Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Excelență în educația antreprenorială la Colegiul Economic Partenie Cosma

Diplomă de excelență dlui director Virgil Blage

Excelență în educația antreprenorială la Colegiul Economic Partenie Cosma

Promovarea excelenței în educația antreprenorială și-a găsit casă la Colegiul Economic „Partenie Cosma”.

Aceasta este o parte a motivației acordării diplomei pentru excelență în educație antreprenorială de către Junior Achievement directorului colegiului, Virgil Blage, în cadru festiv, vineri, 26 aprilie 2013

Sub egida promovării excelenței în educație au avut loc în cadrul colegiului mai multe manifestări: lansarea centrului de excelență în educație antreprenorială, inaugurarea cabinetului mobil de informatică dedicat educației antreprenoriale, promovarea programelor Junior Achievement – Learning by doing și schimbul de experiență în cadrul parteneriatului româno-belgian, aflat la a VI-a ediție.
La eveniment au luat parte președintele Consiliului Județean Cornel Popa, prefectul Claudiu Pop, șeful Inspectoratului Școlar Județean Bihor - Daniel Negrean, șefa Parcului Industrial Eurobusiness, Delia Ungur și reprezentantul Junior Achievement România - Dorin Călin.
Ca parte a promovării programelor Junior Achievement, reprezentantul Junior Achievement România, Dorin Călin, a prezentat profesorilor de specialitate programele de educație antreprenorială Junior Achievement, modalitățile de accesare a acestor programe și beneficiile pe care acestea le aduc elevilor în formarea lor profesională. Elevii au șansa să parcurgă drumul unui antreprenor, de la dezvoltarea unei idei de afaceri la materializarea ei pe piață și de ce nu, la realizarea profitului, elemente pe care sistemele virtuale de educație antreprenorială nu le pot încă încorpora
Ca o exemplificare a programelor dezvoltate de Junior Achievement, șapte firme ale elevilor din cadrul Colegiului Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd și-au expus ideile de afaceri în amfiteatrul Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai”. Cele mai bune idei de afaceri au fost premiate (Premiul I, Cheap and Cold; Premiul II, Remideco SRL, Premiul III, SC Woody SRL).
Prof. Ramona Breazdău
Foto: Ing. Kalmar Florin
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Excelență în educația antreprenorială la Colegiul Economic Partenie Cosma.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 01:10:57 Ora standard a Europei de Est