Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Profesorul Boeriu cultivă arta înțelepciunii prin gândire

Salonta

Profesorul Boeriu cultivă arta înțelepciunii prin gândire

Pornim de la ipoteza unanim acceptată că toți elevii Colegiului Național „Arany Janos” din Salonta sunt inteligenți. Se oferă spre demonstrare concluzia că toți elevii doresc să-și folosească această inteligență în scop creativ-constructiv.

Este nevoie, așadar, de identificarea tipului de inteligență caracteristic fiecărui elev în parte și de aplicarea unei „teoreme” pe măsura gradului de șlefuire a inteligenței prin gândire logică și spirit analitic. q.e.d.
Aceasta este „tema pentru acasă” oferită tuturor elevilor de gimnaziu și liceu ai Colegiului Național „Arany Janos” din Salonta, în această primăvară, de către profesorul Romulus Boeriu, prin cartea „Ce tip de inteligență ai?” În volumul de peste 200 de pagini sunt cuprinse teste de logică din șapte domenii specifice nevoilor sociale imediate (limbaj, gândire spațial-vizuală, afaceri, practică, matematică, fizică, logică), asortate cu imagini laborioase, grafice, scheme detaliate, fotografii și figuri geometrice. Prin rezolvare, elevii își pot descoperi, defini, evalua și gestiona capacitatea intelectuală.
Pentru autorul acestei cărți inedite, „înțelepciunea” nu poate avea o definiție obiectivă. „Pentru mine, a fi înțelept înseamnă a înțelege că întrebarea „Ce trebuie să fac?” este mai importantă decât întrebarea „Ce vreau să fac?” Sunt convins că nu poți fi înțelept dacă nu înveți și nu citești. Animalele și calculatoarele pot fi inteligente, dar nu pot fi înțelepte. Animalele pentru că nu înțeleg cuvântul „trebuie”, calculatoarele pentru că nu înțeleg cuvântul „vreau”, ne-a declarat prof. Romulus Boeriu.
Volumul „Ce tip de inteligență ai?” dedicat elevilor salontani, are un destinatar special: „Am dedicat această primă carte fiului meu deoarece discuțiile cu el, de-a lungul anilor în care am reușit să-l fac să fie interesat de lectură, au inspirat multe dintre testele și întrebările prin care descoperim acum aspecte mai puțin evidente dar deosebit de profunde și interesante ale lumii în care trăim”, ne-a mărturisit seniorul Boeriu. Profesorul acceptă ideea că s-ar putea concepe o materie care ar avea ca scop dezvoltarea și modelarea creativ-contructivă a gândirii logice a elevului, dar lansează și o viziune de pionierat: „Dacă toate manualele ar conține și probleme sau întrebări care să solicite ceea ce se numește „gândirea laterală”, care pune în mișcare logica elevului, disciplinele școlare ar deveni mai interesante, mai productive, iar gândirea elevilor ar fi mai bine antrenată pentru a face față provocărilor societății digitale”.
Profesorul Romulus Boeriu promite o continuare a acestei cărți, „care este deja în lucru” și, într-un viitor apropiat, o nouă carte în care problemele filozofice sau științifice universale sunt prezentate pe înțelesul tuturor. „Problemele la care fac referire în această lucrare pseudo-beletristică sunt liberul arbitru, existența lui Dumnezeu, inteligența artificială, efectul-fluture, noțiunea de frumusețe, principiul antropic și altele subiecte tabu sau de la frontiera cunoașterii prezentate și exemplificate prin prisma unor povestiri ancorate în cotidian”, ne-a spus profesorul.
Primul tiraj al cărții „Ce tip de inteligență ai?” s-a „topit” în numai câteva zile de la ieșirea din tipografie. „În acest moment sunt în căutarea unei edituri pentru publicarea unui nou tiraj și pentru tipărirea următoarelor cărți aflate deja în lucru. Orice mână întinsă la e-mail: romulusboeriu@yahoo.com este binevenită. Inițial, eu am tipărit doar 300 de exemplare, pe cheltuiala mea și sper ca prin implicarea unei edituri serioase să putem oferi elevilor și profesorilor varianta color a acestei cărți, mult mai atractivă, precum și proiectele aflate deja în manuscris”, ne-a precizat prof. Romulus Boeriu.
Sorin PETRACHE

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:20:55 Ora de vară a Europei de Est