 19-21 mai 2013. Echipa județului Bihor va fi condusă la Bacău de dl prof. Ciprian Fiter. (Ovidiu DAN)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 05:39:46 Ora de vară a Europei de Est