Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Educați așa!

Curs de educație parentală la Grădinița „Mugurel”

Educați așa!

Este cursul de educație parentală ce s-a desfășurat la Grădinița Nr. 30 – „Mugurel” din Oradea, pe perioada a cinci săptămâni.

Cursul a fost organizat și susținut de instructorii de părinți: prof. Loredana Cionca și Lenuța Ruja. La curs au participat 12 părinți, de la grupele de preșcolari conduse de cele două cadre didactice.
Scopul cursului este de a îmbunătăți relația părinte – copil, deoarece aceasta este una din condițiile de bază ale dezvoltării sănătoase și armonioase a copilului. De asemenea, cursul își propune să-i ajute pe părinți să prevină unele probleme legate de educația copiilor și să-i facă să înțeleagă că pot influența comportamentul propriilor copii.
Participarea la fiecare întâlnire a oferit părinților ocazia de a-și însuși abilitățile de bază: acordarea atenției, aprecierea și stabilirea limitelor (a spune „nu” și a interzice, ignorarea, izolarea, pedepsirea). Prin exerciții, cum ar fi: „Semaforul”, „Fierbinte, rece,”, „Cum să spunem nu?”, „Ce aș face eu?”, care au un caracter interactiv, participanții au conștientizat influența puternică pe care experiențele din copilărie le pot avea asupra dezvoltării ulterioare.
Pe parcursul desfășurării fiecărei activități, părinții au vizionat filmulețe didactice, apoi au analizat unele situații comportamentale prezentate, fiecare întâlnire încheindu-se cu discutarea temei pentru acasă și distribuirea broșurilor în care au fost rezumate abilitățile însușite. Rezolvarea temei pentru acasă a fost un exercițiu care a presupus aplicarea strategiilor oferite de curs, în practica din familie.
Prezentarea unor aspecte din experiența personală sau cea de părinte a condus spre concluzia generală că fiecare copil are atât comportamente dezirabile care plac, cât și comportamente neadecvate care deranjează și nu sunt de dorit. Pentru toți cei prezenți, a devenit foarte clar faptul că discuțiile sincere, deschise aduc multă lumină, liniște în conștientul părintelui înclinat a crede că doar copilul lui are manifestări ieșite din comun.
Mai mult decât atât, discuții de acest gen pot facilita găsirea strategiei cu șanse mari de a funcționa în cazul fiecărui copil deoarece rețete garantate, personalizate, nu sunt de găsit. 
 Frecvent a fost subliniată importanța aprecierii comportamentelor adecvate ale copiilor, fapt ce îi face pe copii să înțeleagă că, doar în acest mod reușesc să atragă atenția părintelui, atenție de care au atât de mare nevoie. Procedând astfel, părintele recurge la utilizarea întăririlor pozitive care vor favoriza înregistrarea unui câștig de ambele părți - copil mulțumit, părinte mulțumit.
Cursul s-a finalizat (în 15 mai 2013) cu o evaluare a competențelor dobândite de părinți, iar eforturile și interesul acestora au fost răsplătite cu diplome de participare. Cursanții au mai completat un chestionar prin care am dorit să stabilim, pe o scală de la 1 la 5, măsura în care acest curs a satisfăcut așteptările lor. Cu același instrument de măsurare, ne-am propus să aflăm care este, în opinia participanților, standardul cursului și tot prin intermediul chestionarului părinții au avut ocazia să își exprime nevoile de formare, de consiliere, solicitând și alte teme din domeniul educației parentale.
Satisfacția pe care am avut-o noi, instructorii de părinți, este suficient de motivantă pentru a continua organizarea și susținerea acestui curs, cu atât mai mult cu cât există încă solicitări ale unor părinți pe care nu am reușit să îi cuprindem în program, din cauza numărului restrictiv de participanți, număr impus prin procedura de organizare, aspect care denotă eficiență și calitate. (Lenuța Ruja)

 

 

 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:40:02 Ora de vară a Europei de Est