Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Membrii Patrulei eco de la „Emanuel” informează orădenii

„Omuleții verzi” au ieșit joi în stradă

Membrii Patrulei eco de la „Emanuel” informează orădenii

Ramona și Florin Iștoc, profesori de istorie-geografie la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, și ecologiști convinși, implementează de ani buni proiecte de mediu în parteneriat cu Primăria Oradea.

„Omuleții verzi” (numele Patrulei eco din liceu) sunt cunoscuți și îndrăgiți de-acum nu numai de colegii din liceu, ci și de orădeni. Ei au ieșit deseori în stradă cu pliante pentru a informa populația, iar pe net ei sunt cunoscuți și în țară, dar nu numai.
Joi (18 aprilie 2013), „Omuleții verzi” au ieșit în stradă să pregătească orădenii pentru Ziua Pământului. Despre campania stradală, făcută la meserie de membrii Patrulei eco, ne-a vorbit doamna profesor Ramona Iștoc.
„În apropierea Zilei Pământului, ne-am propus să informăm orădenii despre beneficiile utilizării tehnologiilor verzi. Această acțiune face parte din agenda (calendarul) concursului național „Patrula eco”, la care participăm pentru al treilea an, consecutiv. Cu acest prilej, ne-am propus să informăm și să conștientizăm cetățenii cu privire la necesitatea cunoașterii și utilizării surselor de energie alternativă regenerabilă și nepoluantă.
 -Realizăm faptul că acțiunea Patrulei are, implicit, un dublu scop și efect, atât asupra cetățenilor, cât și asupra lor, a elevilor.
-Exact! Implicându-se în astfel de activități de voluntariat pentru mediu, elevii au ocazia să-și însușească un comportament ecologic adecvat și responsabil față de natură.
Însuși directorul liceului a fost luat la întrebări
-Cine participă la acțiune?
-Ecologiștii noștri sunt elevi din clasele a XI-a A și B, coordonați de mine și de Florin. Avem și doi invitați speciali: pe dl consilier local Teofil Filimon și pe dl director al liceului nostru, dl profesor Constantin Buleandra. Pe lângă standurile bogate și frumos amenajate, cu gust și imaginație, omuleții verzi aplică unele chestionare trecătorilor, astfel că nu au scăpat de întrebările lor nici invitații noștri speciali. Informațiile pe care le furnizează elevii în cadrul standurilor se referă la energia solară, eoliană, hidraulică și geotermală. La standurile lor găsiți pliante, planșe, machete, bannere, postere, dar și o recompensă neașteptată (un pahar cu limonadă și bomboane) pentru trecătorii deschiși și amabili care răspund chestionarelor.
-Am mai remarcat faptul că fiecare elev deține o agendă eco. Cu ce scop?
-Așa este. Fiecare are datoria să consemneze lunar în agendă trei aspecte pozitive și trei aspecte negative pe care le-au identificat în perimetrul local, fapte bune și rele de mediu. La final, vom întocmi un raport de activitate, care va fi însoțit de un filmuleț doveditor. Elevii vor „inventa”o mașină a viitorului din materiale reciclabile și vor alcătui un top al faptelor bune și rele de mediu pe care le-au identificat și consemnat în agendele lor eco.
Așa înțeleg cei doi profesori, Ramona și Florin Iștoc, să activeze și să responsabilizeze Patrula eco, informând și sensibilizând orădenii. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Membrii Patrulei eco de la „Emanuel” informează orădenii.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 04:34:48 Ora de vară a Europei de Est