Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

PractING – un amplu proiect dedicat carierei

În cadrul Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației

PractING – un amplu proiect dedicat carierei

Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației din cadrul Universității din Oradea a organizat vineri, 19 aprilie 2013, în sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea, o nouă sesiune de informare și conștientizare cu privire la oportunitățile și beneficiile pe termen lung oferite studenților prin participarea în cadrul proiectului POSDRU/109/2.1/G/82033 intitulat „Convergența pregătirii practice universitare pentru integrarea reușită a studenților pe piața muncii” – PractING.

Cu această ocazie, alți 74 de studenți din domeniile Calculatoare și Tehnologia Informației, Inginerie Electronică și Telecomunicații și Inginerie Electrică, anii de studiu II și III, au putut beneficia de practică la firme importante din regiune.  
Dincolo de însușirea unor abilități practice aplicate în domenii specifice, proiectul a reprezentat un punct de susținere al studenților în demersul de angajare într-o organizație. În urma primului an de implementare un număr însemnat de studenți și-a găsit un loc de muncă ca urmare a efectuării stagiului de practică în cadrul proiectului. 
Principalele rezultate atinse în primul an de implementare sunt:
*126 de studenți din domeniile Calculatoare și Tehnologia Informației, Inginerie Electronică și Telecomunicații și Inginerie Electrică beneficiari ai serviciilor de consiliere în carieră și susținuți în tranziția de la școală la viața activă
*21 de firme selectate în calitate de partener de pratică, în cadrul cărora studenții au desfășurat activitatea de practică în perioada iulie-august 2012
*25 de tutori din cadrul firmelor partenere sunt instruiți în cadrul unui modul de formare și instruire pentru activități de tutoriat și lucru cu studenții
*posibilitatea de interacțiune online între factorii implicați în cadrul proiectului, studenți, firme, cadre didactice prin intermediul platformei dedicate.
În cel de-al doilea an de implementare proiectul vizează selectarea a unui număr de minimum 74 de studenți din domeniile Calculatoare și Tehnologia Informației, Inginerie Electronică și Telecomunicații și Inginerie Electrică care vor beneficia, prin intermediul activităților derulate în cadrul proiectului de următoarele avantaje: *posibilitatea de a efectua practica la firme importante din regiune, cu experiență în domeniul lucrului cu studenții, în specializarea aferentă domeniului de studiu și a competențelor personale *desfășurarea activității de practică sub îndrumarea unor tutori specializați și instruiți, cu posibilitatea de monitorizare și interacțiune on-line între factorii implicați (studenți, facultate, firme) pe baza unei platforme dedicate servicii specializate de orientare și consiliere profesională *subvenții pe durata derulării programului de practică
Proiectul a pus bazele realizării unui cadru de parteneriat între Universitatea din Oradea și firme de profil din Oradea și județul Bihor pentru desfășurarea activității de practică a studenților din cadrul Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației. Activitatea desfășurată în cadrul proiectului a creat premisele pentru integrarea calitativă și performantă a studenților participanți în piața muncii prin lărgirea și diversificarea de colaborări cu mediul economic și prin promovarea și dezvoltarea de parteneriate cu firme din domeniu.
Valoarea totală a proiectului, 1.862.141,88 RON, este cofinanțată din Fondul Social European și este derulat de Universitatea din Oradea în parteneriat cu SC Romarketing S.R.L. și cu Camera de Comerț și Industrie Bihor. În prezent, proiectul PractING este în curs de derulare, aflându-se în cel de-al doilea an de implementare.
Beneficiile aduse studenților în urma participării în cadrul proiectului vor conduce la o mai bună inserție ulterioară a acestora pe piața muncii, precum și la creșterea adaptabilității la cerințele unui loc de muncă stabil.
Astfel, în contextul european al cerințelor de dezvoltare mai eficientă a capitalului uman existent, încă de pe băncile școlii, proiectul contribuie la dezvoltarea cunoștințelor și competențelor practice necesare pentru realizarea unei cariere în domeniul ingineresc, asigurând o modalitate de creștere a competivității și corelarea educației cu piața muncii a viitorilor absolvenți. (Cornelia Gyorodi)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: PractING – un amplu proiect dedicat carierei. 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 14:03:15 Ora de vară a Europei de Est