Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O premieră în învățământul românesc!

De la Gojdu la... Microsoft

O premieră în învățământul românesc!

Ieri (marți, 26 februarie 2008), au fost lansate pe site-ul Microsoft România suportul de curs (gratuit) pentru elevi și suportul de curs (gratuit) pentru profesori, intitulate „Introducere în .Net Framework”, realizate de un colectiv de șase profesori (membri ai comisiei naționale de informatică), între care și doi distinși profesori gojdiști, profesorii de informatică Maria și Adrian Niță (de la C.N. „E. Gojdu” Oradea), care au și calitatea de formatori.

Prin Casa Corpului Didactic Oradea – Bihor, prof. Maria și Adrian Niță vor pregăti profesorii de informatică din Oradea și județ pentru noul curs care trebuie predat la elevii claselor a XII-a de la profilul mate-info.
Vorbind despre acest prim parteneriat între Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului din România și Microsoft, vorbim despre o premieră în învățământul românesc.
„Aveți posibilitatea să studiați soluții software și să dezvoltați aplicații...”
„Introducere în .NET Framework este un curs dezvoltat în cadrul programului
Microsoft Parteneri pentru Educație, în colaborare cu un grup de profesori de informatică din România. Până la sfârșitul anului școlar 2007-2008 va fi disponibil în pe situl Microsoft România, în pagina Secțiuni pentru educație.
Cursul vă propune să explorați tehnologia .NET, cea mai răspândită platformă de
aplicații software. Aveți posibilitatea să studiați soluții software și să dezvoltați
aplicații ce pot fi trimise la concursuri sau pot fi integrate în proiecte educaționale.
Suportul de curs este publicat în două versiuni. Cea pentru elevi cuprinde doar componenta de specialitate. Versiunea pentru profesori cuprinde pe lângă componenta de specialitate și pe cea metodică de predare.
Suportul de curs poate fi descărcat gratuit și folosit exclusiv în procesul educațional”, scrie Sanda Foamete, SNR Manager de Proiecte Educaționale Microsoft România în „Cuvânt înainte”.
Să mai spunem că respectivele cursuri sunt structurate pe șase capitole:
1. Programarea Orientată Obiect (POO) cu C#
2. Platforma .NET
3. Limbajul C#
4. Programarea web cu ASP.NET
5. Programare vizuală
6. ADO.NET
Artizanii acestei premiere
Considerăm potrivit să vă facem cunoscute numele artizanilor acestei premiere: Adrian Niță, profesor, Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, Oradea; Maria Niță, profesor, Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, Oradea; Nicolae Olăroiu, profesor Colegiul Național „B.P. Hașdeu”, Buzău; Rodica Pintea, profesor, Liceul „Grigore Moisil”, București (capitolul 1); Cristina Sichim, profesor, Colegiul Național „Ferdinand I”, Bacău; Daniela Tarasă, inspector informatică, ISJ Bacău;
coordonatori: Mihai Tătăran, cadru didactic asociat, Universitatea Politehnica din Timișoara; Nușa Dumitriu-Lupan, inspector general M.E.C.T., Petru Jucovschi, Developer Community Lead, Microsoft România. (Ov. D.)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 06:38:25 Ora standard a Europei de Est