Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2025

Înscrieri deschise pentru elevi și profesori la concursul național de tehnologii digitale inovatoare – 3DUTECH 2025, concurs inclus în calendarul Ministerului Educației (P)

Elevi si robot – 3DUTECH
3DUTECH a lansat pentru toți elevii și profesorii din România un nou Concurs național de tehnologii digitale inovatoare. Cele mai creative proiecte care vor îmbina Inteligența Artificială, modelarea și printarea 3D și robotica vor fi premiate. Înscrierea este gratuită, iar concursul este inclus în calendarul Ministerului Educației. Tema acestei ediții a Concursului național 3DUTECH este AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun.
Participanții vor avea ocazia să-și pună creativitatea și abilitățile tehnice la lucru pentru a dezvolta soluții inovatoare cu impact real și cele mai bune proiecte pot câștiga premii importante.

Concursul se desfășoară în perioada 1 februarie – 30 mai 2025 și vizează toți elevii și profesorii din învățământul preuniversitar din România, indiferent de specializare, județ sau tipul școlii. Înscrierea este gratuită pentru echipele de elevi și profesori până pe 20 aprilie, care își pot trimite proiectele până la data de 9 mai 2025 pe adresa contact@3dutech.ro.

Concurs național „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”
Elevii din toată țara sunt provocați să creeze un sistem inteligent (robot, dronă, dispozitiv, etc) bazat pe inteligență artificială care să răspundă la o problemă identificată și formulată de fiecare echipă și care să aibă legătură cu unul dintre următoarele domenii: educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență.

Tema acestei ediții este „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”.

Pot participa echipe formate exclusiv din elevi sau din elevi coordonați de profesori. Participarea este gratuită. Concursul este inclus în Calendarul Ministerului Educației.

Anul acesta, participanții vor fi nevoiți să identifice și să formuleze o problemă având legătură cu unul dintre cele trei domenii (educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență), să elaboreze un concept pentru sistemul inteligent și la final să fabrice un prototip al acestuia.

Astfel, cei înscriși vor avea oportunitatea de a-și expune propriile idei folosind aplicații din domeniul modelării și imprimării 3D, roboticii și inteligenței artificiale pentru realizarea acestui concept.

Calendarul concursului național 3DUTECH
înscriere echipe 1 feb – 20 apr 2025;
înscriere proiecte 1 feb – 9 mai 2025;
preselecție proiecte 12 – 16 mai 2025;
prezentare proiecte, jurizare și anunțare câștigători 19 – 23 mai 2025;
acordare premii 26 – 30 mai 2025.
Participanții trebuie să țină cont de câteva aspecte importante în realizarea proiectului:
Soluția este adresată oricărei persoane.
Soluția este ușor de înțeles și integrat.
Soluția/ produsul nu este periculos pentru persoanele care îl folosesc.
Obiectul integrat în soluția elaborată poate fi fabricat cu ajutorul imprimantei 3D (parțial- minim 30% sau integral).
Design-ul este propriu și nu încalcă drepturile de autor ale altor designeri.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Evaluarea activităților din cadrul Programului mondial Eco-Școala

Marți, la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”,

Evaluarea activităților din cadrul Programului mondial Eco-Școala

O comisie de evaluare, alcătuită din reprezentanți ai C.C.D.G. - Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (președinte, dna prof. dr. Cornelia Dincă, vicepreședinte, dl Petru Dincă) -, inspectorul școlar de specialitate părintele profesor Florin Negruțiu, reprezentantul I.S.J. Bihor, dna ing. Loredana Þîrț, consilier al A.P.M. Bihor, a fost prezentă marți (21 mai 2013) la Școala Gimnazială „Nicole Bălcescu” din Oradea pentru a constata nivelul de îndeplinire a Programului mondial Eco-Școala, după trei ani de derulare.

Școala a fost înscrisă în acest program în anul școlar 2010-2011 de către prof. Daniela Pop. De atunci, toate cadrele didactice și elevii școlii au derulat zeci de activități înscrise în acest program, iar marți, ele au fost prezentate în chip impresionant de către eleva Ioana Dzițac, în PowerPoint, dar și prin intermediul Albumului Eco, ambele materiale fiind apreciate la superlativ de membrii comisiei. O bună impresie au lăsat apoi cei 40 de eco agenți (mesagerii eco, reprezentanții claselor), membrii Comitetului Eco pe școală, care au intrat în dialog cu președintele C.C.D.G., doamna prof. dr. Cornelia Dincă lansându-le nenumărate provocări. Manifestarea din cabinetul de limba română a fost moderată de dna prof. Alina Deliman, coordonator de program din 2012, alături de dna prof. Simona Vancea. Tema proiectului implementat la „Nicolae Bălcescu” vizează Managementul deșeurilor. În acest sens, în fiecare sală de clasă, există câte trei coșuri pentru selectarea deșeurilor (albastru, galben și gri), iar la parter și la fiecare etaj sunt pubele corespunzătoare în care elevii golesc coșurile. La „Bălcescu”, Managementul deșeurilor a fost susținut și monitorizat perfect prin intermediul concursului „Clasa de aur”. Din discuțiile cu eco agenții, pe membrii comisiei i-a interesat să afle mai cu seamă impactul pe care l-au avut și îl au activitățile eco asupra lor, și felul în care a reacționat comunitatea, colegii, părinții, toți cei din jur.
La finalul discuțiilor, dl director a invitat membrii comisiei să viziteze școala pentru a se convinge că vorbele au acoperire în fapte. „Cred că merităm Steagul verde. Dumneavoastră veți decide. Noi, prin prestația, nu doar aceasta de aici, verbală, pentru că la vorbe meșteșugite ne pricepem. Vă rugăm să vizitați școala, să vedeți fapte, care sunt mult mai sugestive și mult mai valoroase decât toate vorbele încăpute sau neîncăpute în această discuție care ne onorează”, a spus dl director Gheorghe Troie.
Comisia a vizitat școala, intrând prin sălile de clasă și discutând cu elevii despre program și activități.
La „Bălcescu”, orice deșeu își are locul lui
Răsfoind Albumul Eco, rămâi plăcut impresionat de volumul de activități eco desfășurate, toate frumos și sugestiv ilustrate cu fotografii color și informații pertinente. În primele pagini, descoperim eco codul școlii: „Orice deșeu își are locul lui”. Foarte multe activități eco au fost mediatizate și consemnate în presa locală (Activități de ecologizare în parcuri, Colțul verde, Concursul „Copacul fericit”, Luna pădurii, Învățăm să reciclăm, Acțiuni de voluntariat, Parada deșeurilor, Exercițiu salvamont, Întâlniri cu membrii Clubului de Speologie „Cristal”, Ziua păsărilor, Sănătate și joc în mediu curat, Expoziții de desene și lucrări (compuneri – „Pădurea suferindă”), Igienizări, Amenajarea grădinii ecologice a școlii, „Hai-Ku noi, în lumea vie, printre vise și hârtie!”… Albumul Eco mai cuprinde un Eco test, Eco Mate cu Brutus motanul, pliant eco; prezentarea înfăptuitorilor programului: elevi și profesori, dar și parteneri (părinți și invitați). Ca un fel de concluzie, dna profesor Alina Deliman, în calitate de coordonator de proiect, scrie în album despre „Impactul activităților asupra noastră”, din care cităm: „Făcând activități care cultivă dragostea pentru natură a celor care se ridică acum și se bucură de ea, avem speranța și siguranța că mâine vom avea un J. Couteau al pământului, al aerului, al verdelui…Din toate activitățile desfășurate am înțeles că „Omul sfințește locul” și că stă în puterea noastră să creăm o lume curată, frumoasă și verde”.
Felicitările președintelui   
La final, în biroul directorului școlii, a avut loc întâlnirea comisiei cu conducerea unității de învățământ și cu cei doi coordonatori de proiect.
Concluzionând, președintele C.C.D.G., doamna prof. dr. Cornelia Dincă, a ținut să felicite întreg colectivul de cadre didactice, elevi, dar și părinți, pentru modul în care au înțeles să implementeze Programul mondial Eco-Școala. În semn de recunoștință, doamna președinte a  donat bibliotecii școlii materiale promoționale specifice programului: cărți, mini dicționare eco, broșuri și reviste de informare asupra programelor coordonate de C.C.D.G., îndemnându-i să continue activitățile eco pentru cristalizarea priceperilor și deprinderilor formate în obișnuințe și comportament ecologic responsabil.
La rându-le, dl director Gheorghe Troie și coordonatorii de proiect (prof. Alina Deliman și Simona Vancea) țin să transmită și prin intermediul presei felicitări colegilor profesori, elevilor și părinților acestora pentru modul exemplar în care au derulat timp de trei ani Programul mondial Eco-Școala, cu rezultate remarcabile, palpabile, care se văd zi de zi în școală. Verdictul comisiei va fi cunoscut abia după 30 de zile. „Eu cred și sper că vom obține Steagul verde și titlul de „Eco-Școală”, e de părere dl director Gheorghe Troie. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Evaluarea activităților din cadrul Programului mondial Eco-Școala.  
 

Trimite email
sâmbătă, 15 februarie 2025, 22:00:28 Ora standard a Europei de Est