Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul național ,,Să învățăm să ne jucăm” a ajuns și la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” din Beiuș

De la Constanța la Beiuș

Proiectul național ,,Să învățăm să ne jucăm” a ajuns și la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” din Beiuș

Proiectul național ,,Să învățăm să ne jucăm” s-a extins și în județul Bihor. Proiectul este inițiat de Școala Gimnazială Nr.18 „Jean Bart” din Constanța, coordonat de profesor psiholog Daniela Ghițoiu.

Se derulează în 21 de județe din România. Este un proiect care se adresează atât elevilor mici, care sunt beneficiarii direcți ai zilelor de joacă, cât și elevilor de gimnaziu, care devin voluntari și lideri, realizând aceste activități.
Era calculatorului i-a îndepărtat foarte mult pe copii de jocul real, iar pe tineri de socializarea benefică. Mai mult, calculatorul a devenit un stil și un mod de viață pentru copiii noștri.
20 de elevi de la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu”, Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș”, Colegiul Național „Samuil Vulcan” și Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din municipiul Beiuș au participat în zilele de 18-20 aprilie 2013 la cursul de formare din cadrul proiectului, alături de trei formatori: Panchici Teodora, Cristina Pănescu din Constanța și Teodora Þăran din Beiuș.
Coordonatorul județean al acestui proiect, doamna profesor Mihaela Nemeș, a organizat acest curs la Școala Gimnazială ,,Nicolae Popoviciu”, Beiuș, cu sprijinul doamnei director, profesor Adina-Ionela Cioloș și al autorităților locale.
Cursul s-a finalizat cu o zi de joacă în parc, pentru copiii din localitate. Au participat la această acțiune 20 de lideri, copii, cadre didactice și părinți.
Bucuria și voia bună au dominat dimineața de duminică la Beiuș.
Cu siguranță, acest proiect va da o nouă dimensiune voluntariatului realizat de tinerii acestui oraș. (Adina Faur)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul național ,,Să învățăm să ne jucăm” a ajuns și la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” din Beiuș.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:24:13 Ora standard a Europei de Est